I nuläget är det 118918 personer på aftonbladet som tagit ställning till frågan: "Tycker du Lars Lagerbäck är rätt man att leda Sverige mot VM 2010?"
76,5% säger nej, det är ganska talande.
Aftonblaskans omröstningNaturligtvis ska vi vara tacksamma för de turneringar vi har tagit oss till under hans ledning, men nu är det dags med förändring. Jag har en jäkligt bra lösning på problemet.
1) Vi skickar Lars-Åke Lagrell till den där internationella rymdstationen och låter han stanna där.
2) Vi låter Lagerbäck sköta landslaget i kvalen till de stora turneringarna, det verkar han bra på. De taktiska dragen och lureriet mot puttenationer och 0-0 både hemma och borta mot de lite större lagen är vad herr Lagerbäck är bäst på.
3) När det sedan drar ihop sig till turnering har vi två val att göra:
- Vi har en hel tränarstab där vi inte har någon uttalad förbundskapten. Denna tränarstab består av: Simon Bank (Aftonbladet), Robert Laul (dito) Patrick Ekwall (mediah*ra), Staffan Lindeborg (SVT) och sist men inte minst naturligtvis Bojan Djordjic (evig talang som aldrig blommar). Dessa herrar diskuterar sedan fram en lämplig taktik och startelva.
eller
- Vi utser Glenn Strömberg (Expert med stort E) och Jens Fjällström (dito) till Förbundskaptener och vinner hela skiten. Kanske kan Rit-Ola vara med på ett hörn också.
Mina 5 ören till succé!
Vidare undrar jag vad Bojan Djordjic har gjort TV4 för att alltid få vara med och förpesta deras fotbollsändningar. Han tillför ungefär lika mycket Trelleborg tillför allsvenskan.
Bojan for förbundskapten!