Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Varför Skövde?
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
granQ
Fick nyss reda på att jag "trots mina fina betyg" (jo visst pliktverket ;) ) inte kom in på underrättelse assistent i uppsala. Nu blir man sambandsgruppchef 10 mån i skövde.. yippi.. typ.

och för någon dag sen så sa Dahlberg att det, enligt han, goda matstället hade brunit ner. Så även om folk antaligen inte kan komma på något alternativt inte bryr sig så undrar jag om någon har lite sköna anledningar till varför man ska "välja" samband i skövde jämfört med andra ställen. Så hjälp till nu att pigga upp..
BJK
Det är ju inte alls säkert att ni har samma smak (mat, kvinnor, brännvin), så det kanske finns ett överflöd av saker som du gillar där! B)
Fu Dahlberg
Ähh... Skövde duger biggrin.gif Finns mer resturanger än Benidorm... Sedan finns ju jag där biggrin.gif
|lj|
Haha... cu there me andra ord...
APC-mannen
Dahlberg kanske vet vad den där pizzerian heter som ligger på "andra sidan" centrum, mot Trängen så att säga, ligger i ett hyreshus i källaren. Där serverar de pizzor som är lika stora som vanliga familjepizzor och kebabrullen är som ett p-skott ungefär. Det var trevliga pizzor för hungriga bassar! smile.gif Den fanns där i alla fall -95.
Doyle
Kebabrulle som ett P-skott!?!?

Man kanske skulle ta och flytta smile.gif
Fu Dahlberg
Downstairs?
Fu Dahlberg
QUOTE (APC-mannen @ Feb 20 2003, 16:03 )
Dahlberg kanske vet vad den där pizzerian heter som ligger på "andra sidan" centrum, mot Trängen så att säga, ligger i ett hyreshus i källaren. Där serverar de pizzor som är lika stora som vanliga familjepizzor och kebabrullen är som ett p-skott ungefär. Det var trevliga pizzor för hungriga bassar! smile.gif Den fanns där i alla fall -95.

Vad fasen haddu du för pansarskott?

Du tänker intepå Hushållsrullar? smile.gif
Lätt att ta fel ;)
HvPrsk
QUOTE (granQ @ Feb 20 2003, 12:48 )
Fick nyss reda på att jag "trots mina fina betyg" (jo visst pliktverket ;) ) inte kom in på underrättelse assistent i uppsala. Nu blir man sambandsgruppchef 10 mån i skövde.. yippi.. typ.

och för någon dag sen så sa Dahlberg att det, enligt han, goda matstället hade brunit ner. Så även om folk antaligen inte kan komma på något alternativt inte bryr sig så undrar jag om någon har lite sköna anledningar till varför man ska "välja" samband i skövde jämfört med andra ställen. Så hjälp till nu att pigga upp..

När rycker du in? En kamrat till mig rycker snart in på T2 som sambandsgruppchef ...

Pizzor!
Jag skulle nästan våga lova att generellt så har Skövde dom största pizzorna i Sverige. Konkurrensen är stenhård i stan, då det fins 50-11 pizzerior här, så ”size matters” om man säger så...

- HvPrsk
Fu Dahlberg
QUOTE (HvPrsk @ Feb 20 2003, 17:36 )
När rycker du in? En kamrat till mig rycker snart in på T2 som sambandsgruppchef ...

Så det finns hopp för ungdomen... biggrin.gif

*tår i ögat*
Yman
Dahlberg: Har du något lokalsinne överhuvudtaget???
Downstairs ligger väl på samma sida centrum som Benidorm och ganska långt från Trängen!

Och ett par pizzerior vid Trängen finns det ju... Men i källaren på ett hyreshus...Kan bara komma på Royal Pub just nu men det är ju ingen pizzeria utan en pub unsure.gif

Får funderar ett tag smile.gif
granQ
inte fått inrykningsbeskedet ännu eftersom det först skulle bli klart med detta. Nu har jag fått reda på att jag inte kommer in så då är ju sambandfastställt, borde få det rätt omgående. Chansar på 23 juni (kompis fick samma befattning fast i halmstad ska in då).

Men det verkar lite konstigt, har dom sambandsgruppchefer på både t2 och p4, borde dom inte kunna dela?
Fu Dahlberg
hmm missad det med andra sidan centrum...
haka upp mig på källargrejen... hmm... vilken kan det vara då... ligger ett gäng resturanger runt högskolan om inget annat biggrin.gif

*Straffar mig med 20 armhäv*
Fu Dahlberg
QUOTE (granQ @ Feb 20 2003, 17:39 )
inte fått inrykningsbeskedet ännu eftersom det först skulle bli klart med detta. Nu har jag fått reda på att jag inte kommer in så då är ju sambandfastställt, borde få det rätt omgående. Chansar på 23 juni (kompis fick samma befattning fast i halmstad ska in då).

Men det verkar lite konstigt, har dom sambandsgruppchefer på både t2 och p4, borde dom inte kunna dela?

Nja, det finns ett antal orasaker
1. Olika utrustning, pansar har pansar och T2 har lastbilar.
2. Olika Tjänster, P4 krigar, T2 Logistikar.
3. Det behövs MÅNGA! stabspluton T2 är runt 50-60 pers iår...
4. Förhållandet T2<->P4 är väl inte det bästa, har sett en del dagisfasoner från båda sidorna...

Sedan lånar T2 KP,AP-folk från P4...

Dock kan jag glädja di med att Samarbetet K3<->T2 är desto bättre ;)
Fu Dahlberg
Tänkte dra upp denna tråd igen: Skövde, soldf-sittning

En kväll med bara SoldF.com-are, Med att äta och dricka gott... Och snacka skit...

Alla får anmäla intresse, ;)
APC-mannen
Downstairs känner jag ingen, men det ligger väl liksom till vänster i "Benidorm"-korsningen när man kommer från garnisonen. Eller?
Fu Dahlberg
japp
HvPrsk
QUOTE (Yman @ Feb 20 2003, 17:38 )
Downstairs ligger väl på samma sida centrum som Benidorm och ganska långt från Trängen!

Och ett par pizzerior vid Trängen finns det ju... Men i källaren på ett hyreshus...Kan bara komma på Royal Pub just nu men det är ju ingen pizzeria utan en pub  unsure.gif

Får funderar ett tag  smile.gif

Alpina låg förut brevid Memphis skivor, det är den han tänker på. Nu ligger Alpina ute vid Maxi, mot Mc Donalds...å dom är fortfarande STOOOORA!
APC-mannen
QUOTE (HvPrsk @ Feb 20 2003, 19:07 )

Och ett par pizzerior vid Trängen finns det ju... Men i källaren på ett hyreshus...Kan bara komma på Royal Pub just nu men det är ju ingen pizzeria utan en pub  :unsure:

Får funderar ett tag  :)

Alpina låg förut brevid Memphis skivor, det är den han tänker på. Nu ligger Alpina ute vid Maxi, mot Mc Donalds...å dom är fortfarande STOOOORA!

Där har vi det!!! Alpina hette det ju!!! Ja, det var verkligen enorma pizzor, vi trodde ju att dom skämtade med oss första gången vi var där och käkade. Har för mig att vi beställde "hemkörning" till P4 en gång också, men då var de inte alls lika imponerande.
Yman
QUOTE (HvPrsk @ Feb 20 2003, 20:07 )

Och ett par pizzerior vid Trängen finns det ju... Men i källaren på ett hyreshus...Kan bara komma på Royal Pub just nu men det är ju ingen pizzeria utan en pub  :unsure:

Får funderar ett tag  :)

Ja just jävlar... Alpina låg ju där förrut.
Jo, där har man ju käkat ett par gånger smile.gif
Grunt
Hmmm....

I Visby får man väl vara nöjd om man får en sketen liten pizza för muckbidraget. ;)

Fast å andra sidan så innehåller ju öl massvis av nyttig protein har jag hört......
Knighthawk
OM ni mellanlandar i Tibro (Skövde-Kbg) så missa inte Tibro BarGrill...de slår faktiskt Skövdes i storlek hörde att de använde de som livflottar på oceanångarna nu..*he-he*
Yman
QUOTE (Knighthawk @ Feb 22 2003, 12:40 )
OM ni mellanlandar i Tibro (Skövde-Kbg) så missa inte Tibro BarGrill...de slår faktiskt Skövdes i storlek  hörde att de använde de som livflottar på oceanångarna nu..*he-he*

Det är, eller åtminstonde var samma ägare till både Tibro bar och grill som till Alpina.
Vet inte hur det är nu. Jag var dock på Alpina så sent som igår biggrin.gif och visst gör de stora pizzor, men Tibro är fortfarande överlägset...

Lite kul när alla pizzor ser ut som inbakade bara för att få plats i kartongen smile.gif
darkstar
QUOTE (Fu Dahlberg @ Feb 20 2003, 17:48 )
4. Förhållandet T2<->P4 är väl inte det bästa, har sett en del dagisfasoner från båda sidorna...

Förhållandet ja... man har ju hört en del hårda ord... Fattar dessa personer inte att vi är på samma sida? Hur långt skulle P4 klara sig utan T2? (Även jag har tänkt en del fula grejer, men det är en annan historia.)

Under min värnplikt så samarbetade vi med T2:s ledningspluton en hel del. Både AP och ISDA. Det var ju ganska lyckat. Bland annat så fick de låna en av våra AP-grp (Utr som KP:1 för övrigt).

Och GranQ: Vilket kompani? Det är en j-vla skillnad på tjänsterna...
Fu Dahlberg
QUOTE (darkstar @ Feb 22 2003, 22:10 )
QUOTE (Fu Dahlberg @ Feb 20 2003, 17:48 )

Förhållandet ja... man har ju hört en del hårda ord... Fattar dessa personer inte att vi är på samma sida? Hur långt skulle P4 klara sig utan T2? (Även jag har tänkt en del fula grejer, men det är en annan historia.)

Under min värnplikt så samarbetade vi med T2:s ledningspluton en hel del. Både AP och ISDA. Det var ju ganska lyckat. Bland annat så fick de låna en av våra AP-grp (Utr som KP:1 för övrigt).

Och GranQ: Vilket kompani? Det är en j-vla skillnad på tjänsterna...

Japp... Trevliga killar var det... Och en bandvagn biggrin.gif

//Fu Dahlberg, ledning, T2, 01-02
Grunt
Det är väl toppen att göra lumpen i Skövde.

Inte speciellt långa resor, många regementen i närheten och tydligen även stora pizzor.

Däremot är de ju svårare att hitta något positivt med att göra lumpen vid P18....
Går ju inte att säga det till någon utan att folk frågar om man är homosexuell...... :(
Sedan så ligger regementet definitivt i riskzonen för att läggas ner och resorna är långa.
Och inga stridsvagnar har de heller.....
Suck......
darkstar
QUOTE (Fu Dahlberg @ Feb 22 2003, 22:14 )

Haha, säkert! Svensson hälsar.
Fu Dahlberg
QUOTE (darkstar @ Feb 22 2003, 22:43 )
QUOTE (Fu Dahlberg @ Feb 22 2003, 22:14 )

Haha, säkert! Svensson hälsar.

Tackar... Hoppar han(dom) fortfarande inte är lacka för att vi glömde dom på övningsfältet när vi skulle åka och käka under första veckan på ASSÖ02 biggrin.gif
granQ
dom enda riktigt fördelarna med skövde verkar ju vara matten. men som någon klock människa sagt är att dom som gillar god mat är trevliga människor. Så verkar ju nästan okey.

Så nu kan man se fram mot skövde och tro faktiskt den kan vara rolig, det enda jag tycker är riktigt synd är att Fv undass troligen skulle få åka till fjällen och ha det trevligt som vinter utb.. antar skövde få vara glada om det blir lite kallt.. vilket inte i sig är så kul ;)
daedalus
Åkte förbi Tibro en gång och käkade en pizza, det var den största som bakats punkt slut.

Kebabtallriken på soldathemmet (P4/T2) är djävligt god.

Jag åt aldrig mer pizza på downstairs när jag såg kärringens stå och röka och klia sig i armhålan över degen.
Däremot gled några öl ner ett antal ggr, har för mig att de var rätt billiga där.
KILLER 21
Skövde är en fin stad tycker ja & som alla städer lever den upp på våren & sommarn med ett stort antal aktiviteter Så som mat festival , diskotek & mycket pubar med ute serveringar
Knighthawk
Det låter som att Tibro BG kommer att få en stor beställning till den där SOLD.F träffen!!!
sunken
Downstairs var ju perfekta förfestar stället också, dit gick vi jämt, stora pizzor, stora kalla billiga öl!
Bättre kunde en kväll ute inte börja salute.gif

Synd att Benidorm brunnit ner, totalt eller bara delvis? :(
HvPrsk
QUOTE (sunken @ Feb 23 2003, 14:27 )
Synd att Benidorm brunnit ner, totalt eller bara delvis?  :(

Dörrar och fönster förspikade med skivor, svart på fasaden, TOTALT utbränd... rlwhore.gif
stridfighter
QUOTE (Knighthawk @ Feb 22 2003, 12:40 )
OM ni mellanlandar i Tibro (Skövde-Kbg) så missa inte Tibro BarGrill...de slår faktiskt Skövdes i storlek  hörde att de använde de som livflottar på oceanångarna nu..*he-he*

käkade där idag!

och igår...
Axial
Pizza, nu förstår jag inte..
Kungen håller ju med utmärkt ta-med-dit-du-vill-mat, nämligrn guldburk !!!
Skämt åsido, en bra pizzeria eller två är av yttersta vikt i en garnisonsort. När kag låg inne pågick det ett konstant säkande efter den bästa syltan. Och panget som vann hette "Garbo" och där kunde man äta "fläskfilé" och pommes frites med bearnese-sås för ca 49 pix, tillkom 19:- för stor stark under happy hour ;=)

Tyvärr konkade detta ställe men det kanske var lika bra för ryktena om var maten och ölen kom ifrån och den verkliga kvalitén på detsamma var rätt många och otäcka. blink.gif

Men smakar det bra så är det bra och om gratis är gott så är billigt nästan lika gott.
APC-mannen
Wild Horse i Skövde då? Finns det kvar?

Fortfarande tänker jag på den puben när jag hör "Living next door to Alice"...
Knighthawk
Wild Horse har sedan du var här, bytt namn o ägare ungefär lika många ggr som jag har gjort nedslag på mitt t-bord under detta svar................

Bra läge men tydligen inga bra ägare.
Kommer faktiskt inte på vad det heter nu,men det höll på att stryka med i en annan brand,innan Benidorm,som bröt ut i blomsteraffären intill den fastigheten.

Garbo, har det verkligen legat i Skövde???
Knighthawk
QUOTE (Axial @ Feb 24 2003, 21:22 )
Pizza, nu förstår jag inte..
Kungen håller ju med utmärkt ta-med-dit-du-vill-mat, nämligrn guldburk !!!
Skämt åsido, en bra pizzeria eller två är av yttersta vikt i en garnisonsort. När kag låg inne pågick det ett konstant säkande efter den bästa syltan. Och panget som vann hette "Garbo" och där kunde man äta "fläskfilé" och pommes frites med bearnese-sås för ca 49 pix, tillkom 19:- för stor stark under happy hour ;=)

Tyvärr konkade detta ställe men det kanske var lika bra för ryktena om var maten och ölen kom ifrån och den verkliga kvalitén på detsamma var rätt många och otäcka.  blink.gif

Men smakar det bra så är det bra och om gratis är gott så är billigt nästan lika gott.

Som kock o matförrådsansvarig såg jag aldrig till pizza på guldburk, men tiderna förändras väl....*hmmmmmmmmmmmmmmm*

rlwhore.gif
Greven
Skövde suger hårt! Men är inte detta värnplikten handlar om? Att härdas i någon håla gudarna glömt. Tror du att det är en slump att många regementen ligger i - ja just det - hålor?
granQ
QUOTE (Greven @ Feb 26 2003, 08:03 )
Skövde suger hårt! Men är inte detta värnplikten handlar om? Att härdas i någon håla gudarna glömt. Tror du att det är en slump att många regementen ligger i - ja just det - hålor?

hehe, också ett sätt, till alla amfibie (stockholm eller göteborg) som gjort lumpen kan man ju alltid säga att det är inget jämfört med skövde då ju ;)

Ett av dom bästa argumenten hittils ju ;9
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.