När jag mönstrade var jag oerhört pigg på lumpen, och reggade mig här i samma veva. Jag fick placering som Robotman på LV6 i Halmstad.
Nu har det dock gått ett och ett halvt år, och jag har insett att jag vill spendera min tid på annat sätt helt enkelt. Anledningarna är många. Vill komma ut i arbetslivet nu,
tjäna ihop lite pengar för att studera ett ämne jag är intresserad av och sedan förhoppningsvis starta eget. Även om jag tror att värnplikten är nyttig, så känns det ändå som
att jag skjuter upp alla mina planer i ett år. Jag har helt enkelt ingen motivation för lumpen längre. Nåja. Nog om det. Jag söker inte heller motivation, utan skriver i ett annat syfte.
Inryck är den 28 januari, och det börjar dra ihop sig. Har letat jobb ett tag nu, men har inte fått något ännu. Jag har pratat med Pliktverket om i hur god tid man måste vara ute, men fick ett
ganska diffust svar, och kunde inte få närmare klarhet i det.
Är det någon här som vet ungefär när det börjar bli så sent att det är kört? Hinner de göra så pass mycket förberedelser för en att de inte är alls pigga på att bevilja uppskov ett par månader innan?
Eller åtminstone vad man kan anta borde vara för sent? Egna erfarenheter?
Hela det där med att stå sitt kast kämpar jag med mentalt varje dag nu, så vi behöver ju inte gå in på det där. Jag har gjort ett par misstag och ångrar mig. Så är det helt enkelt
Tack på förhand!