gislemark
Feb 7 2008, 19:25
Frukost: Statoil macka.
Lunch: Koldolmar (Dafgårds)
Middag: Nån god gryta som frugan fixat till.
daddlar
Feb 13 2008, 20:58
Kvällsmackan
Snabbpanpizza + möe stekt kyckling + massor av ost + vidrig allroundkryddblandning = Fantastisk 5-minutershow i mikron, de såg så brutalt ut när översta osten svepte och svällde över kycklingbitarna och någon minut senare svällde osten på panpizza och förenades med hushållsostamöban. En kort stund senare så startade sipprandet av panpizzaflott genom osten... då blev jag hungrig.
Smakade panpizza med kyckling.
gislemark
Feb 13 2008, 22:48
Frukost: Statoilmacka. BLÄÄÄ
Lunch: Hemlagad wok med en massa rester. MUMMA
Middag: Kebabulle. Klassiker som alltid går ner.
Anders
Feb 13 2008, 23:45
Varken jag eller dottern har ätit kattmat idag. Heller.
Crash!
Feb 14 2008, 19:16
Två korvmackor till frukost/lunch
En lustig blandning av kyckling, spenat och ris.
Kaliber600
Feb 14 2008, 19:40
Är en sorglig jävel som ätit soldatens ärtsoppa idag.
Materiel som behövs för detta: 2x Soldatens Ärtsoppa konservburkar á 350g. Bereds under lätt värme så att de blir varma och nästan kokar upp. Tillåts stå och svalna under viss omrörning så att värmen sprider sig. Serveras bäst med senap, mjölk, eller öl om man så känner för.
p.s. Fungerar även alldeles utmärkt om man har ryska utbytesstudenter hemma hos sig på besök. Minns då dock att mängder under 1kg ärtsoppa/person inte duger - och att endast öl dricks vid bordet!
Slöbevakarn
Feb 14 2008, 20:05
Åt en köttgryta bestående av fläskfile, rödlök, paprika, champinjon, räkor plus div kryddor.
Till det serverades curry stekt ris och en sallad.
Snuffel
Feb 14 2008, 20:11
Har hittills bara ätit fyra mackor idag med ost, alldeles strax skall jag äta mackor med färska räkor och ägg

Känner mig sådär lagom nyttig

Men aja, jag tränar inte just nu pga sjukdom, så jag känner hur mitt näringsintag har sjunkit lite.
daddlar
Mar 15 2008, 19:14
Vad göra med överflödet av makrill i tomatsås?
Lägg till grovt rostbröd, tomatpuré, sötsur chilisås, ost, cayennepeppar och oregano. In i ugnen bara.
Mycket duglig lösning på problemet.
Honken
Mar 15 2008, 19:33
Frukost/lunch: Vitt bröd med pastrami, Kolmårdens ost, isbergssallad och så örtsalt.
Middag: Kryddig Korvstroganoff med gammaldags makaroner.
Och ikväll blir det vaniljglass med skivad banan och chokladsås
Cesium
Mar 16 2008, 15:54
Snabbmakaroner, knaprigt stekt bacon och lite Heinz tomatketchup på det.
Snabbt, enkelt och jäkligt gott
Frukost: Omelett med bacon och charlottenlök, tillsammans med rostat bröd och päronjuice.
lunch: städade för mycket så den glömdes bort..

Middag: Hemmagjord klyftpotatis, färskpotatis (som inte var så himmlans dyr) skrubbad och fin, skär i till klyftor 6st/potatis, lägg i en påse häll i lagom mängd olivolja och kryddor(Timjan, Dillfrö. vitlökssalt)
Tillsammans med marinerad lax (olja, japansk soya, salt och peppar.
- Frulle: stekt corned beef med äggröra
- Lunch: fikabröd & kaffe
- Middag: hämtad shish kebab med bröd från kolgrillen vid Solvalla (irakisk kebab, ingen svennekebab från Jerusalems

)
Frukost/Lunch: Havrefras å fil
Middag: Pepparstek och ungsbakad potatis. Pepparsteken var redan marinerad och sånt, var bara att slänga i stekpannan. Riktigt gott!
Småplock: Äpple och nån korv
Rara Avis
Mar 23 2008, 12:28
Man kanske inte ska beklaga sig men någon fantastisk påskmat har det ju inte blivit.
Frukost: det gamla vanliga, yoghurt och något fiberaktigt
Lunch: en kokostopp (man ska spara sig till kvällsmaten tänkte jag)
Kvällsmat: en avokado med ishavsrom, creme fraiche, kokta ägg, mineralvatten, medelmåttiga oliver, paprika, biré och några italienska köttstycken som jag inte rörde.
*lätt butter*
gislemark
Mar 23 2008, 19:56
Frukost: Långfil med kalaspuffar (barnsligt gott)
Lunch: Grattäng med kassler
Middag: halvtorra mackor.
Kvällskaffning: En platta kalla Staropramen.
Foxtrotcharliegrg
Mar 24 2008, 00:02
Frukost: Lång sovmorgon, zzzzzzzzzzzzz
Lunch: Sovmorgonen fortsatte med en hurtig prommenad i den arktiska kylan.
Middag: Påskrester (ägg, lax, potatis, prinskorv, lam) med dryck (snaps, vin) och efterrätt (choklad)
Matslarver har man blivit under den ansvarslösa ledigheten.
idag har jag ätit våfflor med grädde och sylt. är det våffeldag så är de
gislemark
Mar 25 2008, 21:34
Frukost : Statolmacka i bilen på väg ut på jobb,
Lunch: Kasslergratäng.
Middag: VÅFFLOR I MILJONER med grädde o hjortronsylt.
daddlar
Apr 2 2008, 14:27
Kyckling i en väldigt rund tomatsås och basmatiris.
Slöbevakarn
Apr 13 2008, 18:04
Startade dagen med fil o musli.
Lunchen bestod av en enkel hamburgare.
Och till middag lagade jag en härlig piccata milanese med curryris och tomat salsa.
Rara Avis
Apr 15 2008, 15:01
Experimentell frukost bestående av kesoplättar med kanel, kardemumma och tärnat äpple
Lunchen blev ett säkrare kort - ostfyllda grekiska färsbiffar
Kvällsmat... funderar på att spara matlådan som väntar till morgondagen och göra något annat. Eller kanske en paj. Dagens akademiska prestation kräver belöning.
daddlar
Apr 26 2008, 09:16
Mumsar på pannkakor och glass.
Frukost:
Fil med några runda flingor av grövre slag. Krusbärssylt.
Lunch:
Grova mackor med lönnebergaskinka och ost på. Nyponsoppa.
Middag:
Sill med färskpotatis och gräddfil samt gräslök. Blev även någon bit burkskinka också, då fästmön ej äter sill. Must att dricka.
Efterrätt:
Glass med strössel.
EDIT: Drack givetsvis kaffe till frukosten.
linush
May 23 2008, 11:07
Frukost:
K-flingor och lättfil.
Lunch:
Panpizza
Middag: Det blir överbliven kina-mat
daddlar
Jul 12 2008, 13:57
Honungs och vitlöksmarinerad kyckling. Potatis.
SG OLSSON
Jul 12 2008, 16:10
Bräcker ett par rostade mackor med rökt bog....
Rara Avis
Jul 14 2008, 00:32
Köttfärslimpa med bacon, senap, timjan och västerbottenost inrullat i mitten. Broccolimos som tillbehör.

Det är kärlek!
trädet
Jul 14 2008, 08:04
Mackor med någon salami på till frulle
1 kopp te
1 st macka med ost (stor grov modell pressbyrån)
1 kopp kaffe
1 kopp varm choklad
The Swede
Jul 17 2008, 19:01
Igår när vi handlade hittade jag tunt bröd av Libanesisk typ samt hoummus (kikärtspuré).
Idag till middagen gjorde jag en förrätt som vi brukade äta i Libanon.
Färsk gurka och tomat, skurna i små bitar, hoummus, aioli och bröd (man kan även ha lök och paprika om man gillar det).
Bre på hoummus eller aioli och lägg på gurka och tomat samt vik ihop brödbiten runt och ät.
Mums mums.
Fanjunkar´n
Jul 17 2008, 22:04
Det blev indisk buffé: chicken massala, nå´n lammgryta, köttfärs med äggplanta, ris o grönsaker, naanbröd o nå´n sorts friterade potatiskorvar. Gott, gott!
OT. På väg tillbaka till jobbet gick jag förbi den lokala arabiska livsmedelsbutiken som annonserade att de skulle börja sälja kamelkött (på beställning). Kanske kan vara nå´t att slänga på grillen?
Grillad kyckling och halomi, fransk potatissallad ( potatis, rödlök, dill, vinigrette), baguette och brieost.. Mums
linush
Jul 19 2008, 00:23
Frukost: 2 tekakor, en banan och en Yalla! yoggi.
Lunch: 1-portionstallrik från Findus - Ostschnitsel med potatis och bearnaisesås. (varken gott eller mättande)
Middag: Stuvade makaroner med korv (stort misslyckande, hade för mycket peppar i stuvningen)
The Swede
Sep 2 2008, 14:47
Idag blev hela firman bjuden på lunch då koncernen vi tillhör firar 60 år.
Det blev till förrätt en röra med räkor och kräftstjärtar
Varmrätt: Västerbottenostgratinerad kalvytterfilé med rotsaksgratäng
Efterrätt: Fransk chokladtårta med grädde och apelsinsås
Jösses, jävlar va gott. Jag är fortfarande proppmätt, två timmar senare.
Igår åt jag kroppkaka till lunch. Jag hade aldrig ätit det förut, så jag tänkte att det kunde vara spännande att prova. Smakade helt ok.
martinator
Sep 3 2008, 14:53
Frukost: Köttbullebaguett från en bensinmack, Kaffe
Lunch: Hamburgare med pommes från BurgerKing, mjölk att dricka
Eftermiddag: Kaffe
/martinator
gjord28
Nov 13 2008, 11:37
Jag har ätit 3 sorter av livsmedel i en måltid i kväll. Jag skulle vara på en strikt diet genom att inte äta middag, men maten till middag tittade appetizingly läcker och jag har inget annat val än att äta! Grillad burgare bullar, klassisk spaghetti och vissa caesarsallad som GARNERING. Den perfekta ugnsbakad kalkon ingår också i centrum av våra matbord. Jag hade en rejäl middag i kväll, Puh!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.