QUOTE (sgt Odh @ Jan 19 2008, 19:43 )

.. och 90% av alla 16-74 har dator hemma. 80% av alla mellan 16-74 har internet enligt SCB.
Det där med datorvana är bara en ursäkt för fyrtotalisterna att slippa anpassa sig till hur samhället i stort fungerar.
Det kunde ha erbjudits som ett alternativ/ komplement till de som kan använda datorn till mer än att skriva i Anteckningar eller spela patiens.
FM kunde lagt ut Redo för Insats Directors cut med bakomfilm och annat skoj.
Som vanligt är det en liten minoritet som bestämmer hur den stora majoriteten skall arbeta/ få tillgång till information mm.
Men för i h***e, Alla har väl inte DVD. De får väl skicka ut filmen som VHS, bildband eller super-8 också.
"Har dator hemma" =! "Använder/kan använda datorn"
Samma princip gäller internet. Bara för att du har ett uttag hemma betyder det inte att man använder det till mer än att kanske läsa mail.
Nu kan samma princip gälla för DVD-spelaren också, främst för kanske den yngre generationen. Men nu (idag) är DVD ett mycket mer lättare medium att använda när man ska sprida budskap till en bred ålderskategori. Du får teknisk kvalité och bättre allmän möjlighet för uppspelning, då DVD-spelaren är bästa utrustningen för att titta på film, oavsett om den sitter i datorn eller stand alone.
Dessutom är filmen 57min lång, och inget man (spekulering) sätter sig ner och tittar på i 300x200 pixlar. Det är iaf min uppfattning, men jag tror jag delar den med ett flertal andra.
Jag är även övertygad om att det sen tillkommer samma känsla som att läsa en papperstidning mot att läsa en pdf-fil motsv. Att få något fysiskt gör att man faktiskt sätter sig ner och tittar/läser den.
Sammanfattningsvis - DVD-formatet är utmärkt i syftet att få så många som möjligt av de utvalda att titta på filmen, fodralet i säg tror jag höjer värdet. MEN, samtidigt skulle man erbjudit den i elektronisk form. Både via mediaspelaren, och i ett större bättre format som kan tas hem som en MPEG/Xvid fil motsv.
För övrigt tycker jag filmen fyller sitt syfte för information till målgruppen, dvs anställda. Men den håller faktiskt riktigt bra tycker jag till övriga svenska/icke svenska medborgare som vill se filmen.