Använder idag ett par camofärgade uniformsbyxor av okänd modell som jag köpte på ett lågprisvaruhus för ganska länge sedan och dem har trots det låga priset funkat mycket bra, men det är några saker jag inte gillar förutom att dem börjar bli utslitna
Byxorna ska användas till div friluftsliv som fiske, vara ute i skog och mark mm. och jag har insett att militären gör perfekta kläder för sån användning av förklarliga skäl, så frågan är vilken modell som passar bäst, dem jag har idag har blixtlås i benslutet vilket jag helst skulle slippa då det slår i och gör märken ombord på båten där jag ofta använder dem, plus att det blir obekvämt när jag viker runt byxbenet och stoppar ner i höga stövlar då dragskon med "flärpen" gör at tdet skvaerr och klämmer.
Däremot dem många och stora fickorna är kanon och benfickorna allra bäst.
Självklart ska dem var slitstarka för sådan användning med det lär nog alla modeller vara.
Viktigt är också vattentålighet (något dem nuvarande inte är så bra på) men jag förväntar mig inte att dem ska vara helt vatteentäta men lite regn och skvätt måste dem tåla, helst vill jag ha enfärgade då jag ju inte har något direkt behov av att kamoflera mig, även hyfsat vindtåliga är bra.
Men står valet mellan riktigt bra byxor i Camo eller lite mindre bra enfärgade så är valet enkelt då funktion går före form i min värld.
Tar gärna tips på en matchande jacka också när jag ändå är i farten.
Tack på förhand.