QUOTE (Sir Vival @ Feb 2 2008, 17:08 )

Slut! Frågor?
Njae! Jag har faktiskt lite frågor, i egenskap av diplomiterad heraldiker... Vad tusan ska du med H:et till Sir Vival? Jag kan köpa att FM kör vidare på detta men det är väl mer eller mindre ifrågasatt som heraldiskt vapen (har varit i kontakt med Riksheraldikern och han gillade det inte... detta gör oss TVÅ!...3 med min nu avlidne mentor Fil Dr i konsthistoria XX (personskyddslagen)) Det är dålig heraldik att ha siffror eller bokstäver i en vapensköld, det finns dock undantag från medeltiden... däribland ätten Thott som förde ett "M" i det övre högra fältet... annars... Nej Icke!!! Låt oss inte föra vidare dylika sjukliga avarter i heraldiken. Ju mer vi använder detta vapen desto mer göder vi dess etablering... DET BÖR MOTARBETAS MEDAN TID FINNES!!! Sen må UniFM och dess laglydiga lärjungar säga ditt eller datt.. men några heraldiska kunskaper besitter de inte!!!
Om jag hade nämnt min mentor i heraldik (som jag av respekt inte nämner i forumet av vördnad då han inte finns med oss längre, så hade alla som oponerat sig backat direkt... hans namn är ett MYCKET tungt kort i heraldiken!) Frid över honom och han har lärt mig så mycket!!!!! "Modestia Victris" Mr J!!!
Lfskbat
Diplomiterad heraldiker.