Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Spela över nätet
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Pages: 1, 2
granQ
Kom på att man bara kunde rösta en gång så kanske inte blir så bra, men finns det intresse att lira lite olika "krigs simulatorer" med andra här på soldf, tycker personligen skulle varit trevligt. Tänker inte att vi ska starta likt den där americans army klanen men lite spel borde vi ju kunna ha.

kanske inte bästa inlägg, men använd tråden för att intresse anmälningar med mera.
RANGERTEDDY
AAAAAHHHH

WW2Online..... Glöm INTE den ph34r.gif
granQ
jaja, men nu har du ju sagt att du vill lira det. var sugen att skaffa men har dålig ekonomi och ändå dags för lumpen, förhoppningsvis har det kommit lite patcher efter det så man kan börja lira, tycker verkar rätt dålig, lust slänga upp en liten mini resension?
Doyle
Delta Force: Blackhawk Down eller Battlefield 1942
Sudden
Close Combat!!! smile.gif
Jag har 2:an, 3:an och 5:an.
Spelar gärna nått av dem. 2.gif 3.gif 5.gif
Yman
Är mer än gärna med och spelar 3.gif

Än så länge är jag bara inkörd på Black Hawk Down och kanske framförallt AAO.

Men det är ju inga problem att handla hem ett nytt spel på DC smile.gif
Raptor
Hade jag fått mitt OFP att fungerar i multiplayer så hade jag lirat det. \:)
Gripen
Jag säger bara en sak Day of Defeat
även om Ofp är en riktig höjdare den med.
winnfield
Varför finns inte Americas Army: Operations med som val?
Halonen-AmfPB
battelfield 1942 och dod är de enda man kan köra (nästan i alla fall)
granQ
QUOTE (winnfield @ Feb 23 2003, 01:59 )
Varför finns inte Americas Army: Operations med som val?

för att finns eller fanns redan en "soldf clan" för AAO så tyckte kändes onödigt.

Battlefield är väl ingen simulator ? ;)

5 personer har röstat på operation flashpoint. Blir alldels utmärkt att köra t ex en coop då mig som server om ingen annan vill (typ max 7 spelare om jag är host)

close combat hade jag gärna lirat men har tyvärr inte det.

Lite dåligt med folk ändå tycker jag. Dom som vill lira delta force borde också få ihop ett gäng tycker man, är nästan beredd att pröva, inte prövat nya delta force ännu.
daedalus
Brukar spela Ghost recon varje kväll med en polare över nätet
(team backup mot varandra). Jag tänkte jag skulle slänga in IP
i chatten nästa gång vi lirar. Just nu har hans dator blivit mupp
men det löser sig snart.

Har testat flashpoint på nätet men det liret har ju världens mest taskiga
nätkod. Samma gäller för Americas army. Bäst på nätet är dock DoD,
den nätkoden är ju omarbetad ett antal ggr genom åren.

På Lan är ju Battlefield en given succé. Jag skulle inte heller vilja kalla det
för en simulator. Det är mer en lekstuga.
Gotcha
Just nu liras ingenting...har bara modem hemma :( gasmask.gif blink.gif :rocket:

Ska kirra nya delar till "stora" burken så fort löningen (/"bidraget") ramlar in, så jag kan åtgärda det värsta spelberoendet...men nätlir lär det inte bli på ett bra tag..

7.gif
stiliR
Men vågar man nämna CS utan får en rak höger? unsure.gif
Kanske inte passar in på typ av spel....
granQ
QUOTE (stiliR @ Feb 23 2003, 14:19 )
Men vågar man nämna CS utan får en rak höger? unsure.gif
Kanske inte passar in på typ av spel....

detta är ett fritt forum (någorlunda) och självfallet får du snacka om vilket spel du vill.. men vad jag personligen anser.. ;)

Okey, 10 pers på flashpoint, då är frågan. Hur ska vi samordna "spelkvällarna", för dom flesta hänger väl inte på chatten, men kanske vi borde ta och göra.
Limp
Gör ett inlägg med tid och plats. Ska vi använda voicecom? Har inte lirat så mycke ofp online, finns det inbyggd voice, ska vi köra med nå 3:de parts prog eller inte använda voicecom?
Aron
Går det att lira OFP online med version 1.0? Det verkar som om jag bara kan välja LAN vid multiplayer, har aldrig lirat online förut.

/Aron
Fu Carlsson
Delta Force: Black Hawk Down är jäkligt kul. Börjar dock bli lite trött på banan som följer med demot nu.. Men snart så kommer ju fullversionen biggrin.gif

En kul grej var att jag och Doyle råkade mötas på samma server när vi spelade DF:BHD.. världen är liten ibland.. B)
Larsleo
lite Ground control vore inte helt fel
Doyle
QUOTE (Fu Carlsson @ Feb 23 2003, 16:51 )
En kul grej var att jag och Doyle råkade mötas på samma server när vi spelade DF:BHD.. världen är liten ibland..  B)

Väääldigt liten smile.gif
daedalus
Jag skulle kunna tänka mig att vara med på ett lir flashpoint.
Men jag har inte köpt resistance.
Har orginalet med expansion Red hammer.
Doggydriver
Ska bara byta ut den kära PII'an här hos modern till något någon 1,7Ghz eller liknande, sen kan jag nog ställa upp med nöje på de flesta ovan nämnda spel biggrin.gif
Mojo
Jag skulle kunna tänka mig att vara med på ett lir flashpoint.
Men jag har inte köpt resistance.
Har orginalet med expansion Red hammer.

Flashpoint skulle vara intressant för min del med... lite seriöst krigande till skillnad mot alla dessa snabba gibbiga spel som finns nu.
Azan_Gb
counter strike biggrin.gif
Wolfsong
Ghost Recon de få gånger jag spelar simulatorer över nätet..... Blir mest NWN annars.
Baan
jag är med på operation flashpoint om det finns plats , men är tyvärr inte särskilt duktig dry.gif
[Bedlam]
hehe.. sign me up ;)

vad ere för typ av coop?
nårra feta weapon packs,,?

[MOM]Bedlam 6n.gif
stefanf
1. Vilka är era favoritservrar för DF:BHD?

2. Hur står sig Joint Operations jämfört med BHD?

3. Jag har 1,2ghz, 512mb, 32mb Geforce2 GTS. Kan köra BHD på acceptabel upplösning.
Är det nån idé för mig att ens överväga att köpa JO innan jag skaffat häftigare PC?
Danne
QUOTE (stefanf @ Jul 4 2004, 12:23 )

3. Jag har 1,2ghz, 512mb, 32mb Geforce2 GTS. Kan köra BHD på acceptabel upplösning.
Är det nån idé för mig att ens överväga att köpa JO innan jag skaffat häftigare PC?

Fråga 2: Utklassar på alla fronter.

Grafik: uppiffad på alla nivåer. Dynamisk ljussättning ( kvälls sol med elakt motljus som går över natt...morgondimma som försvinner iom solens uppgång). Gräs som går att gömma sig . Sist en mycket liten detalj kanske men jag är extremt svag för värmedallret från hkpernas motorutblås och laserstrålarna från M4orna ( syns i NVG, jävligt mäktigt att se ett 10tal strålar spela mellan träden...för att sedan centreras på en stackars fi som sticker upp huvudet)

Gameplay: F-O-R-D-O-N. Det är så här multiplayerlir skall vara. Lagom kontroller och väl avvägt mellan de båda sidorna ( men är det inte lite plus för JO sidan?). Det går att genomföra air assaults med Blackhawks och jeepbärande Chinooks, understödda av egen grkeld samt 40mm grsp från båt och eskorterade av Ah 6or. Lägg till pansar och LCAC och annat kul så förstår du vidden och möjligheterna.
Fu Frippe
Delta Force: Blackhawk Down, Battlefield 1942, Rainbow Six-serien och RTCW:ET (Wolfenstein alltså...) kan jag tänka mig... smile.gif
Rickard N
Enemy territory, men det var bra länge sen nu...
BJK
QUOTE (Danne @ Jul 4 2004, 13:25 )
QUOTE (stefanf @ Jul 4 2004, 12:23 )

Fråga 2: Utklassar på alla fronter.

Grafik: uppiffad på alla nivåer. Dynamisk ljussättning ( kvälls sol med elakt motljus som går över natt...morgondimma som försvinner iom solens uppgång). Gräs som går att gömma sig . Sist en mycket liten detalj kanske men jag är extremt svag för värmedallret från hkpernas motorutblås och laserstrålarna från M4orna ( syns i NVG, jävligt mäktigt att se ett 10tal strålar spela mellan träden...för att sedan centreras på en stackars fi som sticker upp huvudet)

Gameplay: F-O-R-D-O-N. Det är så här multiplayerlir skall vara. Lagom kontroller och väl avvägt mellan de båda sidorna ( men är det inte lite plus för JO sidan?). Det går att genomföra air assaults med Blackhawks och jeepbärande Chinooks, understödda av egen grkeld samt 40mm grsp från båt och eskorterade av Ah 6or. Lägg till pansar och LCAC och annat kul så förstår du vidden och möjligheterna.

Vad krävs det för monstermaskin för att få Joint Ops att flyta bra då?
På min 1Ghz med 128MB Geforce 4 funkar det inte ens att köra 800x600 och allt övrigt på Low.....
Yman
QUOTE (BJK @ Jul 5 2004, 08:43 )
På min 1Ghz med 128MB Geforce 4 funkar det inte ens att köra 800x600 och allt övrigt på Low.....

Rekomenderat från novalogic är:
CPU: P4 2.4GHz (eller motsv.).
RAM: 512Mb 266MHz DDR eller bättre.
Grafikkort: 128Mb eller bättre

Det var väl det viktigaste.

Själv sitter jag på P4E 3.0GHz, 512Mb DDR400MHz, Radeon 9800SE och det flyter på bra.

//Y
J-Star
- Operation Flashpoint
- Ghost Recon
- Jane's F/A-18
- Falcon 4 (om någon visar vig hur man patchar till SP4)

/J
BJK
QUOTE (Yman @ Jul 5 2004, 10:24 )
QUOTE (BJK @ Jul 5 2004, 08:43 )

Rekomenderat från novalogic är:
CPU: P4 2.4GHz (eller motsv.).
RAM: 512Mb 266MHz DDR eller bättre.
Grafikkort: 128Mb eller bättre

Det var väl det viktigaste.

Själv sitter jag på P4E 3.0GHz, 512Mb DDR400MHz, Radeon 9800SE och det flyter på bra.

//Y

Thanx!

Blev lite sur att det går så trögt att skjuta och flyga på datorn så jag beställde en sån häringa maskin:

P4 3,4 GHz HT, 1024MB DDR2 (533MHz), 256MB ATI Radeon X800XT

Nu borde det funka bättre med flytet hoppas jag!! smile.gif
dxl
Gold Juno Sword eller cc4mod till closecombat5 är alltid kul
Annars så blir det ju mycket dayofdefeat

Är med i [friEnds] och heter Mjauington i den clanen
Fakenickar dock ganska ofta som DXL

Har ni lust så hoppa in på server ip: 62.209.186.7:27015
Ser ni mig på servern så säg till att ni kommer härifrån eller sätt soldf som tag så vet jag vilket underlättar när servern blir för full och man vill ha ut folk för då slipper ni bli kickade =)
stefanf
Nån här som prövat på online-poker?

Känner ni till någon bra GRATIS sida som man kan spela på. Jag vill spela, men inte lägga ut pengar på spelandet.
roninn
www.pacificpoker.com är en bra sida.

Gå in där och följ instruktionerna. Men allvarligt att spela om låtsaspengar är inget roligt. Ge dom ditt kreditkortsnr och ladda med lite dollars och spela på riktigt. mycket roligare!
EES
CS håller än...
stefanf
Jo, jag vet, roninn. Allt är roligare om man gör det skarpt. :P

Hur stora summor rör det sig om? Om jag nån gång börjar spela om pengar vill jag ju kunna begränsa förlusterna (eftersom jag vet att jag är sopig på poker än så länge).
brunk.dunk
BF 1942 med tillhörande moddar.
stefanf
OK. Hittade den här:

http://www.fulltiltpoker.com/

Rekommenderas!
Fbj972
QUOTE (stefanf @ Jul 12 2004, 12:19 )
Nån här som prövat på online-poker?

Känner ni till någon bra GRATIS sida som man kan spela på. Jag vill spela, men inte lägga ut pengar på spelandet.

Självfallet!

Lirar själv Texas Hold'em på pokerstars. Du spelar gratis under fliken "play money".
M4A1
Counter-Strike 8.gif
xteam
Counterstrike:Condition Zero

6n.gif
Fbj972
Lyfter tråden igen.

Ingen som spelar på Poker Stars?

Vore kul med en 5 $ turnering, Texas Hold'em, med SoldF-anhängare!
simon
Är det någon mer än jag som har insett hur ballt CC5 skulle bli, moddat till svenska grejor, där man slåss mot ryssen som genomför Operation: Garbo?
Lt P
QUOTE (Sudden @ Feb 23 2003, 00:59 )
Close Combat!!! smile.gif
Jag har 2:an, 3:an och 5:an.
Spelar gärna nått av dem. 2.gif 3.gif 5.gif

Trean har jag bara lådan kvar till, och har letat efter en ny i flera år! Är det någon som vet hur tusan man får tag i den?
Pete
QUOTE (Fbj972 @ Aug 12 2004, 17:32 )
Lyfter tråden igen.

Jag är med, även på 24H.

Om vi inte får med nån fler så kanske en HU?
Fbj972
QUOTE (Salleballe @ Aug 17 2004, 11:17 )
QUOTE (Fbj972 @ Aug 12 2004, 17:32 )
Lyfter tråden igen.

Jag är med, även på 24H.

Om vi inte får med nån fler så kanske en HU?

Ahh!

Vad kör du med för nick?

Jag kör med J.A SWE på Poker Stars.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.