kspGubben
Apr 16 2004, 19:08
QUOTE (straitrock @ Apr 16 2004, 19:47 )
Ett tips!
Sök på dc-hubbarna. Just nu finns den bland annat på
maximumspeed10mbit.no-ip.org
/Fu S
Tack för tipset
Är väldigt intresserad av filmen så jag undrar VAR kan man få tag på den?! Har skaffat dc nu men jag har inte så mkt att dela. Har bara 1 gig och med det lilla kommer man inte in på många hubbar. Ingen som kan skicka den? Har BBB 10 mbit!
HVU Forces
Jun 23 2004, 18:51
Hmm skulle man inte kunna fixa denna filmen så att den går att spela i Windows media player?? eller nåt?
Vill nämligen oxå JÄTTE gärna ha denna film men är inte så bra på datorer direkt!
falafel
Jul 9 2004, 14:11
Hej!
Är det någon som har texten till sången "Helikoptern" eller vet vars jag kan finna den?
Tack på förhand
Falafel
Romulus
Jul 9 2004, 17:01
QUOTE (HVU Forces @ Jun 23 2004, 19:51 )
Hmm skulle man inte kunna fixa denna filmen så att den går att spela i Windows media player?? eller nåt?
Vill nämligen oxå JÄTTE gärna ha denna film men är inte så bra på datorer direkt!

Kolla i början av tråden där jag frågar efter codecen..
(TIPS)Länken till VLC funkar skitbra.(TIPS)
Romulus.
KaffeKalle
Jul 9 2004, 17:37
QUOTE (VH @ Oct 13 2003, 22:12 )
Bättre rekryteringsfilm får man leta efter!

Hahaha..!!
Ja...KJ då och nu är ju inte riktigt samma sak. Skulle gissa att en och annan blir besviken när de inte får sjunga "Lilla Lisa", "Helikoptern" eller stå på pannan..
Amfskytte kanske gör det istället?
falafel
Jul 9 2004, 17:45
Har letat förgäves efter både Lilla Lisa och Helikoptern men den hittar jag ju inte, ingen som kan den utantill och kan publicera här?
KaffeKalle
Jul 9 2004, 17:52
QUOTE (falafel @ Jul 9 2004, 18:45 )
Har letat förgäves efter både Lilla Lisa och Helikoptern men den hittar jag ju inte, ingen som kan den utantill och kan publicera här?

"Lilla Lisa" har i en version länkats till här i forumet (minns inte var), men vare sig den eller något annat är av den arten att jag tänker publicera det.
Det finns en tid och plats för allt, och det är inte här och nu för sådant.
Skuggan
Jul 9 2004, 18:01
fråga: hur gick det med ftp´n med filmen/erna på?
har själv inte sett den men skulle gärna lägga ett par timmar på att tanka dem...
(om jag inte mins jävligt fel har jag skickat intresse anmälan via PM till "Fredrik" för ett tag sedan.... fick dock aldrig svar)
Romulus
Jul 10 2004, 22:26

Varför vill du så gärna ha texterna till ovan nämda låtar?
Jag håller med Kaffe Kalle, vissa saker passar inte på öppna forum.
Romulus.
Ignis nitidus
Jul 10 2004, 22:34
QUOTE (Romulus @ Jul 10 2004, 23:26 )

Varför vill du så gärna ha texterna till ovan nämda låtar?
Jag håller med Kaffe Kalle, vissa saker passar inte på öppna forum.
Romulus.
Kan inte säga annat än att det lika gärna skulle kunna vara jag som skrev det.
Om du väldigt gärna vill ha texten så kan du ju alltid använda den utomordenliga
sök-funktionen.
Sången "Lilla Lisa" är inget som kustjägarna har hittat på (vem som skrev den från början kommer jag inte ihåg). Texten finns utlagd på ett flertal ställen på internet.
*raderade ett inlägg*
Jag vill inte veta av att någon lägger in texter eller för den delen ens länkar till de vidriga och osmakliga låtar som diskuteras ovan.
Om nu någon absolut vill ha tag på dessa texter (av anledningar jag omöjligen kan förstå) så sök på någon annan sida. För på dethär forumet kommer det inte in!
//Yman, BlåGul
Ignis nitidus
Jul 11 2004, 15:15
QUOTE (Yman @ Jul 11 2004, 15:38 )
*raderade ett inlägg*
Jag vill inte veta av att någon lägger in texter eller för den delen ens länkar till de vidriga och osmakliga låtar som diskuteras ovan.
Om nu någon absolut vill ha tag på dessa texter (av anledningar jag omöjligen kan förstå) så sök på någon annan sida. För på dethär forumet kommer det inte in!
//Yman, BlåGul
öhmmm...
han kopierade som sagt sitt eget inlägg.
ett exakt likadant finns redan på forumet och har funnits ett tag.
blågulkanske borde ta bort den med?
QUOTE (Ignis nitidus @ Jul 11 2004, 16:15 )
QUOTE (Yman @ Jul 11 2004, 15:38 )
*raderade ett inlägg*
//Yman, BlåGul
öhmmm...
han kopierade som sagt sitt eget inlägg.
ett exakt likadant finns redan på forumet och har funnits ett tag.
blågulkanske borde ta bort den med?
Den är borta.
Åter till topic!
//Yman, BlåGul
Rickard N
Jul 11 2004, 23:08
Man vill veta så lite som möjligt om "lilla lisa", tro mig, annars kommer folkradion som ett brev på posten
Steken
Jul 11 2004, 23:20
Kommer inte heller in på någon av nämnda hubar. SKulle någon kunna förbarma sig o skicka blod, svett & bajs på msn? Skulle vara evigt tacksam. PM:a mig i sånna fall.
rill3e
Jul 12 2004, 14:57
Enkel förklaring
Filmen heter Blod, svett och bajs..
Den är ca 55 min lång..
Finns att ladda hem på DC++
sök på [BBB] hubbarna till exempel [BBB]Maximumspeed, [BBB]Norrland
eller [BBB]always
Inte DC++? sök på google dc++ download så hittar du det... Tänk på att det är skillnad på DC och DC++
Eller så säger man till mig så skickar jag den över msn messenger. OM du inte har för slö uppkoppling.
Runqvist
Jul 12 2004, 17:53
Jag fick filmen av M4A1 och den ligger nu även på min server för den som inte vill köra via MSN.
Telia 0,5Mbps (slö men alltid nått) , skicka PM för adressen om du är intresserad.
(Vill inte lägga ut några publika länkar då det finns risk att olika sökmotorer hittar dem.)
//Runqvist
Edit: När man talar om trollen...

040713 1116 Server gick ner under några minuter då spisen rengjordes på fekaktigt sätt. Säkring, boom.
Champange_Nova
Jul 18 2004, 16:00
Lite halv bra film. I brist på bättre.. Har den på datorn. Du får väll ta och dyka upp på någon hub, och tanka den.
Helmersson
Oct 17 2004, 19:28
Var ett tag sen senaste inlägget nu. Någon som har den på ftp nu för tiden?
Vore roligt att få se filmerna.
Helmersson
Nybergh
Oct 18 2004, 10:47
Jag har filmen Blod,Svett och Bajs hemma om någon skulle vara intresserad!
KaffeKalle
Oct 18 2004, 11:29
Observera att den filmen är att betrakta som kuriosa. Dels pga hur den är klippt/regisserad, men inte minst för att KJ-utb av idag har få likheter.
rill3e
Oct 18 2004, 13:39
Filmen heter som sagt Blod, svett och bajs. Den finns att ladda hem på BBB-hubbarna på DC++..t.ex speednetwork, maximumspeed, always3, Norrland 1.
Om du vill ha exakta addresser hör av dig. Om du vill ladda via MSN, hör av dig.
Filmen som jag har håller inte DVD-kvalité men går absolut att titta på..ungefär som man spelat in något på en äldre video. Den är 448 MB stor..i minuter blir det en 55 min och 7 sek.
Mvh rille
QUOTE (rill3e @ Oct 18 2004, 14:39 )
..ungefär som man spelat in något på en äldre video
Vilket faktiskt råkar vara fallet... ;)
Har fortfarande filmen, om nån vill tanka så säg till. Antingen via msn eller dc++.
.Nisse.
Oct 18 2004, 15:24
Den går även att få tag på via bittorrent
Helmersson
Oct 18 2004, 16:06
QUOTE (M4A1 @ Oct 18 2004, 15:07 )
Har fortfarande filmen, om nån vill tanka så säg till. Antingen via msn eller dc++.
Ja tack jag tankar den gärna. Kan tanka både gonom msn och dc++....
Helmersson
Nestor
Nov 13 2004, 20:42
Tankade ner den
Finns bara ett problem...
Mediaplayer kan inte köra den
Något codek-flumm
Div-X kan inte heller. Behöver vara mpeg-4
Man måste ha VLC. Jag finns i moppe-net.no-ip.com:41 hubben om ni vill tanka.
Nordman
Dec 6 2004, 11:54
Jag vill även få tag i de andra filmerna. Hur går det med dom? Någon som har de?
1. GOTT OM POJKAR, ONT OM MÄN? (1995)
2. "Blod, svett och bajs"
3. "De fördömdas legion", utländsk film om Främlingslegionen
4. En svensk film om Främlingslegionen med fokus på svenskar, danskar o norrmän
5. "20:00", ett bildreportage om KJ samt påföljande diskussion (SVT)
QUOTE (Nordman @ Dec 6 2004, 11:54 )
Jag vill även få tag i de andra filmerna. Hur går det med dom? Någon som har de?
1. GOTT OM POJKAR, ONT OM MÄN? (1995)
Upp! Är på jakt efter samma filmer... hittar inte på DC, någon som kan bistå mig med hjälp?
"Blod, svett och bajs" fanns på piratebay (bittorrent) för några veckor sedan.
"Gott om pojkar, ont om män" har funnits att låna på biblioteken (VHS), prata med en bibliotikarie.
/Fafner
Fk Bengtsson
Dec 8 2004, 19:28
QUOTE (Nordman @ Dec 6 2004, 11:54 )
Har dessa, kan läga upp dem på pirate bay om ni vill. Seedar dock inte hela tiden så det kanske tar ett tag... PM'a om intresse.
Vart kan man köpa filmer/dokumentären "Blod svett och bajs"?
Nån som kan bränna och skicka med posten i sånna fall om den inte går att köpa?
QUOTE (SWERT @ Dec 19 2004, 21:58 )
Vart kan man köpa filmer/dokumentären "Blod svett och bajs"?
Nån som kan bränna och skicka med posten i sånna fall om den inte går att köpa?
Går inte att köpa (inte såvitt jag vet i alla fall). Går att ladda ner om du har DC++. Gå in på någon av BBB-hubbarna.
Sidron
Dec 31 2004, 21:59
Har hittat flera länkar till bitTorrent filer, bland annat om blod svett och bajs. Men då jag är inkompetent på datorfronten så undrar jag hur det funkar fattar ingenting och får det inte att fungera.
QUOTE (Sidron @ Dec 31 2004, 21:59 )
Har hittat flera länkar till bitTorrent filer, bland annat om blod svett och bajs. Men då jag är inkompetent på datorfronten så undrar jag hur det funkar fattar ingenting och får det inte att fungera.
PM, jag förklarar
Raderade länk till upphovsrättsskyddat material.
//Yman, BlåGul
runken
May 16 2005, 20:17
Tänkte höra om någon har filmerna 20:00 bildrepotage om kj och gott om pojkar ont om män som har lust att dela med sig?
jo, alla de filmerna finns på DC. Inte nödvändigtvis enbart på dessa BBB hubbar heh.
jaja,tänkte bara ge ett filmtips: Främlingsleionen - En flykt från svensk vardag
den finns på DC, rätt hyffsad film om legionen.
runken
May 16 2005, 21:38
har sökt som en tok men bara hittat blod svett och bajs..
@runken
Du har inte missat särskilt mycket. Inslaget är kanske 20 min max. Lite stillbilder och ljudupptagningar. En kort diskussion efteråt där t.ex soldaternas rakade skallar jämförs med "koncentrationslägerfångar"

Dessutom börjar det bli väääldigt gammalt...
@Gator: Det du snackar om är ett annat program. Har också sett det. Det är inte "blod svett & bajs" utan en dokumentär av samma snubbe som skrev "Man eller monster".
"Blod svett & bajs" är typ en timme långt, men det är inte något journalistiskt underverk direkt och har knappst mycket gemensamt med vad kj sysslar med idag (rätta mig färska kj om jag har fel). Däremot är den ganska häftigt filmad, med landstigningar och sånt.
@madog
Vad jag syftade på var 20:00-reportaget...

Han hade ju hittat BS&B...
Oj, läste helt fel! Tyckte att det stod, "har sökt som en tok men inte hittat blod svett och bajs.. "
inte = bara
combat
May 19 2005, 05:27
Jag har den inne på AMF 4. Skall se om jag kan få ta o kopiera den.
/ Combat
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.