Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Polisens handskar
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
trädet
Godkväll kära forumiter.

Sitter här med ett par av polisens handskar, som tyvärr är för små nu.
Det är dom varmasta handskarna jag någonsin haft, och jag undrar om det finns någon hemsida som säljer polisens, eller liknande handskar?
MatsLennarth
Kan det möjligtvis vara något i den här stilen?

http://www.recon.se/product_info.php?cPath...products_id=164
trädet
Nope. Min handske är av vanlig modell, fast "fet".

Den är av:
*getskinn
*thinsulatefoder
*fleece
*goreTex
Philip_88
fråga någon polisman när du ser någon, dom brukar hålla till vid gatukök m.m. runt lunchtid :P dom kanske iaf vet namnet på din handske... vilket gör det lättare att hitta en återförsäljare!
Psson
Eller gör saken enkel för dig knata in på närmaste station o fråga eller släng iväg ett mail. Har bara fått positiv respons när jag mailat dem i diverse ämnen.
Unicorn
Om det är femfingerhandsken med en kort dragkedja på tillverkades den av Lillsport och fanns civil - d v s samma svarta handske utan polismärke - i alla fall när den kom för ca femton år sedan. Då kostade den runt 600:-, vill jag minnas.

Maila tillverkaren och fråga om den fortfarande tillverkas. Det är faktiskt en riktigt bra handske.
Halldén
QUOTE (Unicorn @ Jan 6 2008, 23:31 ) *
Om det är femfingerhandsken med en kort dragkedja på tillverkades den av Lillsport och fanns civil - d v s samma svarta handske utan polismärke - i alla fall när den kom för ca femton år sedan. Då kostade den runt 600:-, vill jag minnas.

Maila tillverkaren och fråga om den fortfarande tillverkas. Det är faktiskt en riktigt bra handske.

Själv bärt dessa handskar, bästa jag någonsin haft!
Fick dom av fadern (efter att man hade köpt in nytt?) och följde mig ett par år. Tror att det Unicorn skrev är det bästa sättet att få tag i dom, om inte så är det nog bara att fråga via mail eller på station som Psson skrev.

Halldén
Blackadder
QUOTE (Halldén @ Jan 20 2008, 23:57 ) *
QUOTE (Unicorn @ Jan 6 2008, 23:31 ) *

Själv bärt dessa handskar, bästa jag någonsin haft!
Fick dom av fadern (efter att man hade köpt in nytt?) och följde mig ett par år. Tror att det Unicorn skrev är det bästa sättet att få tag i dom, om inte så är det nog bara att fråga via mail eller på station som Psson skrev.

Halldén

lillsport o granqvist = same same

http://www.granqvists.se/

där har dom en handske som heter P1005

RPS. 99

Getskinn/acryllaminatsfoder.
Vinterhandske.
Färg: Svart

Stl. 6-12 med 1/2 nr.

/b
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.