Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Angående "Högkvarteret"
SoldF.com Forum > SoldFs Garnison > SoldFForum
mdn
APRIL! APRIL!

Ja, vi skämtade. Det finns inget hemligt delforum för officerare vid namn "Högkvarteret". K3 kommer alltså inte att starta en hemvärns-SSG-pluton, det blir inga vänsterstukade baskrar, ukal till AK4 eller remo på pbv302. Det var ett aprilskämt. Av de reaktioner vi fick att döma så köpte ett stort antal personer skämtet - till och med en och annan gammal forumsräv. (Vi har alla loggar sparade och den som skriver "jag gick då inte på det" när vi vet motsatsen kommer att hånas!)

Att så många verkar ha köpt det är glädjande för oss, för vi har jobbat på det sedan januari. Ett stort tack också till alla våra samarbetspartners runt om i världen som har hjälpt oss med ledning och tips om de mera sanna ryktena.

/mdn, C "Project Mayhem"
jake the snake
Jag gick i fällan, jag erkänner.....

Bra skämt!
Deron
Hehe... Man är lättlurad.

Riktigt bra jobbat mdn & co. Riktigt välgjort skämt.
MatsLennarth
Var det ett skämt???? Jag trodde jag satt här med världens grej, jag kunde se den topphemliga forumsdelen som bara YOFF hade tillgång till.

Säkert att ni inte mörkar att det verkligen finns ett "Högkvarter" ? biggrin.gif
Krook
banan_rock.gif
Det var riktigt kul!
Vi kör samma grej nästa år igen.

Öhh.... Malajn.gif

/K
mdn
Jag har en del andra "intressanta" idéer till nästa år... ph34r.gif

/mdn
Bitis gabonica
Jag vill tacka Dobberman för att han är en så pass stor förgångsman och lät mig få liv samt komma till tals på detta
EMINENTA forum...

Stort tack

biggrin.gif
Slöbevakarn
Måste erkänna att även jag gick på det. laugh.gif
Andersson
haha jag åker dit varje år! Kudos till er.
Deron
Medlemarna här är tydligen så diciplinerade så att vi anmäler när vi ser nått vi inte borde. Inte många skrev i "Högkvartert" iallfall.

//Deron som hoppas på medalj för sitt rådiga ingripande pansar2.png
FkN
Den torskade jag inte på....

Gällande Högkvarteret så har det blivit något fel efter en säkerhetsuppdatering. Henke håller förhoppningsvis på och ordnar det nu. Vi skulle vara glada om du höll det för dig själv.

/Krook

eller hur ;)
Krook
QUOTE (FkN @ Apr 2 2008, 22:45 ) *
Den torskade jag inte på....

Gällande Högkvarteret så har det blivit något fel efter en säkerhetsuppdatering. Henke håller förhoppningsvis på och ordnar det nu. Vi skulle vara glada om du höll det för dig själv.

/Krook

eller hur ;)
rolleyes.gif
Nej FkN, du torskade inte på den.
VMI2002
Satan!

Det har missade jag helt!

Kan ni lagga upp det igen for allman beskadan???? Please?????
Krook
QUOTE (VMI2002 @ Apr 2 2008, 22:22 ) *
Satan!

Det har missade jag helt!

Kan ni lagga upp det igen for allman beskadan???? Please?????

Japp, om 364 dagar.

*Doh*

/K
Spartacus
Ett riktigt bra aprilskämt måste jag säga (det finns många dåliga här på nätet)

Själv klarade jag mig dock från att skämma bort mig, man såg ju vissa som sa lite.... Ja... rolleyes.gif
Rune Frunkh
Doh!

Riktigt bra! En kollega ringde på em och var eld och lågor över att någon säkerhetsmiss på soldF gjorde så man kunde se en hemlig forumdel där SSG:are och andra FM-anställda skrev om balla saker. Kunde i.o.f.s. vara ett aprilskämt men det verkade aldeles för välgjort och för mycket arbete nedlagt för det... Ögnade själv igenom trådarna senare på kvällen och de var välgjorda och i de flesta fall och utan specifik detaljkunskap troliga.

Riktigt bra jobbat! Det var det enda skämtet jag "gick på" i år.

Nu skall jag iväg till SL center för att köpa SL-tofflorna...
CQ1
QUOTE (Rune Frunkh @ Apr 3 2008, 07:43 ) *
Riktigt bra! En kollega ringde på em och var eld och lågor över att någon säkerhetsmiss på soldF gjorde så man kunde se en hemlig forumdel där SSG:are och andra FM-anställda skrev om balla saker. Kunde i.o.f.s. vara ett aprilskämt men det verkade aldeles för välgjort och för mycket arbete nedlagt för det...

Nu ljuger du, Rune... Eld och lågor... blush.gif

Riktigt välgjort aprilskämt! Det jag torskade på var väl inte Hv-SSG, utan att tonen i inläggen var precis så som den kan vara i befälsrummet/ledningsgruppen då det går att slappna av och umgås mellan kollegor, utan soldaternas/anställdas påfrestande närvaro.

Jag ställer mig i ledet för uthämtning av dumstrut M/Större.

/CQ1
Munken_swe
Något som kändes väldigt osannolikt var när man läste Fk Satans tråd om hur man ser cool ut i uniformen... rolleyes.gif känns inte som rätt person att starta en sån tråd..
Rokare
QUOTE (Munken_swe @ Apr 3 2008, 10:18 ) *
Något som kändes väldigt osannolikt var när man läste Fk Satans tråd om hur man ser cool ut i uniformen... rolleyes.gif känns inte som rätt person att starta en sån tråd..

Tror väl egentligen att det var den enda tråden där som var skarp. Var någon annan BG som lyfte in den till högkvarteret efter att Satan först postat den i Mtrl-platsen..

vissel.gif
Fk Satan
QUOTE (Rokare @ Apr 3 2008, 10:21 ) *
QUOTE (Munken_swe @ Apr 3 2008, 10:18 ) *

Tror väl egentligen att det var den enda tråden där som var skarp. Var någon annan BG som lyfte in den till högkvarteret efter att Satan först postat den i Mtrl-platsen..

vissel.gif

Va, var inte en Hv-SSG pluton sanning? Den tråden var tänkt som ett skämt mot/till alla dessa individer som stukar saker och ting och spenderar mängder med pengar på att se övercoola ut. Sedan passade den in otroligt bra i "högkvarteret". Det komiska med den tråden är att de inte skulle förstå att det skulle drivas med de.
dxl
Säger som min snart femåriga gudson.
Aj got ownd.

Har spenderat senaste kvarten med att försöka komma ur kramperna jag har fått i magen efter att ha skrattat åt mig själv minst lika länge.
rhdf
Applåder för ett väl genomfört aprilskämt clap.gif

Sen att jag ganska snart insåg att det var nåt lurt med trådarna i det överhemliga forumet är ju en annan sak

Ukal till AK4 + massa kringsnack om moddade ak4 laugh.gif

Ännu bättre var att både sytare och Henke förnekade allt när jag lite försynt frågade dem i priv på chatten / MSN och skyllde på ett säkerhetsfel mm mm
Wilk
Haha, mycket, mycket bra! Svalde det med hull och hår. Att Henke skrev en offciell ursäkt efteråt måste vara pricken över i:et.
LeadHead
Alltså, kan inte vi som missade det på den stora dagen också få se på't? Snälla? worthy.gif rolleyes.gif
Wilk
Nej, det är klart det inte går, för egentligen var det inget aprilskämt, det hela är en bortförklaring... *spelar ledmotiv till Arkiv X* smile.gif
Krook
QUOTE (Wilk @ Apr 3 2008, 14:59 ) *
Nej, det är klart det inte går, för egentligen var det inget aprilskämt, det hela är en bortförklaring... *spelar ledmotiv till Arkiv X* smile.gif

Hysch. Du får inte sprida den infon.

/K
InSider
Hahahaha
Mig lurade ni stenhårt.
Jag hann tyvärr bara läsa 2 trådar innan ni stängde ner allt
Så nu vill jag läsa resten ..pleeeease

Men det var helt klart spännande läsning, det lilla jag såg. xD
Isgubbe
På Begäran så öppnar vi Högkvarteret igen ett par dagar men endast för läsning så postning är ej möjligt i högkvarteret utan fortsätt i tråden Angående "Högkvarteret"
cjg
Helt underbart skämt, undra hur man lyckades missa det den 1:e, såg bara meddelandet om säkerhetshål/uppdateringar och undrade vad jag missat.
Tack för att ni öppnade det igen, hade varit lite surt att missa en sån godbit smile.gif
Carling
Vad i h... Så allt mitt läsande om HMNZ Canterbury var i onödan? wink.gif Min dumma sill..
Doggydriver
Bwahahaha! laugh.gif worthy.gif

Utsökt jobbat - kan ju nämna att undertecknad tillbringade ett flertal timmar i viss förvirring.

Kände mig aldrig helt säker på någonting när det gällde högkvarteret - och Henkes offentliga ursäkt (som sedan FÖRSVANN) bidrog till ytterligare förvirring. Major mindfuck.

Tack för underhållningen.

/Edit: Som fler sagt - den avslappnade jargongen bidrog till trovärdigheten. En del annat smått bidrog inte. Total förvirring. Mycket lyckat vad det verkar.
Fu Frippe
Fantastiskt! Missade detta den första, men jag tror att det är bland de bästa aprilskämten jag hört om! worthy.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.