Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ing2 Eksjö 2009
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum > Pliktverket
diskocube
Har fått besked att jag ska rycka in som bevakningsgruppchef på ing2 januari 09.
Vore kul och se vilka man kommer hamna med på ing2 under värnplikten!
GranSSon
Här är en till!

Ammunitionsröjare, rycker in i Augusti 2009.
Nyllet
Jäklar, här blir man förvånad, har letat efter en "Eksjö 2009"-tråd ett bra tag, utan att finna denna. Men det är iallafall trevligt att se att det är andra som ska till Eksjö, blev nästan lite rädd att jag va ensam wink.gif

Jag rycker förövrigt in i augusti 2009 som fältarbetsgruppbefäl. Är det någon som vet när man får inkallelseordern?

/Nyllet
nexs
Precis som de före mig skrev i 2008 tråden, önskar jag er lycka till. Det blir många svettiga timmar på ränneslätt.

Mvh en insatssoldat som rycker ut strax innan ni rycker in smile.gif
Nyllet
QUOTE (nexs @ Jul 10 2008, 19:13 ) *
Precis som de före mig skrev i 2008 tråden, önskar jag er lycka till. Det blir många svettiga timmar på ränneslätt.

Det får vi hoppas att det blir wink.gif

Tänkte passa på o fråga om det finns något du inte tycker är bra med Eksjö, som stad och som regemente? Kan vara kul o höra lite från en ur kullen innan oss, hehe.

/Nyllet
nexs
QUOTE (Nyllet @ Jul 11 2008, 00:38 ) *
QUOTE (nexs @ Jul 10 2008, 19:13 ) *

Det får vi hoppas att det blir wink.gif

Tänkte passa på o fråga om det finns något du inte tycker är bra med Eksjö, som stad och som regemente? Kan vara kul o höra lite från en ur kullen innan oss, hehe.

/Nyllet

Tja, Eksjö som stad är väl inte den livligaste om vi säger så rolleyes.gif Men det spelar sällan roll egentligen då man kan ha kul med polarna ändå de få tillfällen det finns tid. Regementet är dock helt ok, maten är väl lite halvkass ibland men så är det på många ställen sedan Sodexho tog över 2007 mellow.gif Mat "tanterna" (minst 3-4 18-19 åriga gymnasietjejer på praktik) är väl bland det mest positiva där banan_rock.gif Om man ska se på din tjänst så beror det på vilket kompani man hamnar på. Nu är det så att det titt som tätt skiftar, men är det något som detta år så är det 5:e du vill vara på (om du inte är soffliggare dvs, då funkar 2:a eller 4:e finfint rolleyes.gif ). No offence till någon som läser detta och är från 2:a eller 4:e då, detta är bara en allmän uppfattning!
MastY
En fråga: jag var på studiebesök i Eksjö för någon vecka sen och då fick vi se den där ladan som är fylld med olika gamla ammunitionseffekter. Vi fick även besöka Bömben. Nyttjas Bömben längre som något annat än "museum"?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.