Fu Gson
Jan 13 2004, 21:23
@Robot problemet är att du inte har rätt codecs, ladda hem nyaste ffdshow codecen eller motsvarande och instalera så ska du se att det ordnar sig.
BasSäk95/96
Jan 14 2004, 00:13
http://www.rekryc.mil.se/Välj "Se film på mil.se" (Till höger)
Välj aktuell film.
Här hittar du både KJ, Amf2004, Helikopterfilmer mm.
Andrew
Jan 14 2004, 04:13
QUOTE (Fk Bengtsson @ Dec 10 2003, 21:58 )
Har nu "införkaffat"

diverse MPEG2 plugins till Nero men lyckas ändå inte bränna den som VCD/SVCD. Är det någon som lyckats?? Upplys mig om hur man lyckas....
Ett sätt att lösa det är att du Laddar ner programet TMPGEnc och kör om filmen till MPEG II format. Sedan är det bara att bränna VCD / SVCD i Nero som vanligt.
http://www.tmpgenc.net/ Lycka till Mvh // Andy Pandy ;)
Det skulle vara kul att veta vad de här filmerna exakt hette som Gator hade.
1) "Blod, svett och bajs"
2) "De fördömdas legion", utländsk film om Främlingslegionen
3) En svensk film om Främlingslegionen med fokus på svenskar, danskar o norrmän
4) "20:00", ett bildreportage om KJ samt påföljande diskussion (SVT)'
Blir lite lättare att hitta dem på DC++ då...
FunkerL
Jan 15 2004, 06:37
Jag har gjort om filmerna från SVCD till DivX 5.1 om någon är intresserad.
Tyvärr har jag dock ingen FTP för ändamålet.
Filmerna som är i DivX 5.1 format är:
Blod svett och bajs
De fördömdas legion
Debatt om kustjägarna
Främlingslegionen - en flykt från verkligheten
TangoXray
Jan 15 2004, 07:20
Av någon outgrundlig händelse så hade jag missat denna tråden helt.
Är också intresserad av filmerna...
/TangoXray
Även jag är intresserad av filmerna. Finns det fortfarande någon möjlighet, fast man är duktigt sent ute?
Samma här,vill ochså ha filmerna ,PM:a gärna!
pitbull
Mar 14 2004, 11:34
Om nån har en ftp så kan jag slänga upp:
blod svett o bajs
de fördömdas legion
främlingslegionen en flykt från vardagen
maila adress o lösen till
plpitbulls@hotmail.com
så slänger jag upp dem(sitter på 100MB-lina så det går riktigt snabbt...)
/Joel
Bakdonas
Mar 14 2004, 11:43
QUOTE (pitbull @ Mar 14 2004, 11:34 )
blod svett o bajs
de fördömdas legion
plpitbulls@hotmail.com
/Joel
Blir jätte bra om det är någon som har ftp... Om du nu lägger upp filmerna på någon ftp, så kan du ju dela med dig adressen
Fu Carlsson
Mar 14 2004, 12:28
QUOTE (pitbull @ Mar 14 2004, 11:34 )
blod svett o bajs
de fördömdas legion
plpitbulls@hotmail.com
/Joel
Kan du inte slänga upp en ftp server själv om du sitter på en 100 mbit lina? ;)
pitbull
Mar 14 2004, 12:32
tyvärr
universitetet är alltför hårda på det. Sätter man upp en ftp och de upptäcker det blir ens internetuppkoppling nerstängd direkt och det är jag inte så sugen på...
RaDet94S
Mar 14 2004, 15:42
QUOTE (pitbull @ Mar 14 2004, 12:32 )
tyvärr
universitetet är alltför hårda på det. Sätter man upp en ftp och de upptäcker det blir ens internetuppkoppling nerstängd direkt och det är jag inte så sugen på...
Är det bra kvalité på den (Blod, svett bajs)? Har bara sett den på en halvtaskig VHS-kopia.
Om det är filmen Blod, Svett och Bajs ni menar så finns den på min FTP
Blod, Svett och Bajs10Mbits lina.
Den är packad i WinZip som nog dom flesta har.

OBS!! Serverdatorn dog så vissa av er måste nog börja om nerladdningen tyvärr!
Edit: Kan även om intresse fortfarande finns, slänga upp: De Fördömdas Legion
NisseNord
Mar 15 2004, 00:46
såg nyss 'Blod, svett och bajs' blev väldigt upprörd och konfunderad, ger denna film ens en någolunda bild av hur det egentligen är?
Bara det som medellivslängden för soldaterna, vad är det för vits att skaffa några av de bästa personerna, utbilda dem i en av försvarets längsta utbildnigar, tilldela de bästa vapnen, för att sedan använda dem som kanonmat? Hoppas att det bara är filmen som är missvisande
KaffeKalle
Mar 15 2004, 09:44
QUOTE (NisseNord @ Mar 15 2004, 00:46 )
såg nyss 'Blod, svett och bajs' blev väldigt upprörd och konfunderad, ger denna film ens en någolunda bild av hur det egentligen är?
Bara det som medellivslängden för soldaterna, vad är det för vits att skaffa några av de bästa personerna, utbilda dem i en av försvarets längsta utbildnigar, tilldela de bästa vapnen, för att sedan använda dem som kanonmat? Hoppas att det bara är filmen som är missvisande
Det är Tv3 som har gjort den. Dra dina egna slutsatser.
NisseNord
Mar 15 2004, 10:17
QUOTE (KaffeKalle @ Mar 15 2004, 09:44 )
Det är Tv3 som har gjort den. Dra dina egna slutsatser.
Ok tack, blev lite upprörd där ett tag.
Bakdonas
Mar 15 2004, 19:55
Hur schyst som helst!

Skulle vara kul om man kunde tanka ner De Fördömdas Legion också!
Bakdonas
Mar 15 2004, 20:10
Men hur mycket stämmer filmen med den verkliga utbildningen?
X-sniper
Mar 15 2004, 21:36
Det är ju en av anledningarna att kustjägarna från och med 99 har ändrat sina uppgifter. Nuförtiden är de mer spaning och raid-företag, dock så tränas fortfarande våldsam landstigning.
Mycket i dokumentären är vinklat från tv3 och överdrivet. Kollektiv bestraffning och pennalism existerade under min värnplikt (99) men tonas ner för varje år som går. Oftast fyller det sin funktion, men min åsikt är att tiden oftast kunde läggas på något bättre. Här har FJS en enligt mig proffsigare inställning till utbilningen av värnpliktiga. Där den psykiska pressen kommer från stor mängd fysisk träning och pressen under testperioden istället för att duscha kallt och skita på visselpipe signal. (lite OT)
SERG. B
Mar 15 2004, 22:03
I stället har amfibieskytte tagit över uppgiften som kanonmat.
Bakdonas
Mar 20 2004, 13:21
Jeppe, skulle inte du kunna lägga upp De Fördömdas Legion också?
Hmmm.. jaa om intresse finns så ska det väl gå att ordna.
Bakdonas
Mar 20 2004, 18:05
QUOTE (Jeppe @ Mar 20 2004, 16:46 )
Hmmm.. jaa om intresse finns så ska det väl gå att ordna.
men intresset finns ju hos många här på forumet, många har frågat efter den.
BlackIce
Mar 20 2004, 19:37
Jag vill oxå se De Fördömdas Legion!!
Är det bara jag som inte kan komma in på Jeppes länk frågas kom
OK för att få ordning på det här. Vill ni att jag ska slänga upp Blod Svett och Bajs igen eller ska jag lägga upp De Fördömdas Legion har nämligen fått förfrågningar om båda.
juice!
Mar 20 2004, 20:13
Gärna båda :P .
BlackIce
Mar 20 2004, 21:59
Blod, svett och bajs prioriterar jag
Hur var det med länken? Är det min dator det är fel på?
Nä den är nere, men jag kanske slänger upp dom imorgon bitti. Så ni kan ju titta in här då och se om jag skrivit något inlägg. X|
wigurt
Mar 22 2004, 10:30
Filmer jag har ifall ni vill ladda ner, en flykt ifrån svensk vardag, de fördömdas legion, blod svett och bajs, 20.00 en debatt om kustjägare plus lite annat trams
dc.swe-boy.com är huben ni ska besöka för att hitta de jag heter [OP]Wigurt
de är bara komma in och slänga iväg ett pm till mig ifall jag inte delar de för tillfället
QUOTE (Jeppe @ Mar 20 2004, 22:46 )
Nä den är nere, men jag kanske slänger upp dom imorgon bitti. Så ni kan ju titta in här då och se om jag skrivit något inlägg. X|
Kan du slänga upp Blod svett... igen?
Blod, svett och bajs tack!
Den gamla länken funkar inte för mig heller....
kakan79
Mar 24 2004, 22:29
Om det är någon som är inne på dc++ kan få den av mig
Ok,
Kan någon säga mig vem jag ska PM:a/maila för kunna få tag på filmerna.
Tack!
julenissen
Mar 27 2004, 16:43
Kunne ha tenkt meg et eksemplar jeg også.
LeadHead
Mar 27 2004, 21:07
QUOTE (wigurt @ Mar 22 2004, 09:30 )
Filmer jag har ifall ni vill ladda ner, en flykt ifrån svensk vardag, de fördömdas legion, blod svett och bajs, 20.00 en debatt om kustjägare plus lite annat trams
de är bara komma in och slänga iväg ett pm till mig ifall jag inte delar de för tillfället

Hubben verkar vara nere...
Bakdonas
Mar 28 2004, 00:02
QUOTE (LeadHead @ Mar 27 2004, 21:07 )

In i hubben: swe-boy.no-ip.com istället, han befinner sig där också!
jonte72
Mar 28 2004, 00:39
Vad är det för speciellt med kustjägare.....
En fd kompis låg inne som KJ 92 eller 93 ( kommer inte ihåg exakt). Efter ett tag ville flera på kompaniet lägga av - däribland min fd kompis.
På en övning så tar ansvarigt befäl med sig en KJ-aspirant som vill lägga av med sig ut i skogen ( detta har jag bara hört av min fd kompis - och inte upplevt själv), och säger " jag kan döda dig nu". Detta tror jag är sant till 110 %).
Min Fd kompis desserterade senare själv från förbandet......
Min Fd kompis låg ute på övning och Ville lägga av, exemplet som tidigare nämnts var aktuellt - ock kompisen var desperat....
Förbandet låg i ensamma vargen, och min kompis kontaktar vaktposten och säger att han är magsjuk. Sedan lägger han benen på ryggen och springer fram till en telefonkiosk och ringer sina kusiner som bor i Stockholm....
Några dagar senare återvänder han till KA1.....han få dagsböter och fortsätter värnplikten som GRK/Amf soldat.....
Bakdonas
Mar 28 2004, 01:47
QUOTE (jonte72 @ Mar 28 2004, 00:39 )
På en övning så tar ansvarigt befäl med sig en KJ-aspirant som vill lägga av med sig ut i skogen ( detta har jag bara hört av min fd kompis - och inte upplevt själv), och säger " jag kan döda dig nu". Detta tror jag är sant till 110 %).
Min Fd kompis desserterade senare själv från förbandet
Det där är förbjudet, men det förekommer ju tyvärr. Det finns befäl som inte kan sköta reglerna.
wigurt
Mar 29 2004, 14:24
QUOTE (LeadHead @ Mar 27 2004, 21:07 )
In i hubben: swe-boy.no-ip.com istället, han befinner sig där också!
de är samma hub bara olika ip de finns förövrigt fler än jag som delar dom filmerna i huben nu tror jag
Ingen som kan slänga upp den på forumet igen? Har inte DC.
so165621
Apr 1 2004, 17:39

Dokumentären blod svett och bajs (blod.svett.o.bajs), om svenska kustjägarskolan från tidigt -90 tal finns via DC på Uppsalahubben du.suger.nu:7000, samt på dc.swe-boy.com eller dc.swe-boy.ip.no
Dokumentären blod svett och bajs (blod.svett.o.bajs), om svenska kustjägarskolan från tidigt -90 tal finns via DC på Uppsalahubben du.suger.nu:7000, samt på dc.swe-boy.com eller dc.swe-boy.ip.no
Tillägg legionärsfilmerna finns på dc.swe-boy.com huben också plus lite andra filmer.
Nån som kan skicka den över msn då? Har 10 mbit:s lina.
Jag kan intte hita nån av dom där hubbarna på DC skulel uppskata om någon kunde skicka på MSn eller på annat transport sätt..
Froddan
Apr 15 2004, 15:09
Jag kan ställa upp. Dock har jag bara adsl 60kB/s.
Det behövs inte jag fick tag i den på sc EFTER X ANTAL timmars letande.. :P den var ju väl så där..gillar ibörjan när han ssa fel grad

då skal man bara vara tyst
kspGubben
Apr 16 2004, 13:18
QUOTE (Beazt @ Apr 16 2004, 09:17 )
Det behövs inte jag fick tag i den på sc EFTER X ANTAL timmars letande.. :P den var ju väl så där..gillar ibörjan när han ssa fel grad

då skal man bara vara tyst

Skulle man få kunna tanka den filmen av dig

??
Isåfall , har du FTP eller MSN??
Har letat efter den filmen i många år .!
Innuendo
Apr 16 2004, 13:23
Även jag skulle gärna vilja komma över den,
nån med ftp som har den..
skicka gärna ett PM i så fall
straitrock
Apr 16 2004, 18:47
Ett tips!
Sök på dc-hubbarna. Just nu finns den bland annat på
maximumspeed10mbit.no-ip.org
/Fu S
EDIT: och på swedishwarehouse.no-ip.com
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.