Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Camp Molloy
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Pages: 1, 2, 3
Amfibie
Nytt äventyrsprogram på gång från TV4! Titta här för mer info. http://www.tv4.se/campmolloy/ Det verkar rätt schysst faktiskt!
Fågel Fenix
MER ÄVENTYR ÅT FOLKET!

Fast det är ju ganska tragiskt att man kommer att sitta framför tv:n och kolla på när folk svettas när man kan ge sig ut och svettas själv.. blink.gif blink.gif 7.gif
valiant
Glytta serier igen !, vad trött man blir på TV4 Pellejöns serier, you seen one, you´ve see them all.

-Valiant-
APC-mannen
Nää... Det här vill jag se.
Lt P
QUOTE (Fågel Fenix @ Feb 24 2003, 23:11 )
MER ÄVENTYR ÅT FOLKET!

Fast det är ju ganska tragiskt att man kommer att sitta framför tv:n och kolla på när folk svettas när man kan ge sig ut och svettas själv.. blink.gif  blink.gif  7.gif

Precis som med "erotiska" filmer m.a.o.
A2Keltainen
QUOTE (Lt P @ Feb 26 2003, 12:28 )
QUOTE (Fågel Fenix @ Feb 24 2003, 23:11 )
MER ÄVENTYR ÅT FOLKET!

Fast det är ju ganska tragiskt att man kommer att sitta framför tv:n och kolla på när folk svettas när man kan ge sig ut och svettas själv.. blink.gif  :blink:  :huh:

Precis som med "erotiska" filmer m.a.o.

Jag vet faktiskt inte om jag skulle vilja utöva "erotik" med en tjej jag kan skaffa fram lika snabbt och enkelt som jag kan ge mig ut på en löprunda, då en snabbanskaffad löprunda inte riskerar att ge lika mycket otrevliga sjukdomar där nere som en snabbanskaffad tjej. wink.gif
Amfibie
Efter att ha sett första avsnittet känns det väldigt lovande!!! smile.gif
Vildmannen
QUOTE (Amfibie @ Mar 4 2003, 15:53 )
Efter att ha sett första avsnittet känns det väldigt lovande!!! smile.gif

Är det med några militärer?
Max
Inga yoff vad jag har förståt...
Karl Z
Det verkar som det kan bli bra.
Men vilken looser han som kom 2:a i tävlingen!

"- Vatten vatten, jag måste ha vatten"
Efter prologen! Då tänkte jag att man satt soffpotatisar på ökensafari!

Men jag tror det blir bättre nu idag!

// Karl
Mattias
Idén i sig är bra, ser fram emot tävlingen som komma skall men jag blir spyfärdig av att man skall rösta ut en person i veckan, kom med nåt nytt! mad.gif

Låt den person som är sämst/svagast åka ut i stället, då ger dom nog tamigfan allt i tävlingarna. 3.gif 2.gif

Och lotta lagen i stället...
Gillar inte dokusåpor egentligen...
The_mistaken
Har sett andra avsnittet nu och det var också ganska skapligt smile.gif
Fågel Fenix
Det finns ju alla klassiska dokusåpa-faktorer
*En äldre deltagare
*En/några som inte funkar som ledare
*Säkerligen ngn "udda"

Listan kan nog bli längre.

Men det ser ut att vara lite äventyr iaf! kanske kan få se lite riktigt "schletna" människor och inte folk som klagar över fluga på örat...

>Vildmannen

Nej, inga militärer, men dock 2 poliser ;)
granQ
vore det inte lättare för tv4 att plocka upp alla människor som inte får göra lumpen pågrund av att pyskologen inte anser dom är tillräckligt bra på sociala planet.. måste bli hel del "bra" teve för dom ;)

Dessutom kan alla bli placerade.. antingen 10 mån inom försvaret eller 6 mån i ett hus i sverige eller på någon öde ö ute i världen. Kanske till och med blir populärt, och fler tjejer som mönstrar med mera..
Johan ES
När det gäller vattenförbrukningen kanske man ska ha i åtanke att det var runt 30-40 grader varmt "därnere". Att killen ville ha vatten vid mållinjen finner jag inte speciellt konstigt under dom omständigheterna.

/Johan ES
Ize-Q
serien verkar bra bara det inte blir en massa intriger och skit som hamnar i rampljuset istället för tävlingarna.
Bad Karma
Det verkar som det kan bli bra.
Men vilken looser han som kom 2:a i tävlingen!

Han snackar jävligt störande i alla fall. tar ju för fan en timme för honom att få ur sig en mening.

Diggar den gamle gubben dock. "Förr brukade jag springa en 11-12 mil i veckan men numera springer jag inte mer än 5-6. Kroppen orkar ju inte med när man blir över 50 liksom" Jo tjena
Fu Kjellberg
Synd bara att det är halvtimmes program. Skulle ha varit 1 timmas istället.
Men det kommer att bli intressant.
För övrigt är läkaren Anders Kjellberg (snyggt efternamn) vinnaren från 69 grader nord om någon minns det programmet. biggrin.gif
NordicFear
kanske får ta och se nåt avsnitt...tycker inte om sådana pogram....e.x har inte tittat på robinson sen första säsongen....
Doyle
Riktigt seg på att tala den pöjken mad.gif
Men att så många lyckades med att skada sig bara under löpningen ner till basen? Undrar hur många som kommer skada sig nu under denna grupptävling som börjar idag?
Halonen-AmfPB
Bara skit. Deras förläggning har parketgolv, en riktigt kock och riktig god mat. Det är ju bättre än på våran skola. Jag trodde att de skulle sova i tält, inte på hotell. Ett avsnitt var för mycket.
Bad Karma
det enda jag skulle definera som skada var stukningen. skrubbsår o sån skit e väl fan inga skador. fjanterier. O killen med hälen får fanimej skylla sig själv. ioförsig så bet han ju ihop rätt bra men ändå
Skånsk makaron
Ähhh fjollor hela högen...

camo.gif
Doyle
QUOTE (Bad Karma @ Mar 5 2003, 14:01 )
det enda jag skulle definera som skada var stukningen. skrubbsår o sån skit e väl fan inga skador. fjanterier. O killen med hälen får fanimej skylla sig själv. ioförsig så bet han ju ihop rätt bra men ändå

Jo, det var ju inga rejäla skador dom ådrog sig. Men allt gnäll efter den biten. Hur kommer det inte att låta efter denna grupptävlan då??
Bad Karma
måste bara säga att dendär bruden natasha verkar kunna sin repellering. jävlar vad det gick undan.
Amfibie
QUOTE (Bad Karma @ Mar 5 2003, 20:28 )
måste bara säga att dendär bruden natasha verkar kunna sin repellering. jävlar vad det gick undan.

ja, vilken fart!!! Det börjar bli riktigt intressant nu när de har dragit igång första tävlingen!
Doyle
QUOTE (Bad Karma @ Mar 5 2003, 21:28 )

Man blev nästan lite kär där!!! biggrin.gif Grymt snabbt gick det
Lagom surt för gröna laget som ligger en liten bit efter mad.gif
Amfibie
QUOTE (Doyle @ Mar 6 2003, 15:19 )
Lagom surt för gröna laget som ligger en liten bit efter  mad.gif

Ja, det fick verkligen en dålig start! Blev ju inte bättre när de drog på sig en fotskada...
Skuggan
min lärare som sysslar lite med multisport sade idag att han tävlat mot Natasha några gånger... om det stämmer vet jag ej, men han brukar inte ljuga...
Minki
[quote=Amfibie,Mar 6 2003, 16:27 ] [/QUOTE]
Ja, det fick verkligen en dålig start! Blev ju inte bättre när de drog på sig en fotskada... [/quote]
Jag kan fatta att hon har ont, men kved hon inte en väldig massa?
Karl Z
Hur långa sträckor är det dom tar sig?
Man får ingen uppfattning när det är klippt.

// Karl
Grunt
Tror nog att flera av killarna har en ganska gedigen militär utbildning bakom sig. Såg första avsnittet och där berättade två deltagare attd et enda som behövs är ett jävligt tjockt pannben.

Flashbacks?

Men jag vill se The real world lumpen. Helst på P18.

Föreställ er detta:

Den ungen Nils Nilsson rycker in för värnplikstjänstgöring. Han är inställd på att att bli elitsoldat men när han kommer fram inser han att tjänsten som Kabelman inte var riktigt vad han hade väntat sig. Menige Nilsson bestämmer sig därför för att försöka mygla sig till en tjänst som skyttesoldat istället genom allehanda intriger och falskspel på luckan. Men för att lyckas med detta måste han undgå sexuella erbjudanden från andra män, den arge Fänriken, ta bondpermis och smyga in på natten utan att väcka någon... ja, det kunde bli hur kul som helst. biggrin.gif
Bad Karma
men om han vill bli elitsoldat. vad gör han då på p18 från första början? 6n.gif "börjar gräva värn o väntar på anstormningen"
Grunt
Han blev lurad av pliktverket så klart! biggrin.gif
The_mistaken
Grunt då har många hundra blivit lurade genom åren eftersom P18 fortfarande finns kvar
Grunt
Ja, så är det nog. biggrin.gif
Fk Fjellman
I detta avsnitt (fredag) så fick man ju se hur det går om man inte litar på kompassen iaf smile.gif då står man plötsligt på ett rykande hygge och "inte vitté vi var vi var"....

//Fjellman
daedalus
jag har ofta funderat på om i dessa tider med såpor om ditt och datt vore passande med en dokusåpa
om lumpen?

Tror ni det skulle bli för mycket flams och trams, mjuka befäl och linslusande med kameror närvarande?
Spännande tanke dock, vi får följa från inryck till muck på olika förband.
Parallella berättelser, en kustjägare, ett nyinryckt befäl och en ingenjörssoldat.

Eller är det bäst att hålla denna hemliga värld bakom lås och bom och förvalta arvet från farfar
med toalettklotter och interna skämt. En klubb för de invigda.

Missförstå mig inte, jag är motståndare till de flesta såpor men mosägelsefullt måste jag erkänna att
farmen lockade mitt intresse då det gick på tv.
Doyle
QUOTE (daedalus @ Mar 7 2003, 23:16 )
Eller är det bäst att hålla denna hemliga värld bakom lås och bom och förvalta arvet från farfar
med toalettklotter och interna skämt. En klubb för de invigda.

Usch, ingen lumpen-såpa på tv tack. Det är bättre att det får vara en "hemlig värld" ph34r.gif
Grunt
Tror att det skulle bli ganska mycket poserande. Men man får ju det för vad det är. Kanske man kan lyckas höja FM:s status om man gör det på ett bra och seriöst sätt också.

Jag skulle personligen tycka att det vore hur intressant som helst. Tänk er en lägesrapport på operation Våreld där man går runt och intervjuar soldater från olika förband osv.stöööönn. Kan inte få nog. smile.gif
SFC
QUOTE (Grunt @ Mar 7 2003, 23:21 )
Tänk er en lägesrapport på operation Våreld där man går runt och intervjuar soldater från olika förband osv.stöööönn. Kan inte få nog. smile.gif

- Öhhh, jag vet inte riktigt vad som händer, för ett tag sen sa löjtnanten att jag skulle skjuta åt ett håll och det gjorde jag...
- Nu är jag hungrig och trött men får varken någon mat eller vila för jag sitter här och putsar på en tältspik...
- I går spöade våran kokgrupp tre fjs-patruller och ett kj-kompani med hjälp av två p-skott och en larmmina...

Mer intressant är tyvärr inte tjänsten för basse-lassen i många fall och under lång tid! B)
Grunt
Jämför det med Big Brother och du har en hit!
Underhållningsvärdet på det där verkar ju faktiskt vida överlägset att se en manlig bimbo som kliar sig själv i skrevet.
SFC
QUOTE (Grunt @ Mar 7 2003, 23:56 )
Jämför det med Big Brother och du har en hit!
Underhållningsvärdet på det där verkar ju faktiskt vida överlägset att se en manlig bimbo som kliar sig själv i skrevet.

Det har du iofs rätt i, men ingen i det huset är så manlig så att han kliar sig i skrevet, däremot är det populärt att raka bröstet har jag sett... (Ibland blir man tvingad att titta B) )

För övrigt tycker jag att det är en värdig representant för FV i serien, bekräftar de flesta av mina fördomar! Och K3 hade ju en deltagande ex-vpl med i början, som lyckades slutföra GU med 9-2-2 som betyg om jag minns rätt...
Grunt
Kanske det vore en idé att avskilja personer som verkar så inkapbla att klara av sin utbildning från sin tjänst?
Doyle
QUOTE (Serg. Fjellman @ Mar 7 2003, 23:10 )
I detta avsnitt (fredag) så fick man ju se hur det går om man inte litar på kompassen iaf smile.gif då står man plötsligt på ett rykande hygge och "inte vitté vi var vi var"....

//Fjellman

Det var inte lite dom gick bort sig heller! Surt att passera målet utan att upptäcka det blink.gif
Holmlund K4 97/98
Tycker att serien är riktigt bra. Actio och Äventyr = 6n.gif rock´n roll

Killen som heter Thomas, har inte han "FJS emblemet" samt en fallskär bla i sin tatuering på vänstra armen?

Kul att se att en del tycker at serien är mesig och fjollig, tror knappast det själv.
Shoulder
Jo, jag tycker också det ser ut som "FJS emblemet". Killarna ser ju ut som FJS eller KJ hela bunten (förutom David då)
Wolfsong
QUOTE (SFC @ Mar 8 2003, 01:00 )
För övrigt tycker jag att det är en värdig representant för FV i serien, bekräftar de flesta av mina fördomar! Och K3 hade ju en deltagande ex-vpl med i början, som lyckades slutföra GU med 9-2-2 som betyg om jag minns rätt...

Är det FV representanten i Big Brother du refererar till?

Jag gick med honom på FOHS/FTS. Han gick ut som kurs etta ut tekniska facket.
SFC
QUOTE (Wolfsong @ Apr 7 2003, 12:55 )
QUOTE (SFC @ Mar 8 2003, 01:00 )

Är det FV representanten i Big Brother du refererar till?

Jag gick med honom på FOHS/FTS. Han gick ut som kurs etta ut tekniska facket.

Det må så vara, men tyvärr anser jag inte att hans beteende är passande för en officer.. Men det är ju förvisso bara min mycket personliga åsikt.
Wolfsong
Det gäller att skilja på fritid och arbete också. Vilket vi brukar göra bättre än armé knecktarna som alltid är på spänn så att säga. biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.