Nu kommer en gammal favorit tillbaka. Än en gång får ni medlemmar rösta på vilken BG som är bäst respektive elakast. Jag ser fram emot era svidande motiveringar i tråden. Håll er borta från personanrepp, för då kommer Dobberman och biter er!
/mdn
DaRaven
Jan 20 2008, 22:41
Många röster, men ingen vågar motivera ;)
Med risk för att påverka framtida val för medlemmen så tillkännager jag härmed Krook:s val:
Bästa BG:
Ing"För snabba, sakliga, syrligt sura och saftiga inlägg i debatter som spårat ur, får han tråden åt rätt håll"
Elakaste BG:
Ing"För snabba, sakliga,
syrligt sura...
Hans ingripande är roande för mig som blågul. Men när jag inte var blågul var det inte lika skoj.
Fk Satan
Jan 20 2008, 23:07
Bästa BG: ING, tja han är inte bara söt, han är duktig som BG också
Sämsta BG: Fk_Satan, han saknar taktkänsla och häver bara ur sig en massa dumheter
Jasmine86
Jan 20 2008, 23:55
Bästa BG: Yman. Behärskad och lagom laidback. Sköter sitt jobb här såsom på chatten. Kommer med bra inlägg mot troll ibland, humor!
Värsta BG: 9x19. Tja, driver någon sorts elak jargong mot mig i chatten och har inte något emot andra BG's.
Det var jämnt race i toppen, ska jag inte låta bli att nämna.
ed-> plockade bort "bl.a" för det var bara det som låg 9x19 i fatet.
Sytare
Jan 21 2008, 00:17
Sämst BG: JBP, vem är det? Har han skällt på mig någon gång?
Bäst BG: Dobberman, hans mycket pedagogiska utskåpningar av forumstroll är ett föredömme för alla som någonsin känt att människokärleken inte räcker till!
stefanf
Jan 21 2008, 10:05
Enligt min mening "bäst": Rokare. Motivering - en hög, jämn och oftast saklig nivå på modereringen.
Sen blir det intressant, var går gränsen mellan en svidande motivering och ett personangrepp...
Nåväl. I min mening "sämst": Ing. Motivering - är säkert en effektiv moderator, men tillrättavisningarna upplevs av mig ibland som mer ett sökande efter billiga poänger, än konstruktiv forum-uppfostran.
olaevil
Jan 21 2008, 10:22
Ing fick såklart bästa BG annars hade jag väl fått stryk.
Sämstaste: FK_Satan för han snor alla flörtar på Chatten från alla andra.
Svårt val det här finns väl ingen som inte är BÄST och ingen som är SÄMST utan det är väl bara bra allt.
MVH
Olaevil
Bästa BlåGulen var svår. Låg mellan Erik och Swede, men det blev TheSwede för hans extrema kompetens i alla lägen.
Men Erik är alltid min gulleplutt
Elakaste BlåGulen vågar jag nog inte säga för då blir jag nog arkebuserad.
Nestor
Jan 21 2008, 14:08
Bästa: Erik_G. Kompetenta och stabila svar, hög nivå på modererandet. Har en hälsosam dos humor.
Elakaste: Fk_Satan. Inget snack om saken. Snor alla tjejer på chatten

Keep it up.
Bäst: Krook. Genomtänkt, lugn och pedagogisk. I tävlan med Rokare som har en viss syrlig ton som det helst krävs en skogsmatros för att förstå.
Sämst: Ing. Har en känsla att han är lite snabbare på avtryckaren än ex. Krook. I tävlan med de "nya" som jag inte har hunnit skaffa mig någon egentlig uppfattning om.
The Swede var kandidat för bägge lägren: Hård (ibland lite väl hård om man inte är van vid jargongen), men rättvis och har en sjuk insikt allt som är klätt med antingen pansarplåt eller KMÄ-nummer.
Aja, grattis på er...eller nåt.
GMY
Erik_G
Jan 21 2008, 15:36
QUOTE (Berg @ Jan 21 2008, 13:28 )

Men Erik är alltid min gulleplutt

Jag vet inte om du ska ha en puss eller en varning för det där.. får fråga Dobberman om råd
/E
Doggydriver
Jan 21 2008, 16:11
Nämen... Jag som hade en konspirationsteori om att ni cirkulerade/lottade "Good cop" - "Bad cop". Nu faller ju allt... Eller...?
DaRaven
Jan 21 2008, 16:17
QUOTE (Toll @ Jan 21 2008, 16:11 )

Nämen... Jag som hade en konspirationsteori om att ni cirkulerade/lottade "Good cop" - "Bad cop". Nu faller ju allt... Eller...?
Du menar väl ändå "Bad cop" - "Worse cop"?
Det här är förunderligt, jag har fler röster som värsta/elakaste BlåGul än både niox, Ing, Vargas och ligger lika med allas våran kära Dobber.

Är jag verkligen så elak?
Dobberman
Jan 21 2008, 17:17
Simon....
Släpp sargen och kom in i matchen.
Elakast: Fk Satan .. hans kommentar kan ibland nog uppfattas som sura, nedtryckande och rent för jävliga men han blev också.
Bäst: Fk Satan .. hans aggerande i tråden Bilden av Hv på hemvärnet.se är ypperligt excellent och håller en klass för sig. Han visar där verkligen var skåpet skall stå.
Sköldberg
Jan 21 2008, 21:34
Aah, har väntat länge på en sån här slicka röv-tråd

Och har man röstat så får man väl kommentera...
Tadam dam... trummvirvel.
Bäst blev:
Erik_G för att han är forumets roligaste medlem helt enkelt. Sen att han är en duktig debattör och medlare är ju bara en bonus. Lyckas nästan alltid bidra med roliga men ändå sakliga inlägg. I hård konkurrens med Krook som var min favoritmedlem innan han blev moderator, tycker tyvärr att han har tappat lite av den lättsamheten han hade innan, lite mycket peka med hela handen, fast fortfarade en medlem som huserar på tio i topp-listan.
Värst blev the_Swede, mest för att jag är lite rädd för honom...

Bland de övriga medlemmarna är jag barnsligt förtjust i Detsl och killen med det krångliga namnet, Vysotskij's inlägg som alltid håller hög klass.
Så, nu har jag smörat färdigt.
Jag vill avsäga mig BG-skapet! Det är samma Krook men jag måste ju använda hela ena handen, den andra handen har Isgubbe bundit upp bakom ryggen på mig.
Det här var svårt som fan .... tycker att alla gör ett förbannat bra jobb .
Men min röst på bästa BG föll på The Swede .
Som värsta/elakaste BG hamnade rösten på Nifelhel , men jag tycker att det är en merit att va elakaste BG .
Anders
Jan 21 2008, 21:46
QUOTE (Krook @ Jan 21 2008, 21:44 )

Jag vill avsäga mig BG-skapet! Det är samma Krook men jag måste ju använda hela ena handen, den andra handen har Isgubbe bundit upp bakom ryggen på mig.

Nä, det går inte. Du ligger ju i tätplacering för att bli forumets mysgubbe.
Måste nog gå charmkurs hos dig. En enda röst får man, på elak-sidan.
Krook
kickar skiten ur instruerar mej på kanalen för att jag röstade på The swede
Bästa: Krook, bra informativa svar och god nivå.
Ilsknast(?) Ing, våldstrappan!!!
Har vi en omröstning om vilken BG vi vill se som ÖB är min röst på Fk Satan på villkoret att han gör Bushman till Rikshemvärnschef
@DaRaven, ja jag vet att jag borde rösta på dig eftersom vi tillhör samma bataljon men min grupp mönstrar fler soldater än din pluton så jag tar chansen.
DaRaven
Jan 21 2008, 23:21
QUOTE (GD1 @ Jan 21 2008, 22:18 )

@DaRaven, ja jag vet att jag borde rösta på dig eftersom vi tillhör samma bataljon men min grupp mönstrar fler soldater än din pluton så jag tar chansen.

´
Haha.. Ja, mitt blir ju svårt med hårt trubbigt våld då ;)
Frantic
Jan 22 2008, 01:11
Bästa: The swede. Kunnig och saklig i dom flesta lägen. Sen ligger ju pansar mig varmt om hjärtat.
Elakaste: Dobberman. Har inte haft nån personligt konflikt eller tillsägning, men hans användarnamn är skrämmande, och ärligt talat, vem ser inte hans visningsbild som läskig?
Status quo
Jan 22 2008, 07:59
Bäst: Erik_G
Motivering: Erik använder sig av sin humor för att påpeka fel och brister i resonemang och gör sina tillrättavisningar på ett proffsigt och trevligt sätt. Även när man ibland är ute och cyklar i OT djungeln kan man räkna med att Erik på ett snällt sätt leder en tillbaks till den rätta sidan.
Värst: Ing
Motivering: Även fast Ing snabbt och effektivt kan få ordning på en tråd så följer hans spår den mörka sidan av kraften där ilska ofta får honom att uttrycka sig ganska otrevligt. Ing skulle mer ofta än sällan behöva räkna till tio innan han skriver en kommentar.
"Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering" -Yoda
Och i nuläget, när jag skriver det här, har jag ingen *varnad* skylt på min profil

bara så ni vet...
Slöbevakarn
Jan 22 2008, 08:10
Efter många om och men har jag röstat följande.
Bästa BG: Krook.
Med motivering att han håller en hög nivå på sina inlägg samt har god ton.
Sämst BG: 9x19
Tycker att han är forumets mest "osynlige" BG. Samt hans avatar skriker "Bad boy".
Viper_FE
Jan 22 2008, 15:36
Bästa : The Swede , Ja vafalls, han är ju "THE SWEDE!!"
Sämsta: Nifelhefel, ta inget illa upp det är ju trots allt en merit att vara "bad" Bad to the bone.
// ViperFE
Vilket dåligt drag det var i den här pollen då!
Passa på nu. Nu har ni chansen att både hissa och dissa. Gör det då!
/K
Fk Satan
Jan 24 2008, 19:48
QUOTE (Krook @ Jan 24 2008, 19:40 )

/K
eller också stänger vi omröstningen och bestämmer att The-swede är bästa BG och Jag är den Värsta/elakaste. Förresgten vad vinner man? förutom fri sprit som isgubbe pröjsar på nästa BG träff?
QUOTE (Fk Satan @ Jan 24 2008, 19:48 )

/K
eller också stänger vi omröstningen och bestämmer att The-swede är bästa BG och Jag är den Värsta/elakaste. Förresgten vad vinner man? förutom fri sprit som isgubbe pröjsar på nästa BG träff?
Jag ska minsann peta ner dig och ErikG från respektive lista. "Burk-skyttebjörnen från landet" lär jag inte rå på även om jag köpte halva Armén åt Hemvärnet.
/K
Dobberman
Jan 24 2008, 21:02
Jag ser detta som ett KVITTO på att jag kan bli "elakare" och mer strikt i min moderering........
Så nu kör vi.......
Jag ser det som att 14 medlemmar här inne inte har fattat vad undersökningen ville ha svar på.
Jag kan omöjligen vara elakare än både dobberman, niox och Ing!
Jag tar kritiken, bryter ihop, går vidare och lär mig ingenting i slutändan!
404 Skenberg
Jan 24 2008, 21:22
Jag lade min ena röst på 9X19
Det var som bästa BG.
Detta grundas på bra sak kunskap och trevlig personlighet här.
Men som någon sade tidigare i tråden.
Så är han till o från lite för osynlig.
Men han får min röst.
När det gäller värsta så kommer jag ej ihåg vem som jag röstade på.
Mvh
404 Skenberg
Fk Satan
Jan 24 2008, 21:24
QUOTE (Dobberman @ Jan 24 2008, 21:02 )

Jag ser detta som ett KVITTO på att jag kan bli "elakare" och mer strikt i min moderering........
Så nu kör vi.......

Jag är på! nu ska vi sluta vara snälla! nu blir det riktig moderering! modell invasionsförsvarets glansdagar! släng värdegrund och insatsförsvarets saft och bulle mentalitet! du blir det en ny tid!
QUOTE (Fk Satan @ Jan 24 2008, 22:24 )

QUOTE (Dobberman @ Jan 24 2008, 21:02 )

Så nu kör vi.......

Jag är på! nu ska vi sluta vara snälla! nu blir det riktig moderering! modell invasionsförsvarets glansdagar! släng värdegrund och insatsförsvarets saft och bulle mentalitet! du blir det en ny tid!

Javisst, det är väl det folk propagerar för här. Det var bättre förr!
Aga i Pliktverket, och arkebusering och spöstraff i Luckan. Som alltid.
Sköldberg
Jan 24 2008, 22:15
QUOTE (404 Skenberg @ Jan 24 2008, 21:22 )

När det gäller värsta så kommer jag ej ihåg vem som jag röstade på.
Mvh
404 Skenberg
Vilken helgardering
404 Skenberg
Jan 24 2008, 22:18
Sköldberg
Det är ingen helgardering.
Utan ren fakta så att säga.
Jag röstade för ngr dagar sen och glömde av att posta.
Men jag kom ihåg vem som jag ansåg var bäst.
Du vet senilitet kommer tidigt
Mvh
404 Skenberg
Mikael
Jan 25 2008, 07:40
QUOTE (Ing @ Jan 24 2008, 21:47 )

...arkebusering och spöstraff i Luckan...
I den ordningen?
Status quo
Jan 25 2008, 07:44

/K
asså jag kan dra alla era fel och brister om det är det du vill
och kanske.. om jag känner mig snäll.. påpeka något ni gör bra............. kanske....
stefanf
Jan 25 2008, 07:47

/K
Jag vet att mjukvaran förmodligen inte tillåter det, men om man var tvungen att skriva innan man röstade kanske det skulle bli bättre drag.
Eftersom jag inte röstat i en sådan här tidigare undrar jag - är syftet mer åt skojhållet? Eller är det tänkt att faktiskt vara lite kreativt också? Jag menar så här - att skriva vem som är "bäst" och varför är ju lätt. Men om en BG får veta att han är "sämst", vad hjälper det om han inte får en vettig återmatning från de som tycker det?
QUOTE (simon @ Jan 24 2008, 21:07 )

Jag ser det som att 14 medlemmar här inne inte har fattat vad undersökningen ville ha svar på.
Jag kan omöjligen vara elakare än både dobberman, niox och Ing!
Jag tar kritiken, bryter ihop, går vidare och lär mig ingenting i slutändan!

Bara att inse simon, dina glansdagar är över. Du behöver bli mer..... OND. Tror det är där skon klämmer, folk vill ha PISK på stjärten när de gör fel, du klappar på baken, det är skillnanden. Har inte den sataniska några kurser du kan gå? "Verbal misshandel grund, fortsättning och överkurs"
QUOTE (stefanf @ Jan 25 2008, 07:47 )

/K
Jag vet att mjukvaran förmodligen inte tillåter det, men om man var tvungen att skriva innan man röstade kanske det skulle bli bättre drag.
Eftersom jag inte röstat i en sådan här tidigare undrar jag - är syftet mer åt skojhållet? Eller är det tänkt att faktiskt vara lite kreativt också? Jag menar så här - att skriva vem som är "bäst" och varför är ju lätt. Men om en BG får veta att han är "sämst", vad hjälper det om han inte får en vettig återmatning från de som tycker det?
Det är med glättig seriositet vi genomför pollen. Alltså, med glimten i ögat och för att ha en rolig stund men vi förutsätter givetvis att folk svarar ärligt. Det är inte alltid sämst att vara elakast, om du förstår vad jag menar?
Vi har lite olika roller på forumet (good cop - bad cop), inte uttalat men det har liksom blivit så och det kan komma fram i en sån här poll. Vi ser också skillnader när det gäller i vilka forumsdelar blågula verkar. Vissa forumsdelar har en högre debattnivå och är mer "lättstädade" än andra och då får ansvariga blågula också en därför passande roll, vilket ger utslag i röstningen.
För egen del så bedömer jag att jag upplevs som nyanserad och kunnig för de som mest är aktiva i SOLDINT men lite mer av en rabiessmittad
GLAD HUND för dem som är aktiva i LUCKAN. Jag har inte velat göra några standardiserade meddelanden så att agerandet skulle bli identiskt mellan forumsdelarna utan vill ha en närhet till respektive tråd jag agerar i. Det blir inte alltid klockrent men oftast tillräckligt bra.
@Status Quo
Go nuts!

/K
Isgubbe
Jan 25 2008, 22:45
Jag är helt klart för SNÄLL!
Dobberman
Jan 25 2008, 22:48
Det är ju det jag SÄGER!!
Är åt helvete det här.....
Fk Satan
Jan 25 2008, 23:02
QUOTE (Isgubbe @ Jan 25 2008, 22:45 )

Jag är helt klart för SNÄLL!
Du är varken snäll eller elak.... du är bara läskig!
DaRaven
Jan 25 2008, 23:05
Känns som om Isgubbe och Blackadder helt klart skulle behöva en elak-röst var.. Eller två ;)
C DK012
Jan 26 2008, 12:36
Bästa BG; Krook - alltid balanserad och klok, med en god ton. Det är å andra sidan svårt att misslyckas som signalist, och jag är ju ngt partisk.
Sämsta (läs: jävligaste) BG; Nifelhel - egentligen inte helt rättvist, men han har varit riktigt spydig mot mig nån gång (vilket jag kan ha förtjänat) och jag kan inte annat än att vara en gnutta avundsjuk på hans förmåga att sabla ner på mitt oförstånd. "Fett aegd", som data-kidsen skulle säga.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.