Vildmannen
Feb 14 2003, 17:47
Del 4 av Vendetta på TV4 och Coq Rouge på SVT .
jonte72
Feb 14 2003, 17:53
QUOTE (Vildmannen @ Feb 14 2003, 17:47 )
Del 4 av Vendetta på TV4 och Coq Rouge på SVT .
Tack för tipset...Coq rouge och Den demokratiske terroristen är klart bäst av Hamilton filmerna/serierna.
Skarskård är bäst...sedan Haber...sedan Sauk...sedan ingenting...sedan heller ingenting...sedan Stormare.
Tjorven
Feb 14 2003, 18:23
Haber bättre än Sauk?
Du måste ha skrivit fel.
Nej Roger Moore är ju bäst!
AH...ni pratade om Hamilton.
jonte72
Feb 14 2003, 19:00
QUOTE (Tjorven @ Feb 14 2003, 18:23 )
Haber bättre än Sauk?
Du måste ha skrivit fel.

Nä...jag tycker Haber passar bättre än Sauk som Hamilton.
Haber är en mycket bra skådis som kan spela de flesta roller.
Amfibie
Feb 14 2003, 19:48
När man ser Haber så ser man Sunes pappa...
jonte72
Feb 14 2003, 19:50
QUOTE (Amfibie @ Feb 14 2003, 19:48 )
Men han spelade Hamilton innan Sunes jul....Och Beck spelar han också bra.
Tjorven
Feb 14 2003, 22:54
När han spelar Hamilton så ser han så sanslöst klen och fjantig ut. Haber alltså. Som Beck är han skitbra.
Karl Z
Feb 15 2003, 16:37
Jag tycker Vendetta verkar dålig.
För två avsnitt sedan blev ju Joar skjuten. Om man vore specialtränad så skulle man kunnat övermanna de på motorcykeln medan han laddade om. Det tog ju en bra stund.
I avsnittet i går tyckte jag det var värdelöst när Ståhlhandse vart överfallen av fången bakifrån...
Om man hör konstiga ljud så går man väl och kontrollerar sin fånge?
Rätta mig om jag har fel...
// Karl Z
Doggydriver
Feb 15 2003, 19:40
*Stör mig till förbannelse på Habers usla engelska* Måste hålla med om att han är en suverän skådespelare dock!
Anser personligen att den bästa scen ur någon Hamilton-film är med Stormare. Avrättningen på tundran, en scen som kan få vem som helst att gråta tamejfan. Sen håller jag ju lite extra på Stormare, vi är ju från samma kommun
Hamilton; "Håkan, ät inte potatis, ät något som är dytr.., öö gott menar jag"
Tjorven
Feb 16 2003, 10:51
Vendetta avsnitt 3. Siktar på Don Tomaso (fel stavning). Luigi ska skjuta på någonting.
Mitt tips till proffs är att avlägsna linsskyddet före skytte. Visserligen kan man se genom vissa men man ser betydligt bättre om man tar bort det. Fet miss.
Fbj972
Feb 16 2003, 15:39
QUOTE (Amfibie @ Feb 14 2003, 18:48 )
... och när man ser Sauk tänker man på när han sitter och stimmar i Lorry...
Jag kollade på sista delen av Vendetta igår!
De har ju gjort en dundertabbe!
När de skall minera lasten på fartyget så skall det föreställa natt.
Men efter att Lugi har blivit skadat och när han får hjälp av kvinnan till sjukhuset är det helt plötsligt dag.
Det är lite konstigt!
// Karl Z
QUOTE (Karl Z @ Mar 1 2003, 09:20 )
Jag kollade på sista delen av Vendetta igår!
De har ju gjort en dundertabbe!
När de skall minera lasten på fartyget så skall det föreställa natt.
Men efter att Lugi har blivit skadat och när han får hjälp av kvinnan till sjukhuset är det helt plötsligt dag.
Det är lite konstigt!
// Karl Z
Lugn, kompis! Det kallas konstnärlig frihet.
F ö anser jag att Hamiltonfilmerna är bara skit - mer eller mindre. Böckerna var bäst i början, sedan gick det raskt utför. Ack ja. ;)
För att inte tala om hur många missar man har gjort på uniformer och all rekvisita. Där skulle de behöva UniR FM
Jag tycker faktist böckerna är bättre än filmerna!!!
Fast Jan Guillou har ju gjort en hel del faktafel i böckerna också, för att inte tala om hur osannolikt en del är.
Men det kallas väl konstnärlig frihet eller något liknande.
QUOTE (106 @ Mar 3 2003, 22:02 )
Fast Jan Guillou har ju gjort en hel del faktafel i böckerna också, för att inte tala om hur osannolikt en del är.
Men det kallas väl konstnärlig frihet eller något liknande.
Jodå, det är gott om faktafel i böckerna också.
Men man måste ju komma ihåg att den gången bl a Jan Guillou skrev om "hårda" fakta (IB-affären, alltså), fick han sitta inne ett tag som tack från staten.
Han har väl lärt sig att det osannolika är lugnast - för alla?
Guillou är förvisso insatt bättre än de flesta... men precis som med Clancy så har jag tröttnat på krigs-porren. Det blir för mycket av Svenske Stålmannen som far omkring i världen och fixar allt medelst våld och vapenfett. Den Enda Segern var det senaste jag läste. Och vad gäller Clancy så har jag tagit mig igenom Röd Storm samt Jack Ryan-serien från Röd Oktober till Presidentens Order... men allt var alledes för tillrättalagt. Slutet var helfånigt...
För övrigt gillar jag "Tundra2.avi" i Hamilton.

Öh... va' då playback? Näääe... det här ska föreställa live satellit-bilder.
/J
Peter_PB
Mar 5 2003, 20:35
Inget snack om saken..Sauk ser iallafall i närheten ut som en "kustjägare"..till skillnad från haber (som mest liknar en hemmapappa?) :P
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.