Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Konstig mat
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
oz
Hör och häpna gottfolk!
Idag införskaffade jag något så konstigt som GUL ketchup!
Det här var ingen konstig importerad sak utan en produkt ifrån Felix!

Vid första anblicken såg ketchupen ut som äppelmos ungefär, och smaken var ungefär som "vanlig".
Såg helkeff ut när man hade den på pastan! Vågar inte tänka hur grotesk varmkorven kommer att se ut när ketchupen ska konkurera med senapen!

Har du hinnat nån latjo matprodukt i din affär?
Ja men berätta då om den här!!!
Delta Golf
Haha fan vad sjuk tråd:)

Men jag får väl dra mitt strå till stacken...

Är det nån som testat Marshmallow FLUFF?Som att käka moln!

Ganska smarrigt faktiskt...helt ok efter träning då det är snabba CH som gäller ph34r.gif

//DG
oz
Aaaah!
Jag stod och kollade på den burken vid samma besök som jag köpte ketchupen!!!
Helcepe!

Skådisen Paul Newman har dessutom sin helt egna salladsdressing.
Ing
Visst ska det finnas lila ketchup också?

Tror minsann att det var en sådan "häftig" grej att det togs upp på nyheterna för ett tag sedan. Betydligt trevligare än annan skit som brukar visas där smile.gif

Annars kan man ju gå in i saluhallar och titta på mycket lustig mat som man inte trodde att det var delar på djur som man åt.. men allt går att äta!!!
oz
Dem säljer gråduvor nere i Hötorgshallen här i Stockholm.
Jag misstänker starkt att dem varje morgon sitter och skjuter dem uppe på torget och tar ner dem till disken.
daedalus
har försökt visualisera i mitt inre en tallrik pommes med gul ketchup.......
...... nej, det funkar inte. Ketchup ska vara röd till färgen!

Kan inte komma på något udda jag ska ha sett i mataffären.
Ska väl då vara gåslever i sådana fall. Jag har ätit lever tre ggr
och jag säger: aldrig mer! (mjölkkokad tvi vale!)
Två ggr efter det blev jag lurad att
äta det men jag känner nu igen den vämjeliga smaken och konsistensen.
Har dock inga problem med att äta leverpastej konstigt nog. (öh?)

Däremot käkar morfar grisfötter varje jul och då brukar han skjuta
brickan lite diskret åt mitt håll och sen garva när han ser min reaktion smile.gif
oz
Haha grisfötter! Det käkade ju Pippi Långstrumps pappa biggrin.gif

Ska man klippa naglarna innan man äter?
Amfibieslusken
Jag har faktiskt, under en resa till Thailand förra sommaren, ätit fågelspindel. Ganska gott fram tills jag fick veta vad jag hade stoppat i munnen och tyckt var jättegott. Sen var det inte så aptitligt längre.

\:)
Delta Golf
Nån som käkat krokodil?Faktist ganska gott, smakar ungefär som kyckling modell segare..
Doyle
QUOTE (.oz @ Feb 25 2003, 06:58 )
Ska man klippa naglarna innan man äter?

hallå? Det säger väl sig självt? biggrin.gif
Ondskan
Finns iaf grön ketchup. Men det blir mkt bättre ketchup om man gör den själv biggrin.gif Gärna på egenhändigt odlade tomater...
Raffsec
I affären hos min morsa så finns det fårtestiklar och get
Fu Frippe
En annan har ju klämt i sig skalbaggar, myror, orm, daggmask och björn! B)
KattenJansson
Newmans dressing är helt lysande god.

Köp hem två knippen romansallad på med newmans dressing vevarunt salladen med nävarna i en skål så att alla får lite dressing på sig. Ta nu en matsked majonäs å släng ner i salladen (funkar bra med fettfri om du är lite löjlig av dig) Vevarunt med din händer. Ta nu din kyckling filé som du stekt på förhand å skivat i fina skivor på ca 4-5mm. Lägg dessa i salladen. Vevarunt försiktigt så du inte bryter dina kyckling skivor. Ta fram din parmesanost riv lite ost över anrättningen. Toppa med lite brödkrutonger ev lite rostade pinjenötter.

Voila. Jävligt gött käk

Chicken Ceasar sallad

Tips Kycklingen skall alltid stekas i måttligt med marinad. Den gör sig alltid fin med smak av rökt hickory. Finns sådana marinader att köpa i vanliga affärer.
Gotcha
Min babe är ju kinesisk...jag frågar aldrig längre vad vi äter om jag inte känner igen det...är det gott så är det gott. Punkt.

B)
Tjorven
QUOTE (Amfibieslusken @ Feb 25 2003, 07:34 )
Jag har faktiskt, under en resa till Thailand förra sommaren, ätit fågelspindel. Ganska gott fram tills jag fick veta vad jag hade stoppat i munnen och tyckt var jättegott. Sen var det inte så aptitligt längre.

Hade inte du sprutfobi?
Bara en stilla undran.
oz
Ja krokodil har jag också käkat. Samt känguru, haj, komage, sjöborrar och lite annat konstigt.
Har man familj utomlands så har man laugh.gif

Men nu handlade ju tråden om konstigheter man hittar i matbutiken.

Själv lyckades jag hitta 2 semlor för 10:- idag när jag var på Konsum.
Är inte det ovanligt så säg mig vad som är!
Delta Golf
Dom var säkert från förra året:)

Förresten, är det inte Fettisdagen idag? (yes!)

/DG
Vlad
Kan rekomendera Älg tunga.

Mycket gott..
M Andersson
Grillat renhjärta e smaskens. kanske inte "konstig" mat för folk som bor i norr men för oss som bor i dom södra delarna av landet.
Delta Golf
Vet inte om det räknas, men sniglar är ju jävligt gott om de är välgjorda.

Sen har jag käkat rått sköldpaddsägg också, ganska ok...
Delta Golf
Vad gillar ni nya festisen då?Faktiskt helt ok trots att det ser ut om om man dricker rännstensvatten
oz
hur ser den ut?

(tillägg)
Jag tar tillbaka det där och säger bara: festis lakrits!
Doyle
Klockan tickar ner!!
Måste fort till affären och handla en!! biggrin.gif
Azan_Gb
Det ligger en o huvud i våran frys.
The_mistaken
jag har ätit rökt älghjärta en gång och det smakade riktigt bra men stället där man ser mycket mysko saker är hötorgshallen
Gotcha
Första gången jag åt "knäppa" grejor var nog under sommaröverlevnadskursen i Gräsmark -90, det var myror, tuschlav och gud vet allt...sedan dess har man lärt sig ett och annat..

I lumpen var det egenslaktad snok, tillagad i en upphittad Gevalia-burk, och allt annat man kan tänka sig i svensk miljö.

I Malaysia åt jag nygrillade larver som fortfarande rörde sig...och friterade skorpioner (var ute på en skorpion-farm...jädrar vad det STANK!!), i Kina och Kambodja åt jag hund.. (eller nja, i Kambodja fick jag se hur de avlivade hunden: genom att 1 man höll fast hunden och höll dess mun öppen, medan 1 man försökte träffa hjärtat med ett bambu-spjut genom att stöta rätt ned i strupen. Inte 1 eller 2 gånger, utan kanske 8-9...detta kunde jag inte acceptera utan vrålade "AVBRYT!!! VAFAN HÅLLER NI PÅ MED!!" på svenska...nu var hunden död, men jag förklarade att jag inte ville veta av sådant djurplågeri och gick därifrån...tror inte de riktigt förstod, det var ju trots allt "bara en hund..."

I Kina har jag flera gånger pekat på den orm jag ville äta, varpå de avlivar och lagar framför gästerna.

Det finns mera, men som sagt, smakar det ok, så smakar det ok...hur det än ser ut och vilken konsistens det har..

oz
He he
Du ska då alltid vara värst biggrin.gif
Delta Golf
Gotcha:Luktade det om skorpionerna i sig eller när de friterades?Och framförallt, vad smakade det?

//DG
Fu Carlsson
Tja, lite konstiga saker har man ju hittat i matbutiken. Hittade för en tid sedan en bil som stod parkerad 2 meter in i ett hål i väggen i butiken.. Hur fan den hamnade där vet jag inte riktigt. Men gubben som körde var väl så jäkla utsvulten så att när han fick se skylten med extrapris på grillad kyckling så kunde han inte förmå sig att lätta på gasfoten. Han tänkte väl att det är lika bra att bara fortsätta raka vägen in till charkdisken alá McDonalds drive-in för att kvittera ut kycklingen.. biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.