Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bästa och värsta blågul
SoldF.com Forum > SoldFs Garnison, C Isgubbe > SoldFForum > Feedback
Pages: 1, 2, 3
Pappsen
Lustigt. Det verkar som om mitt inlägg har blivit raderat?! blink.gif

Någon tog åt sig??

fun_icon_nana.gif

HEhehe

Pappsen
Krook
QUOTE (Pappsen @ Jan 26 2008, 15:20 ) *
Lustigt. Det verkar som om mitt inlägg har blivit raderat?! blink.gif

Någon tog åt sig??

fun_icon_nana.gif

HEhehe

Pappsen

Nja, det verkar inte ha försvunnit något inlägg. Jag har kollat loggarna (tänk om någon fuskar!) och inte funnit några spår. Posta igen.

/K
Edit: Nu verkar det ha försvunnit ett inlägg men det var visst någon annans.
/me sparkar Ing på smalbenet och väser; håll tyst. tongue.gif

Edit 2: RÖSTA NU FÖR BÖVELEN!
Flera tusen medlemmar och bara 136 röster varvid flera är BG-röster. Det är riktigt underkänt av forumet.
MatsLennarth
Den där hunden var riktigt nära att få en röst som forumets elakaste, men det förtjänar han inte tyvärr. Jag är av den uppfattningen att han VILL ha den utmärkelsen, och då tänker jag inte göra honom den tjänsten när hans signatur handlar om något så omoget som en särskild manlig ritual ;)
Så det blev Satan istället.

Bästa blev Krook, med motiveringen att han känns motiverad :P

@ Krook: Kan ni gå in i er spezial-logg och kolla vilka som röstat på vem?
Rokare
QUOTE (MatsLennarth @ Jan 30 2008, 16:01 ) *

Nope!

We are not the NSA, allthough some MÖP's would have loved it.. smile.gif

@Echolon: Bomb, Jihad, Salaam, Hamas, Nuke, AQ, Terror, Krook, Dirty Bomb, IED... vissel.gif
Isgubbe
QUOTE (Rokare @ Jan 30 2008, 16:12 ) *

Vadå inte NSA det vet jag inget om. Jag kan verken bekräfta eller dementera någon inblandning från Glavnoje Razvedyvatel'noje Upravlenije sjätte direktoratet *host* nej jag menar NSA.
Dobberman
Den där hunden var riktigt nära att få en röst som forumets elakaste, men det förtjänar han inte tyvärr. Jag är av den uppfattningen att han VILL ha den utmärkelse

Vill och vill, grundat på de PM jag får/fått var jag nog ganska säker på en promenadseger, frågan är ju hur mycket jag igentligen BRYR mig?

och då tänker jag inte göra honom den tjänsten när hans signatur handlar om något så omoget som en särskild manlig ritual ;)

Jaha, VAD i min "signatur" syftar du på då?
Krook
QUOTE (Rokare @ Jan 30 2008, 16:12 ) *

Nope!

@Echolon: Bomb, Jihad, Salaam, Hamas, Nuke, AQ, Terror, Krook, Dirty Bomb, IED... vissel.gif

Smicker kommer man långt med och jag spår att Rokare kommer att bli president någon gång.

/K
Nifelhel
I skrivande stund är det 143personer som röstat varav många är BlåGul.
Fruktansvärt dåligt deltagande på så många röstberättigade medlemar.
Vågar ni inte rösta? Sittkissare! angry.gif

I och för sig borde rösträtten tas bort för dom som röstat fram Simon och Fk Satan som värsta/elakast blågul. dry.gif
mdn
QUOTE (Nifelhel @ Feb 3 2008, 12:36 ) *
143personer som röstat varav många är BlåGul.

Hur många blågula är vi egentligen?

/mdn
Sköldberg
Och ännu värre, hur kan ni veta det! ph34r.gif
mdn
Ett sätt är ju att lura av 9x19 lösenordet till databasservern och köra några shyssta kommandon. Orkar man inte det kan man ju bara scrolla upp tills man ser det här:

Jag vet inte vad Nifelhel tyckte var enklast.

/mdn
Erik_G
QUOTE (mdn @ Feb 3 2008, 13:47 ) *
Ett sätt är ju att lura av 9x19 lösenordet till databasservern och köra några shyssta kommandon. Orkar man inte det kan man ju bara scrolla upp tills man ser det här:

Jag vet inte vad Nifelhel tyckte var enklast.

/mdn

Menar du att man ser att det mest är BG som röstat i och med att VC och Vargas fått röster överhuvudtaget? wink.gif

Vill bara inflika att om jag vinner omröstningen ska jag yrka på att inlägg i markan inte bara börjar räknas, utan dessutom räknas som två.

Nejvars.. skojade bara..

/E
stefanf
QUOTE (Sköldberg @ Feb 3 2008, 13:38 ) *
Och ännu värre, hur kan ni veta det! ph34r.gif

Du trodde att man kunde rösta anonymt? Malajn.gif
Ekvall
Jag hade tänkt att lägga min röst på Erik_G men sedan såg jag att han citerade ovanstående inlägg MED BILD (!) och då sjönk han som en sten till botten... Malajn.gif

Skämt åsido: det är jämnt mellan Erik och The Swede som bästa blågul men jag valde ändå The Swede eftersom man bara får rösta en gång (jag drog lott blush.gif ). Båda har grymma kunskaper om det mesta inom det militära och en förmåga att förklara på ett bra och pedagogiskt sätt. Keep it up!

Som "värsta" blågul har nominerat Krook. Han kan vara lite väl vass i kanten ibland. Men annars är han jävligt duktig och kunnig. Se det som en hedersutnämning. vissel.gif
FireEagle
Jag röstade så här:

Bästa BG: Krook! För han är trevlig, snäll, pekar förvisso med hela handen men gör det med omtanke. gör man fel så får man en lätt(?) klapp på axeln och hjälp tillrätta.

Värsta BG: Värsta BG blev The Swede. Inte att du är dålig eller så, snarare tvärt om happy.gif . Du är rakt på sak, ordentlig, men du blir värst eftersom man är lite(läs:mega) rädd för dig, speciellt om man ser din avatar precis efter sitt eget inlägg i en stridsvagnstråd. man bara: "nej nu får jag skäll.... blush.gif )

I övrigt, fortsätt som ni gör, det skulle inte vara soldf utan er!!! camo.gif
Isgubbe
Bästa och värsta blågul, Nu är det dags igen! diskuterar vi i denna tråd. Vill någon göra en KONSTRUKTIV återkoppling så finns det en tråd för det.

//Isgubbe
Krook
Jag är helt säker på att det är något fel på den här pollen.
Sedan jag var inne sist så har 15 användare röstat men jag har inte ökat någonting. Det kan omöjligen stämma! lack.gif
Munken_swe
Varför sätter ni inte upp ett announcement på forumet om att omröstningen pågår? Många kanske bara är olyckligt omedvetna om den här trådens existens?
henke
Jag lyder munken och kastar upp den som ett announcement.
Tack för påpekandet!
/Henke, BlåGul
Kn Glock
Jag försökte rösta på bästa BG utan att utse någon som värsta. detta fungerade inte så nu har jag under protest utsätt någon i båda kategorierna.

Nästa gång kanske man kan få välja om man vill vara med i en eller båda omröstningarna.
J-Star
Heh... nog för att alla BG är mogna och fullvuxna men populäritetstävlingar ger jag mig inte in i. Jag var lite grinig på någon BG för några år sedan men gamla synder harvar jag inte i. Ärendet är överspelat och jag tror personen i fråga har ändrat sig sedan dess. Jag har då det. smile.gif

Jag tänker istället ge allmäna kommentarer vad jag tycker är bra med BG i jämförelse med moderatorer på andra forum.

• Motiverar väl sina åtgärder Långt ifrån alla moderatorer gör så utan ibland blir det en "För att jag tycker det!" motivering. BG refererar gärna till reglerna. Enbart de på Polisman.se brukar vara mer nitiska med det.
  • Skiljer rollerna som användare och moderator Inte alltid lätt men BG brukar sköta det galant.
  • Diskuterar med andra moderatorer Ger konsekventa och mer genomtänkta beslut. Man drabbas inte av den enskilde BG's avsaknad av sexliv/PMS/allmänt dåliga förmåga att ta folk... om denne nu skulle lida av något sådant.
  • Ger en ny chans Varningar städas. Man slipper sitta och dras med något dumt man sade i affekt för 5 år sedan.

/J

EDIT: Stavning och förtydligande
Kimster
Ahh denna mycket trevliga spännande och givande mätning.

Jag kan inte låta bli att dra lite på smilgroparna när jag ser resultaten.
En gång i tiden fanns ju den tråd som kallades för sanningen..
http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=7125
och även
http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=6904

Bara så ni vet vem som var "your father" förr i tiden vissel.gif

Fin mall J-star... skapad efter att ha titta på mig under ett par år? ;)
Erik_G
QUOTE (simon @ Jul 12 2004, 23:05 ) *
Röstade blankt, för ingen BlåGul har ännu varit extra trevlig mot mig och mina trådar... ;)

Så lät det en gång i tiden.. vad tycker du nu då Simon? Är DU extra trevlig mot medlemarna?
Vad säger röstningsstatistiken ovan? wink.gif

/E
J-Star
QUOTE (Kimster @ Feb 4 2008, 09:40 ) *
Fin mall J-star... skapad efter att ha titta på mig under ett par år? ;)

Heh... du har din beskärda del i ovanstående, ja. *ger duktig-klapp på huvudet till Kimster*
Andra har bidragit också. Ingen nämnd ingen glömd. smile.gif

/J
simon
QUOTE (Erik_G @ Feb 4 2008, 10:38 ) *
QUOTE (simon @ Jul 12 2004, 23:05 ) *
Röstade blankt, för ingen BlåGul har ännu varit extra trevlig mot mig och mina trådar... ;)

Så lät det en gång i tiden.. vad tycker du nu då Simon? Är DU extra trevlig mot medlemarna?
Vad säger röstningsstatistiken ovan? wink.gif

/E

Ahmen, ähmen, ptja...

Man lever väl som man lär antar jag... rolleyes.gif
Dobberman
Strong is the dark side with this young padawa.....

We have cookies.....Join us.
SToH
Bäst: TheSwede såklart, mest för att han är så snygg.
Elakast: Ing, en riktigt sur en. Och vass.
MiLeW
Jag har valt The SWEDE som bästa BlåGul, mest för hans enorma kunskap.

Värsta vart mer ett skott på måfå, som jag inte ens vill nämna.

/MiLeW
Krook
QUOTE (MiLeW @ Feb 7 2008, 14:40 ) *
Jag har valt The SWEDE som bästa BlåGul, mest för hans enorma kunskap.

Värsta vart mer ett skott på måfå, som jag inte ens vill nämna.

/MiLeW

*kluck kluck kluck*
eller *gobbel gobbel gobbel* som det heter på utrikiska.

Och som årets fegis har nu MiLeW nominerats. clap.gif
dalmas
Bäst: The Swede

Värst, och i mitt tycke också mest underhållande: Fk Satan
J.K Nilsson
Man kan en värsta debattmotståndare, vilket jag lyckats få... Men det är inte detsamma som värsta blågul tycker jag. Jag tycker ingen förtjänar epittet värsta än så länge, några utmärker sig bra andra blir bara en grå massa.

Jag röstade på min värste debattmotsåndare som bästa blågul då jag denne är en lysande blågul men nästan alltid lyckats tycka precis tvärtemot mig..... banghead.gif

J.K Nilsson
Krook
QUOTE (J.K Nilsson @ Feb 10 2008, 22:41 ) *
Man kan en värsta debattmotståndare, vilket jag lyckats få... Men det är inte detsamma som värsta blågul tycker jag. Jag tycker ingen förtjänar epittet värsta än så länge, några utmärker sig bra andra blir bara en grå massa.

Jag röstade på min värste debattmotsåndare som bästa blågul då jag denne är en lysande blågul men nästan alltid lyckats tycka precis tvärtemot mig..... banghead.gif

J.K Nilsson

Det var A. Nu väntar vi på B
Vem är denne BG?

/K
Fk Satan
Autografskrivande och möte med alla fans!

Nu på tisdag mellan elvatrettio och halvtolv möter jag mina fans här på soldf. Så att ni kan få signierade idolkort på mig. Samt att ni kan få ta bilder på mig tillsammans med mina fans.

Fk Satan
Mr Badboy 2008
J.K Nilsson
QUOTE (Krook @ Feb 11 2008, 13:28 ) *
Vem är denne BG?

/K

Vem i BG-gruppen brukar ens svara på mina inlägg.... rolleyes.gif

Danne räknas inte riktigt än....

J.K Nilsson
Krook
QUOTE (J.K Nilsson @ Feb 11 2008, 17:31 ) *
QUOTE (Krook @ Feb 11 2008, 13:28 ) *
Vem är denne BG?

/K

Vem i BG-gruppen brukar ens svara på mina inlägg.... rolleyes.gif

Danne räknas inte riktigt än....

J.K Nilsson

Ja, det är väl jag det?

/K
J.K Nilsson
QUOTE (Krook @ Feb 16 2008, 00:28 ) *
Ja, det är väl jag det?

/K

vissel.gif tongue.gif

J.K Nilsson
simon
Några fler röster måste det väl ändå finnas där ute?
granQ
hänger för lite för veta vilka som är bra/dåliga..

men sämst är blågul som stänger trådar med följande anledningar:

"slut diskuterat, frågan är besvarad tråden låst"
"finns redan en tråd om ämnet från 1487, använd den"
"använd sökfunktionen.. vi som hängt här sen 1997 har redan läst frågan om inryck och bevakningsoldat"

Den första är jävligt störande, funnits gånger när tex, "vad har x för funktion?" och får svar som jag inte förstår eller som väcker en följd fråga.
Vips kan man inte svara där..

bästa blågul är:

"problem med lösenordet,maila mig så fixar vi det"
"Den här tråden är låst pågrund av det här, och det här. Ogillar ni det kan ni diskutera blåguls agerande i den här tråden"

Högt i tak, förnyelse samt fritt från direkt spam och troll trådar..
Krook
QUOTE (granQ @ Mar 17 2008, 20:25 ) *

*snip*

Ja, eller hur?
Fänrik

Group: Nivå 6
From: Halmstad, Halland
Member No.: 287

Snart åtta år och fänriks grad.
Vargas
QUOTE (Krook @ Apr 2 2008, 22:20 ) *
QUOTE (granQ @ Mar 17 2008, 20:25 ) *

*snip*

Ja, eller hur?
Fänrik

Group: Nivå 6
From: Halmstad, Halland
Member No.: 287

Snart åtta år och fänriks grad.

Beror ju lite på hur vid definition av "snart" man väljer att ha ... happy.gif
Krook
F*n vad du hackar idag Vargas.
Snart är det snart 8 år. Och han var säkert med innan SoldF:s nuvarande tideräkning infördes så...
Krook
Nu måste The Swedes mutor ha tagit slut!
Fortsätt rösta ni som inte har mutats. tongue.gif

/K
Sytare
QUOTE (Krook @ Jun 11 2008, 16:10 ) *
Nu måste The Swedes mutor ha tagit slut!
Fortsätt rösta ni som inte har mutats. tongue.gif

/K

Du skulle helt klart få min röst idag om jag kunde rösta fler ggr tongue.gif saint.gif
Annahörig
Bästa: Krook, som lyckas hålla huvudet kallt i hetluften, samt hjälpt mig med mycket!

Sämsta: Jag var tvungen att lägga en röst även på sämsta, trots att jag inte sett någon BG vara särskilt hemsk... Jag lade min röst på Satan, för att han tydligen 'snor alla flirtar på chatten'. Om han får så mycket egoboost på chatten, klarar han en röst från mig.
Skuggan
swede är utan tvekan bäst

och Dobber får min "badboy" röst..
stod mellan han, niox eller niffe ;)
men Dobber får ändå rösten.
Kn Glock
Vad säger ni om en motsvarande omröstning avseende användare istället för BG?

...fast den tråden kanske skulle kräva 24/7 moderering...
alfie
QUOTE (Kn Glock @ Jul 4 2008, 13:31 ) *
Vad säger ni om en motsvarande omröstning avseende användare istället för BG?

...fast den tråden kanske skulle kräva 24/7 moderering...

Skulle bli farligt långa röstningslistor...

... och moderering av guds nåde!
DaRaven
Skulle antagligen klassas som mobbing.. smile.gif
241
Är det inte det betygsystemet är till för som redan finns i profilen?
Tomas P
Bäst = Fk_Satan

Sämst = Fk_Satan

Bägge betygen baserade på erfarenheter från tråden Bilden av Hv på hemvärnet.se.

Bäst för att det går faktiskt att få även Fk_Satan att ändra sig (till viss del) om man (jag) bara kan möta hans kritik på ett vettigt sätt.

Sämst för hans ibland svidande kritik mot vissa personer och deras sidor där det kanske helt enkelt är som så att Fk_Satan och den som skriver (inte jag) har olika uppfattning om vägen men slutresultatet blir bra i vilket fall.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.