Tragiskt kanske men vi har inte så mycket val. 6000 medlemmar och vi är tvungna att ha regler, även när vi var 60 var vi tvungna att ha regler, ganska naturligt. Ju fler vi blir desto hårdare måste vi tygla allt för inte behöva sitta och bedömma varje individ vid varje enskilt tillfälle någon börjar närma sig gränsen. Då skulle vi behöva vara 60 blågul kanske.
I tidernas begynnelse fanns det 10budord som den kristna världen skulle följa, idag består reglerna för import av ägg, av nästan 1000 ord.
Så rent taktiskt så är reglerna en av de största anledningarna till att vi är det forum vi är idag, och varje ny medlem skall acceptera och följa dom eller så behöver man inte registrera sig.
I den korta stunden upplever säkert många sig hårt dragna av oss och tycker inte alls det var rättvist osv.. men i det långa loppet så tror jag de flesta upptäcker att det var nog bäst så iaf. med undantag givetvis.
Det Ing delvis vill säga är att om alla funderar en och två gånger innan så slipper vi peka på reglerna hela tiden.
Graderna här på forumet är sedan en annan grej, och har absolut inget med någon verklighetsförankring att göra, varken kompetens eller status. Den talar mest om att jag har skrivit en jefla massa inlägg eller tvärtom, och hjälper väl mest BlåGul i deras bedömningar hur medlemmens situation på forumet är. Någon annan "argumentation" finns inte, snarare spekulation från de som inte vet hur det funkar.
Sammanfattat finns det en hel drös med "onödiga inlägg" och vi gör vårt bästa för att dessa inlägg inte ligger och skräpar och stör de inlägg som ger något direkt i t.ex informationsväg, genom att framförallt radera dom eller styra undan dom.
Vi vill se oss som en faktabank eller ett svarsforum där man kan få svar på sina frågor snabbt UTAN att det ska kommenteras om saker som inte har med själva frågan att göra.
Soldathemsforumen och framförallt markan finns sen just för att vara kanalen där folk vill säga lite om något annat, då det behovet uppenbarligen finns, och ett steg för att då rensa de andra "ämnesforumen" från "onödigainlägg är att vi har våra "OT-forum" ..som dessutom inte räknar ens inlägg, då det som skrivs där inte är bidragande till själva SoldFs "specialité" eller hur jag nu ska utrycka mig.
Nu växer vi dock fortfarande och vem vet, kanske vi måste styra om oss senare i regler och vårt utövande och våran filosofi om att vara "The" militära forumet i landet. Men den som lever får se.
Men nu ska ni ut.. och titta på solen o sånt.. inte häcka här inne..
Så är det