"//Affe leg balkanhor...balkankännare"
Vi är ett mycket "speciellt" folk, ena dagen fikar vi tillsammans och firar varandras högtider för att nästa bränna varandras hus till grunden

Därför går det som det går där nere. Ett ironiskt skämt berättar att varje udda världskrig börjar på Balkan, och vi har redan avverkat två...
Jag har haft tur att sticka därifrån med huvudet kvar på axlarna och Sverige tog emot mig med öppen famn när jag hade det som svårast och gav mig möjlighet att utbilda mig och försörja min familj. Inte fan skulle det falla mig in att missköta mig genom rån , misshandel och annat...Det minsta jag kan göra är att sköta mig och vara en produktiv medborgare och på det viset visa att jag uppskattar den andra chansen jag fick. Och ALLA invandrare fick ju samma möjlighet, men alla väljer inte som jag, men tack och lov de flesta.
Härmed ber jag om ursäkt för att jag vräker ur mig lite, men är lite påverkad i denna sena timma och känner för det.Kolla här...När jag kom hit (1994) hade vi en "introduktion" till svenska samhället där representater från olika myndigheter var och berättade lite om sitt område. Vi hade en advokat som talade om rättsväsendet. Man kunde se att han var av "det dyrare märket". Mannen ägde 2 yachter och flera bostäder. Han berättade lite om sin grej och så kliver en pärla upp och säger till tolken: "Är ni snälla och tolkar till herren att när JAG hade fax i hemlandet, Sverige viste inte ens vad det var för nåt..."

Jag böjde huvvet i skam. Fy fan vilken gubbe...Senare kom det fram att han jobbade som en sketen grindvakt i fabriken som tillverkade tegelstenar

. Advokaten bara log utan att ens förära honom med en kommentar.
Efter det var det en polis som pratade om sitt och varje lite sa någon:"Bättre i Bosnien!" Efter en stund ledsnade denna polis och sa bara så där lakoniskt (han fattade direkt vilken nivå på disskutionen det var):" Det gör inget, vi är ändå bättre än er i fotbollen."

Det blev tyst i Folkets hus, ingen fattade vad han ville säga med det. Jag log nöjt
Så, den som förstår sig på oss lyfter jag verkligen på hatten för
Numera är Sverige är mitt nya hemland och jag är stolt över det!
Ha det gött, folk
//Foreigner
EDIT: Till berörd mod: Du kan låsa tråden eller ta bort mitt inlägg om jag gick över gränsen, jag har fått veta det jag ville. Tack, Affe, du har nerver av stål!