Help - Search - Members - Calendar
Full Version: skytte
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum > HV/Friv
fu johansson
hej jag är med i hemvärnet jag undrar om det nån som vet om nån tävling med ak4
Recon 1
QUOTE (fu johansson @ Mar 6 2008, 18:41 ) *
Det fanns något som hette AK-träffen innan där det kom hemvärnare från södra sverige och tävlade i fältskjutning. Jag tror det fanns en träff i norr också. Den lades ner för att spara pengar. Vet inte om dom ska ta upp den igen. Hade varit jävligt roligt.
fu johansson
QUOTE (Recon 1 @ Mar 6 2008, 19:10 ) *
Det fanns något som hette AK-träffen innan där det kom hemvärnare från södra sverige och tävlade i fältskjutning. Jag tror det fanns en träff i norr också. Den lades ner för att spara pengar. Vet inte om dom ska ta upp den igen. Hade varit jävligt roligt.

ja det är ju roligt att panga med ak4 .. jag finns ju i skåne men jag har inte hört om nån tävling här nere
dxl
Det finns en tävling i fältskytte som ska hållas i Göteborg. (det kan vara så att den redan varit dock) Är du intreserad så hör av dig till elfsborgsgruppen.
Tror det var 10k i pris.
fu johansson
QUOTE (dxl @ Mar 6 2008, 19:29 ) *
Det finns en tävling i fältskytte som ska hållas i Göteborg. (det kan vara så att den redan varit dock) Är du intreserad så hör av dig till elfsborgsgruppen.
Tror det var 10k i pris.
ok tack ska kolla det
Proto
SM i AK4B skytte samt den mindre Aimpoint tävlingen är de jag känner till.
fu johansson
QUOTE (Proto @ Mar 6 2008, 21:11 ) *

ok vet du var man anmäler sig
Psson
QUOTE (fu johansson @ Mar 6 2008, 23:14 ) *
QUOTE (Proto @ Mar 6 2008, 21:11 ) *

ok vet du var man anmäler sig

Lämpligen tar du kontakt med din chef(finns skytteansvariga på ditt kompani och/eller din utbildningsgrupp)
ErikUrban 2
I norr har vi förbundsmästerskap i både bana och fält. Tävlingarna arrangeras av FSR tillsammans med Hemvärnet Fältskytte 2008 . Kanske lite långt från Skåne.
Lite närmare, SM AK4 i Jönköping 27-28 augusti. Väl mött.

/EU2
fu johansson
ja det är lite långt... lite svårt att hitta vet inte var jag ska leta ...
Adam Sigurd

Det kommer tydligen att genomföras en tävlingsserie som kallas VÄRMLANDSSERIEN AK4. Denna serie anordnas av Frivilliga Skytte Rörelsen (FSR) och dom har skickat inbjudan till alla? utbildningsgrupper.

Kontakta din utbildningsgrupp och hör om dom har någon information!

//AS
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.