När jag mönstrade så ville jag bli AMFsoldat men det gick inte för det året jag rycker in så utbildas inte amfibiesoldater för befälen är på utlandstjänst. Det jag undrar över är om detsamma gäller för KJ? Båda tillhör ju AMF.
mvh
MatsLennarth
Feb 4 2008, 19:10
QUOTE (vedor @ Feb 4 2008, 17:37 )

När jag mönstrade så ville jag bli AMFsoldat men det gick inte för det året jag rycker in så utbildas inte amfibiesoldater för befälen är på utlandstjänst. Det jag undrar över är om detsamma gäller för KJ? Båda tillhör ju AMF.
mvh
Ring / maila AMF1 eller Pliktverket. De ger dig det säkraste svaret.
Och se till att medela svaret här!
JÄVLIGT viktiga saker vi talar om här, jag MÅSTE veta!
Okej, jag ska försöka ringa imorgon så talar jag om hur läget är här senare.
Det är inte avgjort än. Men om man skjuter upp årskullen som skall in januari 2009 till juli 2009 så blir det ju dubbel årskull...
Sköldberg
Feb 5 2008, 16:08
Andas lite, det kan kommas att ändras många gånger innan en eventuell inryckning. Samma cirkus för oss 89:or.
Jag vet att det är lätt för en utomstående att säga åt er att lugna er men det hjälper knappast att hetsa upp sig.
Kustjägare kommer utbildas även för oss 90:er.
Gott Vedor!
Du har alltså kollat med amf1 eller pliktverket?
QUOTE (Cesium @ Feb 4 2008, 19:11 )

Och se till att medela svaret här!
JÄVLIGT viktiga saker vi talar om här, jag MÅSTE veta!
Om det är så viktigt för dig så förvånar det mig att
att du inte kollar upp det själv.
Jo, det brukar hjälpa att TVÅ personer ringer och kollar upp samma sak istället för en som sedan bara berättar det för den andre
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.