Hej!
Igår bar det ner till Göteborg ifrån Västerås för att mönstra, det hela gick mycket fort och jag fick åka hem redan samma sag. (9h tåg totalt!)
Följande resultat fick jag:
Inskrivningsprov: 8
Styrkelyft: 7
Befälslämplighet: 6
Plikttrogenhet: 6
Cykling: Skattad 6:a
Max på syn, hörsel och färgseende.
Jag fick inte cykla då jag var väldigt svullen i halsen, otur att man går och blir sjuk dagen innan! Jag hade en tydlig dialog med både läkaren och förättningsmannen samtidigt till viss del, och med en skattad 6:a i konditionen kom man ganska långt på enl dem.
Men nu är det så här:
Eftersom jag mönstrade så sent är jag överkvalificerad för de platser som finns kvar, men jag är erbjuden att välja och vraka bland platserna inför 90:ornas inryck, dvs 2009-2010. Kommer jag dessutom in och sätter en 7:a på cykel kunde jag bli det mesta förutom etc jägarplutonbefäl (jag har för mig att det krävdes en 7 i befälslämplighet för pluton, minns inte vad han sade).
Och nu är frågan hur man ska göra, man skulle kunna arbeta ett år och sedan rycka in och få en kanonutbildning, jag är mycket intresserad av bland annat ledarskapsutbildningen! Annars fortsätter jag mina studier direkt nu på högskola. Jag vet inte hur jag ska göra, om jag börjar högskola direkt nu kommer jag "ut" två år tidigare...
Hur bör jag tänka och resonera?! Och ett tips till er som verkligen vill göra lumpen, se till att ni mönstrar i tid...
Mvh
Johan