Det borde rimligen medföljt någon typ av instruktionsbok. (Fuskboken) Man skall alltid prova att fixa tekniska prylar utan manual, det är ju halva nöjet att lista ut hur hård och mjukvarudesignersarna klurat ut ett enkelt förlopp och i vilken ordning man skall trycka på saker. Lite trist nu med alla menyer som förenklar..

När man fastnat eller tror man listat utvsamtliga funktioner kan man ta fram och se om man missat nåt (oftast har man inte det..)
Hur som helst.
Läs istuktionsboken eller som man brukar säga
RTFM - Read The Fucking Manual! Det vanligaste support svaret.

Har du ingen, ladda ner en från kameratillverkarens hemsida.
LAdda ner nya drivrtiner från kameratillverkarens hemsidor.
Ett byte till modernare operativsystem (OS) kan ev vara lägligt. 98:an har gjort sitt. Tyvärr måste jag säga jag har EXTREMT kass erfarenhet av HP när man byter till senare OS än vad man ursprungligen köpte hårdvaran till.
Ex
Min scanner som funkade i Win98 funkade inte i Win 2000..men vips vad bra den funkade dirket i Win XP nu två år senare...
Jag blev helt förvånad, hade förberett plats i återvinningstunnan...
Min HP Writer 8200 4x funkade kasst i Win 98 (2x, buffer underrun, etc) inte alls i Win 2000, det vara bara att slänga den.
Min brorsas HP Writer ??? extern funkade i Win 98 men vid byte till Win XP så orsakar den nu crascher och instabiltet samt funkar ej alls i Win XP.
Personligen kommer jag ALDRIG köpa en HP-pryl mer då man inte kan lite på deras prylar, ändå skryter de stolt över sitt omfattande samarbete med Microsoft, speciellt inför win 2000. Synd at de inte gjorde drivrutiner för Win 2000 istället. Support kan du glöma, inte mycket att hämta på deras sidor heller. Tex Scannern jag hade hade en särskild installations CD som man var TVUNGEN att ha, gick inte att ladda ner någonstans och support var oftast 071- nummer . Kopiera från pooalre med likadan var enda alternativet.
Tack HP
Enda HP jag skall nyttja framtiden blir HP- sås.