QUOTE (GC1 @ Jan 14 2008, 21:06 )

QUOTE (Handvulp @ Jan 14 2008, 20:45 )

Anledningen till att jag undrar är att från vad jag läst om och sett när det gäller t.ex US Army så brukar de ju braka på av bara helvete så fort de råkar under eldöverfall, vare sig de kan se fi eller inte. Har för mig att de gör det för att hålla eventuell skytt nertryckt?
Och innan jag svarar på den ska jag citera en skön kommentar ur Blackhawk Down:
"Be careful what u shoot at people do live there..."
Om man blir beskjuten när man åker GW är nog ett av de sämre förfaringsätten att kasta sig ur bilen tömma sina mag med ak5an och hoppas att den man skjuter på men inte ser antingen blir rädd eller träffas, samtidigt som man hoppas att ingen oskyldig träffas av kulorna.
Riskerna med att skjuta nedhållande mot en fiende man inte identifierat är att man träffar sånt man absolut inte vill träffa om man vill ha fortsatt kontakt med civilbefolkningen.
Ah, kanske skulle läsa ALLA poster innan jag klämmer i med en ny fråga.
Och iofs sant det också - man bör ju veta att man iallafall skjuter i rätt riktning och helst på rätt mål också, det kan ju förklara saken en smula.
Sen är det ju bra ur en annan synpunkt också, med tanke på Aftonludret och Sexpressen.
Hade de skjutit mot målet och nu lyckats döda någon av dem hade väl följande artiklar funnits i dessa tidningar:
SVENSKA SOLDATER SKÖT IHJÄL FÅRAHERDE
Svenska soldater i Afghanistan sköt ihjäl en fåraherde när denne vallade sina får.
Enligt vittnens utsago så försökte mannen bara försvara sina får när den svenska patrullen kom körandes i sina bepansrade dödsjeepar.
Tja.. eller nåt i den stilen i allafall :P