Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Förstärkningplagg
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Lt Dolk
Hällå

Jag har försök att finna info på forumet, dock utan resultat.

Nu undrar jag om någon har information om en jacka som jag sett bland soldater och som framförallt vart på utlandstjänst (tror jag). Jackan ser ut som en midjekort täckjacka/dunjacka och är grön i färgen. Ej cammo.

Jag tror att det är någon form av förstärkningsplagg men jag kan inte ta gift på att detta är sant.

Någon påstod i min närhet att den härstammar från Marinen men jag har inte lyckats finna någon information kring det påståendet.

Om någon av er har information kring denna jacka så är jag tackasm för bilder/info kring produkten.

Må väl

Lt Dolk
alfie
QUOTE (Lt Dolk @ Mar 6 2008, 10:58 ) *
Hällå

Jag har försök att finna info på forumet, dock utan resultat.

Nu undrar jag om någon har information om en jacka som jag sett bland soldater och som framförallt vart på utlandstjänst (tror jag). Jackan ser ut som en midjekort täckjacka/dunjacka och är grön i färgen. Ej cammo.

Jag tror att det är någon form av förstärkningsplagg men jag kan inte ta gift på att detta är sant.

Någon påstod i min närhet att den härstammar från Marinen men jag har inte lyckats finna någon information kring det påståendet.

Om någon av er har information kring denna jacka så är jag tackasm för bilder/info kring produkten.

Må väl

Lt Dolk

Snugpak?

bild 1
TomS
Kan vara en snugpak kanske?

Edit: pucko nr två
os frontale
Ett kronmärkt liknande snugpack-ställ är på gång, stod på mil.se för några månader sedan.. Beige insida.
Lt Dolk
QUOTE (os frontale @ Mar 6 2008, 12:32 ) *
Ett kronmärkt liknande snugpack-ställ är på gång, stod på mil.se för några månader sedan.. Beige insida.

Lysande, tack för ett snabbt och rappt svar

//Lt Dolk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.