Låter märkligt att man inte får kopiera MIL.se utseende för resp HV-sida. Att göra det till egna små sidor fattar man ju.
Det är som att säga att HV inte är en del av Försvarsmakten. Tack för det FM!
HV ni är numera inte att anse som en del i FM iaf inte på internet.
Dessutom har jag i tidigare regler/tips/anvisningar läst om att det borde kopieras, då det ger ett enheltigt och seriöst intryck. Verkar som de vänt 180 grader i den frågan.
Bilder och namn på personer är jätte läbbigt, dock gäller ju absolut inte samma regler för en tidning..
Sekretess är jätteviktigt, så länge man inte skickar saker med posten. Posten är ju mycket säkrare en 128 bitars krypto etc så därför kan man sända listor med flera hundra namn med 10 Siffriga !! Personnummer och alla väsentliga personuppg, i bland även utan kuvert... Men internet det är farligt farligt. Det säger IT-ansvarig och det har jag läst i Computer Sweden... Du vet det finns HACKERS!!

Det är tydligen heller då inte att publicera namn/bild om HV-tidingen gör det och DESSUTOM lägger ut den på internet. Men det är ju PDF. och det är ju en annan femma, snudd på säkert

Ser vi en viss dubbelmoral?
Man får på HV-sidor inte skriva om tid /plats för övningar med vapen, men det verkar ju inte gälla för övriga FM. HV är alltid störst säkerhetsrisk och folk lurara i buskarna redo att stjäla vapen. Men övriga FM kan skylta öppet om tid plats för övning. Bevisligen har ju folk utklädda kunnat tillskansa sig vapen vid sådana. Vilket jag tror skulle vara svårare vid en HV-övning.
Men det förstås, värnpliktiga har ju bara har mycket bättre, dyrare/modernare och betydligt fler vapen ute på övning än HV.
Så det är ju inte samma sak. Vem vill ha en AG, AK5 B när man kan få en bättre begagnad Ak4?
ExempelDet är en kul firma Försvarsmakten inte alltid 100 i verklighetsförankring och hur världen fungerar på RIKTIGT. Dvs den värld utan krig vilket vi vanliga mäniskor lever i till största delen.

/Henke]