Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Skövde, vilka?
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Pages: 1, 2
Fu Dahlberg
Tycker det skulle avra intressant att se vilka som bor i Skövde och dess omnäjd...
Kanske en piubrunda en kväll och träffas och snacka skit?

Själv är man givetvis Skövde bo smile.gif
Skuggan
I´m in....ge mig bara tid och plats så kommer jag....

kan iofs behöva en soffa också \:)
Yman
QUOTE (Fu Dahlberg @ Feb 13 2003, 23:53 )
Tycker det skulle avra intressant att se vilka som bor i Skövde och dess omnäjd...
Kanske en piubrunda en kväll och träffas och snacka skit?

Själv är man givetvis Skövde bo smile.gif

Löngnare!
Du är ingen äkta Skövde bo 2.gif smile.gif

Men jodå, visst bor man i Skövde (100 meter norr om Fu_D.)

Härstammar dock från civilisationsens vagga - Timmersdala, ytterligare 2 mil norrut B)
The Swede
Beror på vad du menar med "omnejd"
Bor i Mullsjö, det är ganska exakt 6 mil från Fabiansrondellen.

Håller dock till i Eksjö under veckorna, åtminstone fram till 25 april. Förhoppningsvis längre.

The Swede
emcom
Bor och bor....tillbringar i a f veckorna på T2 numera smile.gif
Vakten_F4
Laxå, är det omnejd?
Allt är ju gångavstånd om man har tillräckligt med tid!
Gabriel KB K3 04-05
Bor i Karlsborg... eller Jönköping...Skövde är där tåget stannar när man ska hem till Karlsborg.
Vlad
Normalt pendel avstånd för mig.. ca 14mil
softfeel
Jag bor ungefär 6-7km norr om Skövde centrum i en liten trevlig förort som en del kanske kan namnet på.
HvPrsk
QUOTE (softfeel @ Feb 14 2003, 14:38 )
Jag bor ungefär 6-7km norr om Skövde centrum i en liten trevlig förort som en del kanske kan namnet på.

Sitter Softfeel ute i Ryd? biggrin.gif
softfeel
QUOTE (HvPrsk @ Feb 14 2003, 14:56 )

Ja, här bor jag.
HvPrsk
QUOTE (softfeel @ Feb 14 2003, 15:03 )
QUOTE (HvPrsk @ Feb 14 2003, 14:56 )

Ja, här bor jag.

Då är vi grannar... smile.gif
Yman
Oh herre jävlar...
Har vi två rydare här?! LIGISTER!!
smile.gif ;)
Gabriel KB K3 04-05
Jag förstår inte varför Ryd har ett sånt rykte att vara så invandrartätt ... har varit där på fest många gånger... aldrig en ända invandrare....
softfeel
QUOTE (Gabriel KB K3 04-05 @ Feb 14 2003, 17:59 )
Jag förstår inte varför Ryd har ett sånt rykte att vara så invandrartätt ... har varit där på fest många gånger... aldrig en ända invandrare....

Du förstår att i den norra delen är det mestadels svenskar. Du kanske aldrig har varit i den södra......

Enligt aftonbladet är 70% har ryds invånare invandrarbakrund, den egentliga siffran är betydligt lägre. Aftonbladet har mycket bra research.

Det bör nog tilläggas att det mesta man hör om ryd är inget annat än rykten.
Yman
Rykte och rykte... Det är väl ett faktum att så är fallet.
Nu har jag inga siffror på det hela men tätare än på många andra platser är det ju.

Dock cirkulerar en massa falska rykten om dessa invandrare (eller svenskar med utländsk härkomst...), som t.ex att alla är vandaler osv...

Faktum är att mycket (antagligen det mesta) av all vandalism görs av svenska ungdomar.
Så de flesta rykten om Ryd är just bara rykten...

//Yman, som känner flera trevliga Rydbor, om HvPrsk och softfeel är några av dem är jag dock tveksam till smile.gif

Snygg timing vi lyckades med Softfeel biggrin.gif
Fö strv 122
Jag bor Skövde. I alla fall måndagar-fredagar, annars i södra Småland.
Lindh
Bor i Mariestad...

Tja på er föresten, det här är ju mitt först inlägg.
HvPrsk
QUOTE (Lindh @ Feb 15 2003, 14:38 )
Bor i Mariestad...

Tja på er föresten, det här är ju mitt först inlägg.

Välkommen till de förtappades skara...
Så du har hittat hit...(om du nu är rätt person, vilket jag är 99% säker på)
Lindh
Tack så mycket biggrin.gif

Det är jag nog. Du var hos oss i Mariestad och hade en föreläsning om prickskytte för ett tag sen va?
stridfighter
tibro...mellan skövde och karlsborg
HvPrsk
QUOTE (Lindh @ Feb 15 2003, 20:42 )
Tack så mycket  biggrin.gif

Det är jag nog. Du var hos oss i Mariestad och hade en föreläsning om prickskytte för ett tag sen va?

Yes sir... 2.gif

- HvPrsk
Lindh
Då var det som jag misstänkte.

En mycket bra föreläsning för övrigt. Ska helt klart försöka bli uttagen till prickskytt under värnplikten. Kan man få en roligare befattning??? 5.gif
HvPrsk
QUOTE (Lindh @ Feb 16 2003, 00:27 )
Då var det som jag misstänkte.

En mycket bra föreläsning för övrigt. Ska helt klart försöka bli uttagen till prickskytt under värnplikten. Kan man få en roligare befattning???  5.gif

Kul att du uppskattade det...
Fu Dahlberg
Som en liten uppföljning på Tråden....

Hur många skulle vara intresserade om en liten(?) "Soldf-Sittning" i Skövde?

Käka lite god mat och dricka lite Öl kanske och samtala om det gemensama intresset...
HvPrsk
jag är med, det låter som en trivsam "date"... 2.gif
Dahlberg, förse oss med Xerxes, Yngve och Tidnummer...
Skuggan
I´m in...
slå en signal bara så kommer jag inom 2 timmar biggrin.gif
Larsleo
hmmm hur långt e det mellan Skövde och Vilhelmina måntro
HvPrsk
QUOTE (Span-eliasson @ Feb 17 2003, 12:51 )
hmmm hur långt e det mellan Skövde och Vilhelmina måntro

18-20 timmar med tåg, men du är välkommen... ;)
2.gif
Larsleo
Tackar tackar....meddela mig då ett par dygn i förväg så... biggrin.gif biggrin.gif
softfeel
Jag är också gärna vara med på en liten(?) "Soldf-Sittning" i Skövde.

//softfeel, som trodde att han hade blivit bortglömd. unsure.gif
Grunt
Men pojkar vet ni inte att sådant är onyttigt.

Jag rekommenderar istället ett spa där ni kan bli ompysslade och äta nyttiga grönsaker. )smile.gif
The Swede
Har jag bara tid och får permission hemifrån så kommer jag gärna.
Det tar bara 40 min med Vättertåg så jag behöver inte så jättelång förvarning.

The Swede
Knighthawk
Närheten...givet....då Skövde är en förort till Tibro!!!

Är det några som ska med på KFÖ:n om en månad???

Och i så fall, vart ska ni vara??? biggrin.gif
Kustkavallerist
Kåkinds centrum.... TIBRO
När skall denna begivenheten äga rum????????
VAR????????
Utrustning????? B)
Fu Dahlberg
Hmmm verkar som en del är på....

Då kanske man skal gå ut och kika efter lämpligt ställe och reservera platser...
Någon Fredag alt. Lördag skulle funka enligt min åsikt..

Förslag på bra ställe alt. Datum mottages gärna...
Fu Dahlberg smile.gif
Knighthawk
QUOTE (Grunt @ Feb 21 2003, 22:18 )
Men pojkar vet ni inte att sådant är onyttigt.

Jag rekommenderar istället ett spa där ni kan bli ompysslade och äta nyttiga grönsaker.  )<!--emo&:)--><!--endemo-->

Vi har ju ett SPA som är OK uppe på Billingehus...var det förra helgen och blev knådad (rygg,nacke ,axlar) och det var för jäkla gött...+ mycket bastu efter ett par timmar så vill man bara slappa och ta det lugnt istället för att parta loss. så visst har vi "gröna" alternativ. biggrin.gif
Ezaey
QUOTE (Fu Dahlberg @ Feb 16 2003, 23:55 )
Som en liten uppföljning på Tråden....

Hur många skulle vara intresserade om en liten(?) "Soldf-Sittning" i Skövde?

Käka lite god mat och dricka lite Öl kanske och samtala om det gemensama intresset...

Det var iofs ett tagsedan tråden var aktuell, men jag fanns tyvärr ej här då.

Jag är iallafall intresserad om det blir något liknande i Skövde i fortsättningen. smile.gif
HvUJJ [Färén]
Detta är också mitt första inlägg, men skall dock försöka skriva mer här nån stanns !!

Det finns ju annars ett ställe som heter Skultorp, ligger nära övninsfälten bla .

camo.gif hehe camo.gif
Wulfhere
Bor i skövde, ny på forumet.
Fu Dahlberg
QUOTE (HvUJJ [Färén)
,May 7 2003, 21:55 ] Detta är också mitt första inlägg, men skall dock försöka skriva mer här nån stanns !!

Det finns ju annars ett ställe som heter Skultorp, ligger nära övninsfälten bla .

camo.gif hehe  camo.gif

Hehe... Skultorp känner jag till biggrin.gif Vi råkade ut för eldöverafall där en gång, av 2 småungar med knallpulverpistoler biggrin.gif Som tur/synd var så hadde vi ingen ammo med oss laugh.gif
Protiwa
Skövde...
Jag har bott i Lunden (statsdel i skövde), när jag var liten kotte. Flyttade sedan till Öglunda mellan Skara och Skövde. Bodde i Skara under GU på P4. Bor numera i Stockholm. Jag har även bott en period i Borlänge. Samt i Jönköping där jag är född. biggrin.gif
HvUJJ [Färén]
haha, ja å en till brukar hålla till i knutarna vid skogarna runt om Hagen, men även i Hagen (=där man utövar SiB). hehe, så de 2 gossarna var nog ja å min stridskamrat som lekte lite.. hehe.. !!

vi brukar själva ha våra SiB övningar där med våra Airguns.. 8.gif 8.gif 8.gif 8.gif 8.gif horny.gif horny.gif
Vargbat
Tänkte bara anmäla att jag också är Skövdebo... på gott och ont... :basker:
Arny
Bor i Skultorp och ska göra lumpen på P4 på Kåkinds kompani. Nån mer som ska dit i jan 2004.
zaitoh
bor i ryd, dock ryd i linköping. är dock mariestadsbo i grunder och kommer hem i sommar. känner mig i alla fall mer som skaraborgare ön östgöte.
Skuggan
QUOTE (HvUJJ [Färén)
,May 10 2003, 16:07 ] haha, ja å en till brukar hålla till i knutarna vid skogarna runt om Hagen, men även i Hagen (=där man utövar SiB). hehe, så de 2 gossarna var nog ja å min stridskamrat som lekte lite.. hehe.. !!

vi brukar själva ha våra SiB övningar där med våra Airguns..  :uzi  :uzi  :uzi  :uzi  :uzi  :}  :}

då kan det ha varit er 2 + några till som fick eld i baken när FBU/u var där och övade för 3 år sedan ca biggrin.gif
helvete vad fort det gick...

flertalet ungjävlar försvann på cykel i riktning mot centrala skövde från Hagen.
detta då ett antal ungdomar stormade hagen beväpnade med diverse skjutjärn, lys samt höga knäuppdragningar och gälla rop biggrin.gif
ja, ok.. vilt skjutandes med lys och AK/Kpist iaf.. biggrin.gif

mellan 3-8 ungdomar var då där och övade "SIB" med soft airgiuns. 3.gif horny.gif
HvUJJ [Färén]
haha, nja, då var det nog inte vi iaf, men det har hänt att det kommer massa andra grönklädda folk dit, då gäller det att slänga sina vapen.. å sen förklara att man letar efter tomhylsor biggrin.gif biggrin.gif
det går alltid hem.. dry.gif

eller inte ..
Fu Dahlberg
Hittade en gamal tråd...
och fundera på det en gång till... kanske man skulel gå och ta en bärs någongång?

Bra/dåligt?
The Swede
Dricka bärs är aldrig fel, ju mörkare dess bättre.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.