QUOTE (vildblomma @ Nov 6 2007, 22:18 )

QUOTE (Guest @ Nov 6 2007, 19:16 )

Har suttit och läst Krigarprinsessans blogg, i den fick jag verkligen en inblick i hur saker och ting kan vara.
Tipsar andra att läsa den.
http://soldat2007.blogspot.com/Mia
Den har jag också läst. Mkt givande. Tack krigar_prinsessan!
Tittar nu på nyheterna.. Vet att man ska vänta med informationen tills det står något på mil.se men det verkar inte hända mkt på den sidan.... Vad är Svenska Afghanistankommitén? Och hur kan han som kommer därifrån uttala sig om att talibanerna nu ska ge sig på de "mjuka nationerna" dsv. tyskland, holland, storbrittanien osv... Sverige??? Antar att de tillhör de mjuka nationerna. Ska man nu bli ännu mera orolig??? Tack till befälen som sa till våra soldater att ringa hem och säga att just nu var det inget att oroa sig för =) Det var mkt uppskattat, i alla fall för mig..
Hej! Har haft en orolig kväll jag som också har pojkvännen nere i MeS. Fick tack och lov ett samtal att allt var bra jag med, den tunga klumpen jag hade i magen släppte! Han mår bra! Så glad att han ringde!
För att svara på din fråga så är Svenska Afgahnistan kommitén en svensk hjälporganisation som varit verksam i Affeland sedan (rätta mig om jag har fel) 60 eller 70-talet. Dom inriktar sig mest på sjukvård, handikappade och utbildning.
Känner mig lika uppgiven som dej när det gäller informationsbiten! På Mil hittar man ju allt man redan visste om- bara lite mer kortfattat. Orolig är man ju, spekulerar och läser alla nyheter man kommer över. Jag har så många frågor om Afhanistan och ISAF:s framtid för tillfället och ingen att fråga! Jag mår bättre som anhörig av att veta så mycket som möjligt. vart vänder vi anhöriga oss? Min sambo är väldigt tystlåten om läget i Afgahanistan, han vill inte oroa mig. vill veta mer om läget i Afgahnistan och vad händelserna på sistone tyder på! Någon som vet mera?! spekulationer har man ju... ingen i min närhet är inte ens engagerad eller insatt i läget.
Tack för ett initiativrikt och bra forum!