Jag står i begrepp att införskaffa diverse prylar till ny lägenhet.
Dit hör digital tv och fram tills för några dagar sedan var denna process rak och enkel. Jag hade bestämt mig för Com Hems Medium+8 favoriter samt HD paketet för att sedan fylla på med Canal Plus Total.
Det blev nu ännu lättare då Medium+HD ingår i en drive just nu där HDn är gratis fram till sommaren, boxen reducerad osv.
Efter att nu under helgen läst låååånga trådar på hembiorelaterade forum är jag tveksam då Com Hems HD box verkar ha blivit sänkt av sin egen mjukvara och presterar över lag sämre än vanliga digitalboxar.Slänger därför ut en spontanfråga här. är det någon sitter på Com Hem HD, och är du i så fall en av de som fått Com Hem att gå ut med helsidor på sin hemsida och även kommit med stora ersättningar till de som har HD paketet?
I och med att det endast är boxen som kommer att kosta något första halvåret, under vilken tid jag antar att Com Hem kommer lösa problmet eller gå under så är jag fortfarande sugen på HD paketet, men om bildkvallen är s-ä-m-r-e än vanlig SD så är det ju på en annan sits. Ett alternativ som jag ser det är att jag förhandlar mig till två boxar, en för SD och en för HD. Sd-boxen skall ju ändå bara kosta en krona och då kan jag själv testa tills problemet med HD boxen är löst.
Kommenterar mottages gärna!