Target#1
Oct 16 2003, 19:48
Även jag är intresserad av kj och legion filmerna. Snälla messa mig när ni lyckas skrapa ihop något. Är intresserad av både elektronisk och VHS form.
Och sedan filmen "Arméns Jägar Förband" Jag lånade den från förrådet i halmstad garnison när jag låg där och tyckte den var otroligt meningslös. Man får typ se en lapplandsjägare skjuta grg och lite FJ som hoppar. Ingen info ingenting. Iof är gamla I22 med vilket är lite coolt. Gränsjägare skulle man varit.
bushman
Oct 17 2003, 20:15
JAJAJAJA!
när ´jag kommer hem från mitt jobb med det tyska filmbolag som jag just nu jobbar med,
och
NEEEEEEJ! JAG JOBBAR INTE MED PORRFILMSPRODUKTION!!!!
har fått den frågan ett par hundra gånger under de senaste två veckorna.
så skall jag ta tag i saken att fixa dessa skatter på mpeg.
om någon pm:ar mig om möjlighet att fixa ftp utrymme, så skall jag få tummen ur att lösa mpegandet.
fö om någon utav er som bor i gbg-trakten, råkar se ett filmteam med någon människa i självlysande taiga-jacka.
på varierande platser i gbg, under nästa vecka så kan det vara jag.
Fredrik|sthlm
Oct 18 2003, 02:38
jag har svarat Gator med ett pm. Så, så snart jag har filmerna kommer jag göra dessa till SVCD.
Jag har möjlighet att ställa upp med ftp, men vill ändå veta hur stort intresset är. Då ftpn kommer spridas som maskrosor är det nog bäst om ni skickar ett KORT mail till qramp@yahoo.com så jag kan skapa ett konto åt var och en till den dag det blir aktuellt att ge vidare filmerna. Givetvis tar jag inte betalt för någonting. Gator är det som ska ha tack för detta! Tack! =)
Ni som som skickar mig ett KORT intresse-mail med er mail-adress i, kommer få tillbaka ett mail med kontouppgifter.
Är någon mer villig att hjälpa till med bandbredd får ni gärna skicka ett mail med info om det också.
Jag vet att många, med mig, hungrigt väntar =)
MVH Fredrik
Sitrep:
Filmerna är nu skickade till Fredrik för behandling... ;)
Amfibieslusken
Oct 20 2003, 22:02
Säg bara till när det är klart.
/Amfslusken som väntar med spänning
Även jag e intresserad. väntar med spänning på klartecken.
Fredrik|sthlm
Oct 22 2003, 02:29
kommer väl ett brev om några timmar kan jag tro =)
Elfgren
Oct 22 2003, 21:52
även jag är mkt intreserad! ska bli kul om ni får upp den på nätet
Fredrik|sthlm
Oct 24 2003, 01:38
Jag fick filmerna under fredagen och sitter just nu och kör över Blod, Svett och Bajs till datorn...
Sedan blir det 3 andra dokumentärer. En till om KJ och två om franska främlingslegionen.
Bara att tacka Gator så mycket!
När samtliga filmer är rippade ordnar jag med ftperna och skickar ut kontouppgifter till er som skickat intressemail.
Tack Gator!
Menige Ryan
Oct 24 2003, 19:19
Toppen
Fredrik|sthlm
Oct 25 2003, 02:58
Filmerna är nu rippade och klara. Formatet är SVCD. Jag har däremot inte brytt mig om att dela upp dessa filer till max 800mb för att passa på cd-skivor. Filerna är 472, 886, 856 och 938mb stora. Finns det intresse för att dessa ska delas upp till en cd2 också, så gör jag det. Tyvärr orkar jag inte resize:a filerna för att passa helt under 800mb. Men som sagt, är ni intresserade, skriv det här i tråden. Gör det senast lördag.
Tack vare en del generösa personer som kan ställa upp med bandbredd kommer filmerna troligtvis finnas tillgängliga på var sin ftp för var och en. I praktiken kommer de ligga på fler än 4 ftper. Men för varje användare finns endast 4 tillgängliga.
För att inte nedladdningarna ska bli allt för omfattande på ftperna, kommer vi ställa in så max 2GB kan laddas ner per konto. Detta för att förhindra att ni sprider era konton vidare, då detta skulle dra ner hastigheten för de andra som har anmält intresse till mig.
Försök även ha överseende med att hastigheterna på ftperna tidvis kommer kunna vara rätt låga om många laddar ner samtidigt. Tips kan vara att ladda ner på en tidpunkt då det civila mörkret är som tystast.
Nu är det 50 personer som gett sin mailadress till mig.
Ni som fått pm och då blivit ombedda att skicka er mailadress. Gör det senast idag, lördag, tack.
För er andra som fortfarande inte anmält er, men ändå vill ha filmerna är idag, lördag, sista dagen att anmäla sitt intresse. Jag tar senare alltså inte hand om några intresseanmälningar. Detta skulle då ta för mycket tid. Dessutom kan jag tänka mig att de 50 personer som snart laddar ner sina exemplar kommer låta dessa filmer spridas vidare.
Har ni frågor eller känner att ni kan ställa upp med bandbredd, maila mig på qramp@yahoo.com
MVH Fredrik Stockman
Trevligt trevligt.
SVCD är ju bra, då kan man ju spela dem i DVD-spelaren.
Sg Joker
Oct 28 2003, 08:40
Går det ut mail med user och pw till alla som anmält sig?
/En som verkligen hoppas att han är med i de "50"!
Jag anmälde mig på lördagen och har inte fått. :(
Slutar väl att jag måste lägga upp filmen på min 100mbit-lina
Jag anmälde mig också i lördas o har inte fått nåt.. :(
måste få tag på rullarna..hur gör jag?
Gotcha
Oct 28 2003, 10:37
Jag hittar tyvärr inte mina gamla VHS-kassetter med filmen...jag är sålunda också intresserad av att tanka härligheten!
Amfibieslusken
Oct 28 2003, 10:50
Hmm jag är #17 och jag har heller inte fått nåt ännu.
sgt Järvinen
Oct 28 2003, 23:27
ja vill oxo ha men hittade tråden försent.. amfslusken eller gotcha eller nån som får hem det får gärna pma
Delta Golf
Oct 29 2003, 15:01
Hojta till när den finns att tillgå...
Holmlund K4 97/98
Oct 29 2003, 15:55
Samma här...missade att det var klart...

..och har mailat utan att fått något svar....
Om någon har den ok "kan" dela med sig över tex DC så säg gärna till. Sitter med BBB uppkopping B)
Romulus
Oct 29 2003, 16:09
Fredrik,
Sitrep på filmerna ?
Romulus.
Tror inte det är nån som fått filmerna. Skickade ett mail i söndags till han och har ännu inte fått nåt svar. Jag tror han flytt till nån söderhavsö där han livnär sig på att plocka kokosnötter samt bioföreställningar om KJ och främlingslegionen.
Har precis talat med Fredrik. Hans Internet har varit nere och han har således inte kunnat vare sig delat ut filmerna eller meddelat detta på ngt sätt. Chello menade att uppkopplingen skulle återställas under torsdagen. I övrigt se hans inlägg ovan.
Fredrik|sthlm
Oct 31 2003, 10:48
Nu är mitt internet igång igen. Ett dygn efter utsatt tid.
I helgen får ni konton. Ni är 62st. Så jag ser till att gå över till burken där filmerna ska finnas och konfiguerar ftpn. Så under lördagen resp. söndagen kommer era mail. Ber om ursäkt för problem.
Gator: Jag skickar tillbaka kasetterna i eftermiddag. TACK!!!
MVH Fredrik
ni kan även lägga upp filmerna hos mej så kan dom som vill tanka ifrån mej
lima
Victorycastle
Nov 1 2003, 17:05
Mycket intresserad av filmerna. Kan någon PM:a mig om var jag kan tanka ner dem ifrån?
Om det behövs så har jag en ftp som jag kan slänga upp filmerna på.
Laurin E.
Nov 1 2003, 23:33
Jag är också intresserad av filmerna!
PM:a gärna var jag kan få tag på dem!
/Laurin
Edit: Såg tråden först idag (kolla datum och tid) så jag har inte kunnat maila om ftp-konto =(
Holmlund K4 97/98
Nov 2 2003, 13:25
Någon som har fått filmen(-erna) och har lust/möjlighet att dela med sig?
Maximus
Nov 2 2003, 15:39
Även jag vill ha filmerna! Är det ingen som kan lägga upp filmen på en ftp?? Vore ju det bästa iaf enligt min mening.
Men skicka ett PM till mig om ni har en lösning
Amfibieslusken
Nov 2 2003, 15:45
Hmm jag har fortfarande inte fått kontouppgifter
Give us some accounts!
Romulus
Nov 2 2003, 17:34
Fredrik,
Orientering:
Kl:17.38 söndag eftermiddag har jag fortfarande inte fått någon konto information .
Order:
Med alla till buds stående medel inom ramen för svensk lag tillse att sådana konton skickas ut till oss filmälskare..
Slut, frågor?...Försent!
Verkställ!
Romulus.
HVU Forces
Nov 2 2003, 17:39
Jag har inte heller fått mitt börjar bli orolig nu
Bad Karma
Nov 2 2003, 19:04
samma här
Hmm jag såg intresseanmälningn försent också :(
Men om det är någon som lagt upp filmerna på en publik Ftp eller så kan ni väl pm:a mig. Det vore kanonsjyst!
Kan någon ge status på vad som händer? X|
HVU Forces
Nov 2 2003, 19:49
Kan någon ge status på vad som händer? X|
Han har kanske glömt att skicka ut det
Tagga ner nu, filmerna kommer när de kommer, är säker på att Fredrik inte glömt oss.
/Aron
QUOTE (Aron @ Nov 2 2003, 19:51 )
Tagga ner nu, filmerna kommer när de kommer, är säker på att Fredrik inte glömt oss.
/Aron
Håller med. Dom kommer säkert!
AndersL
Nov 4 2003, 12:16
Någon som fått någe mail från honom ännu?
HVU Forces
Nov 4 2003, 15:04
Någon som fått någe mail från honom ännu?
skulle fråga samma sak!
jag har inte heller fått!
borjar bli riktigt orolig nu
Amfibieslusken
Nov 4 2003, 15:05
Visst är det jobbigt grabbar, men jag tror nog att hans internet jävlas igen.
Om inte annat är han varmt välkommen att bränna på cd och snigelposta till ex. mig, så kirrar jag (eller annan) resten.
Har återigen talat med Fredrik och det stämmer att hans internetanslutning är nere. Fler i hans fastighet har anmält samma sak och leverantören (Chello) menar att dom inte kan hitta något fel. Får se hur vi går vidare med detta...
Chello.. say no more. Har aldrig hört en nöjd chello kund. Nåja, bara vänta o se för eller senare får man väl ett mail.
MEEEEEEEEEEEN, jag flippar!
Kan ingen som bor i närheten fixa upp filmerna? Jag är otålig
HVU Forces
Nov 5 2003, 21:46
Ja jag kan vänta iaf!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.