Tack
Honken för alla bra svar! Uppskattas mycket
Fredas - 1800kr/halvåret? Usch, låter dyrt i och med att det är ca:1års värnplikt, men det är nog värt det med friheten att slippa glasögonen under de förhållanden som råder

Jag var nämligen sugen på det med men,
Jag frågade också min optiker (synoptik) angående månadslinser/dygnetruntlinser men de var inte speciellt positiva till det. De trodde att det kunde bli problem om man hade de på sig och fick en massa smuts, damm m.m. i ögonen samt att de hänvisade till att hygienen i fält förmodligen inte var den bästa vilket kunde reslutera i bland annat infektioner. (även om man påpekade att man inte tog ut linserna)
Jag både håller med och ifrågasätter det, visst, det är kanske inte bra om man gör kanonkulan ned i en gyttjepöl och får gyttja i ögonen/ på sina linser, då är dom ganska körda efteråt om man inte kan ta av sig dem och "tvätta" dem, vilket kan bli svårt mitt ute i skogen

Men som sagt, vid "vanlig" march eller annan aktivitet i fält som inte inkluderar "luftgående" smuts eller bad/simmning hade det varit otroligt befriande att ha sådana linser på sig.
Tårgastest i hus? Hehe, är det bara jag som tänker på Polisskolan-filmerna med aspiranten Zed som tog av sig masken och gick in i huset igen med tårgasgranaten i handen?

(Ursäkta det långa inlägget)