Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Speltips för hemmanätverk frågas kom!
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum > Dataenheten
Bappelsinmannen
Hej, har precis ordnat till ett nätverk hemma och vill gärna ha några tips om nätverksspel.
Eftersom ungarna är 7 år så går de flesta spel som pappa gillar bort, vill dock gärna ha liknande spel men inte så våldsamma.

Freeware mm är att föredra.

//Nisse
Berg
Worms Armageddon, Worms World Party är kul för tanter och gubbar i alla åldrar.

Mer kan jag inte, eftersom att jag är mer inne i de blodigare spelen.
Naccache
QUOTE (Berg @ Dec 9 2007, 18:05 ) *
Worms Armageddon, Worms World Party är kul för tanter och gubbar i alla åldrar.

Mer kan jag inte, eftersom att jag är mer inne i de blodigare spelen.

Heh, det är det man har Liero Extreme till.
Schmutte
Mulle meck är en favorit banan_rock.gif
Berg
QUOTE (Schmutte @ Dec 9 2007, 22:46 ) *

För LAN? rolleyes.gif
Agentorange67
Fifa 0X , Nhl 0X. Sportspel.
Schmutte
QUOTE (Berg @ Dec 9 2007, 23:01 ) *
QUOTE (Schmutte @ Dec 9 2007, 22:46 ) *

För LAN? rolleyes.gif

Jamen självklart.. banan_rock.gif

Försten att hjälpa tanten att få ner katten från trädet och sedan dyka efter killens mobiltelefon i "bygg båtar".. rolleyes.gif
Bappelsinmannen
Bumpar tråden.
Jr och lilltjejen vill gärna har tips på något kul spel de kan terrorisera farsan med.......

//Nisse
Berg
S.T.A.L.K.E.R och F.E.A.R
wink.gif camo.gif
gislemark
QUOTE (Berg @ Mar 15 2008, 00:04 ) *
S.T.A.L.K.E.R och F.E.A.R
wink.gif camo.gif

Barnvänligt???? Hmmmmm...... Knappast ;)
MatsLennarth
QUOTE (Bappelsinmannen @ Mar 14 2008, 20:54 ) *
Bumpar tråden.
Jr och lilltjejen vill gärna har tips på något kul spel de kan terrorisera farsan med.......

//Nisse

Sim City serien är kul, särskilt den senaste versionen. Fast det kanske är lite väl avancerat.

Need for Speed är nästa tips. Inget våld, mycket roligt.

Det jag däremot tycker att du verkligen ska skaffa är Bonniers Trafikskola eller liknande. JÄTTEKUL för ungarna; de lär sig läsa, de lär sig köra bil i teorin och farsan slipper punga ut med så mycket kosing när det är dags för körkort.
Agentorange67
QUOTE (MatsLennarth @ Mar 15 2008, 16:02 ) *
Det jag däremot tycker att du verkligen ska skaffa är Bonniers Trafikskola eller liknande. JÄTTEKUL för ungarna; de lär sig läsa, de lär sig köra bil i teorin och farsan slipper punga ut med så mycket kosing när det är dags för körkort.

Det skall börjas tidigt... Själv har man klarat teorin. Pluggade 7timmar sista kvällen. Ända gången jag pluggade, med Bonniers T-skola.
gislemark
QUOTE (Agentorange67 @ Mar 15 2008, 18:32 ) *
QUOTE (MatsLennarth @ Mar 15 2008, 16:02 ) *

Det skall börjas tidigt... Själv har man klarat teorin. Pluggade 7timmar sista kvällen. Ända gången jag pluggade, med Bonniers T-skola.

Det känns som att du har en bra teoretisk grund att falla tillbaka på.....................
MatsLennarth
Jag har funnit ett nytt fenomen: The seal hunter.

Ett riktigt säl-slaktar spel som kan vara ganska klurigt, men ack så roligt. Det handlar om att lägga upp sin strategi när det kommer till vapenval. Den som klarar det utan fusk får en klpp på axeln! Själv har jag inte kommit förbi bossen på level 3..

Finns att tanka hem gratis.
http://www.acc.umu.se/~asker/
Mikael
QUOTE (MatsLennarth @ Mar 27 2008, 09:43 ) *
Jag har funnit ett nytt fenomen: The seal hunter.

Ett riktigt säl-slaktar spel som kan vara ganska klurigt, men ack så roligt. Det handlar om att lägga upp sin strategi när det kommer till vapenval. Den som klarar det utan fusk får en klpp på axeln! Själv har jag inte kommit förbi bossen på level 3..

Finns att tanka hem gratis.
http://www.acc.umu.se/~asker/

Kanske är lite blodigt för barn i 7-års åldern ;)

Motocross/Midtown Madness-spelen är desto lämpligare för dem att spela och fungerar på äldre datorer också.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.