QUOTE (Krook @ Jan 19 2008, 11:58 )

QUOTE (Göta Lejon @ Jan 19 2008, 11:21 )

QUOTE (SebbeBoy @ Jan 18 2008, 22:05 )

QUOTE (Sgt 1cl HuggyBear @ Jan 18 2008, 17:34 )

Vänta tills du varit ute.
Så slipper du frågor från okända om vart du gjort mission.
Jo det är lite det jag har tänkt på också,
Säger som FCR2: känner du någon som du kan be skicka hem en så gör det - det är väl för sjutton inget "utbildningstecken" vi pratar om, det är en HANDDUK som har lilla riksvapnet som motiv!
Lilla riksvapnet på grön botten med texten "Sweden" ovanför är tillhörighetstecknet för Utlandsstyrkan.
Jag inte går omkring med handdukar med en svart grip med röda beväringar på gulbotten under texten Södermanlands regemente och tycker att man gott och väl kan ha lite hyfs när det gäller vilka signaler man väljer att sända ut. Använder man handduken offentligt så kommer kännare att dra slutsatsen att man varit ute på mission. Då kan det kännas penibelt att säga "jag beställde den från en som varit ute". Jag tror att bägge parterna i den dialogen skulle tycka att det var lite fånigt.
/K
Då får ju det penibla stå för den som går omkring med den, en bedömning man själv får göra och som du personligen har gjort. Bra, då har du låtit oss få veta det.
Jag känner till ett flertal människor (civila såväl militärer) som ej gjort utlandstjänst men likväl har bett folk ute på mission att köpa hem t.ex. bärväskor av israelisk tillverkning, genom tiderna också ett signum för folk som varit på mission. "Ohyfsat" av dem också att gå omkring med dessa väskor?
Vilket småaktigt tjafs om en jäkla handduk...