Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Kustjägarfilmen "Blod, Svett och Bajs". Var?
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Filmsalen
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
69:an
TACK, Lima mkt bra jobbat!!!
Har nu återupplevt lite gamla minnen!!
Våldsam landstigning, man måste ha upplevt det för att förstå känslan!

Ni som inte har några EGNA erfarenheter av verksamheten, vänligen kom ihåg att detta är producerat för att skapa debatt!!!
Ni som har egenupplevda minnen med koppling till KJ, njut och le i godan ro.

"sträck på armarna"
"nu gäller det att tänka till, SVARA"

osv. hehehee

//C
sgt Järvinen
RUSKIGT BRA JOBBAT LIMA! gör På pannan ställ för dig
Jooohan
Ruskigt stort tack till Gator och Lima smile.gif
jed
Har tagit hem första filmen nu och lugnar mig lite innan jag plockar nästa så att ni andra får en chans också smile.gif

Stort tack till Lima och Gator!!
Dragondoor
ngn som tankat filmerna som kan tänka sig att dela med sig på DC eller dylikt?
Skuggan
nu har jag inte hängt med men jag kan gärna ta emot allt som behövs för att få tillgång till filmen/erna via PM/motsv smile.gif
FBS
QUOTE (jed @ Nov 14 2003, 09:50 )
Jag tycker att jag vet för lite om hur amf, FLYGBASSÄK och andra lite mer specialförband opererar, skulle gärna lära mig mer.

Tjena....

Kalla oss specialförband........ camo.gif

Tackar för det biggrin.gif

//FBS

*stolt elit soldat*

*Ironi*
hemvärnsungdom
worthy.gif Lima & Gator
lima
pågrund av ett ofantligt stort intresse så kan det vara svårt att komma in men dom som har ork å lust, prova på natten då brukar det vara mindre folk. Till er som har en dålig uppkoppling(under 20 k/bit) dry.gif låt bli att koppla upper till det har blivit lugnare eller tanka ifrån någon som har en bättre lina

servern ligger nere från fre 1400 till söndag 1800

SLUT, FRÅGOR
jed
QUOTE (FBS @ Nov 20 2003, 23:32 )
QUOTE (jed @ Nov 14 2003, 09:50 )

Jag tycker att jag vet för lite om hur amf, FLYGBASSÄK och andra lite mer specialförband opererar, skulle gärna lära mig mer.

Tjena....

Kalla oss specialförband........ camo.gif

Tackar för det biggrin.gif

//FBS

*stolt elit soldat*

*Ironi*

Fel av mig...
Flygbas jägarna menade jag, skyller på att hjärnan var i äppelmos stadiet då... biggrin.gif
Cinnes
Säger bara:
"kriget är för oss en verklighet"
sgt Järvinen
hehe, jag tycker det finaste e när han säger "Det är inget självändamål att stressa upp dem.. Vi stressar inte upp dem, de stressar upp sig själva"...
hehehe.. så kan man ju oxo se på saken...
Victorycastle
Nån som kan dela med sig på DC,Kazaa lr nåt? Orkar inte vänta till söndag 8|
Romulus
Fick hem filmerna OK.....Ett litet problem dock...Jag verkar inte ha rätt codec?
Någon som vet/har den rätta för att genast rätta till detta nesliga fel?

Tackar på förhand,
Romulus.

edit: Tack till lima samt Gator, you dudes rock!!
Limp
Romulus! Ladda ner ett spelare som heter VLC, då behöver du inga codecs.
Romulus
QUOTE (Limp @ Nov 21 2003, 21:31 )
Romulus! Ladda ner ett spelare som heter VLC, då behöver du inga codecs.

Tackar för tipset.

Romulus.
bloodlinez
Har en vhs kasset med 4h kj dokumentär, blod svett o bajs, claes åkeson hos kj, någon debatt, mm, mycket intressant. Våldsam landstignings scenerna är helt underbara, vilka minnen. FÄRDIGA FÖR LANDSTIGNING.........500 METER 3.gif
Gator
QUOTE (nisse @ Nov 28 2003, 12:28 )
claes åkeson hos kj

Är det den där han misslyckas med stridshinderbanan ? :P
Claes Åkeson Malajn.gif -> camo.gif
HV.gif
Mårten
Fråga: Vilken årskull av KJ är det som figurerar i "Blod, svett och bajs"? Är det samma årskull som C-M Jönsson tillhörde?
Fosk
QUOTE (Mårten @ Nov 28 2003, 13:05 )
Fråga: Vilken årskull av KJ är det som figurerar i "Blod, svett och bajs"? Är det samma årskull som C-M Jönsson tillhörde?

Det stod KJ 89-90 på t-shirten och stridskuken.
Tolkar jag inledningen till Jönssons bok rätt så var han KJ 91-92. Han var iaf på extramönstringen 90.
ShadowStalker
Nån som lyckats få tag i filmen än?...
kontakta mig på icq om ni är villiga att skicka den till mig på något sätt, ftp,icq,dc,kazaa eller va fasen som helst=).
mitt icq: 28492703
Hällsten
Någon mer som har fått filmen och vill dela med sig av den får gärna skicka ett litet PM till mig...
ztridspitt
Lima verkar ju inte svara på sina PM så jag vädjar till nån som sitter på lösenordet till FTPn och dela med sig!!
Limp
Finns ett par som delar ut filmen på sweden5.myftp.org. Dc hubb.
bäfver
QUOTE (Limp @ Nov 30 2003, 21:15 )

synd bara att man sitter på adsl.. blev utkastad fortare än kvickt... blyg.gif
softfeel
QUOTE (bäfver @ Nov 30 2003, 22:13 )
QUOTE (Limp @ Nov 30 2003, 21:15 )

synd bara att man sitter på adsl.. blev utkastad fortare än kvickt... blyg.gif

Konstigt. Jag har också ADSL, han ladda ner ungefär 40mb utan problem. Användaren loggade sedan av. Jag har naturligtvis köpt filmen, jag vill bara ha en kopia på datorn. saint.gif
Berna
Nu har jag äntligen fått ut filmen "Amfibiekåren 2004" på nätet. Den finns på fäljande adress för allmän nedladdning:
http://medlem.spray.se/hbernstrom

Hoppas den kan vara till någon glädje!
//Henke
Fu Gson
hmm, jag är högst troligt en av de som delar ut KJ-filmen på DC, ni som vill tanka den kan la PM:a så kan vi komma överrens om nått......
Fk Bengtsson
Någon som hittat ett bra sätt att bränna ut filmerna som vcd alt. svcd. Behöver ha dem på cd då jag vill se dem via DVD'n och koppla in datorn inte är något alternativ.

/Håkan
Gotcha
QUOTE (Fk Bengtsson @ Dec 10 2003, 11:42 )
Någon som hittat ett bra sätt att bränna ut filmerna som vcd alt. svcd. Behöver ha dem på cd då jag vill se dem via DVD'n och koppla in datorn inte är något alternativ.

/Håkan

Sure, bränn dem som VCD/SVCD i Nero. Det funkar alldeles utmärkt!
Fk Bengtsson
QUOTE (Gotcha @ Dec 10 2003, 12:16 )
Sure, bränn dem som VCD/SVCD i Nero. Det funkar alldeles utmärkt!

Har testat men Nero vill kompilera om filen då det inte är en kompatibel vcd format. Där tar det stopp.... Men tack för tipset, har du fler smile.gif
Gotcha
QUOTE (Fk Bengtsson @ Dec 10 2003, 13:13 )
Har testat men Nero vill kompilera om filen då det inte är en kompatibel vcd format. Där tar det stopp....  Men tack för tipset, har du fler  smile.gif

Yep, Nero vill ofta kompilera om formatet. För detta krävs ett Mpeg-2 plugin, som du kan köpa/tanka av Ahead/Nero.

För den mindre nogräknade finns detta även på DC el liknande. Har jag hört. saint.gif
jansssson
Vill ha vill ha vill ha... biggrin.gif
PMa precis Lima, väntar på svar...
Nån som vet ang ftp?? Är den fortfarande uppe?? Väntar isf på svar från lima...
Testade dc-hubben som nämndes ovan, men blev utkastad fort som f-n, eftersom jag har ComHem adsl... mad.gif

//jansssson
Fk Bengtsson
Har nu "införkaffat" vissel.gif diverse MPEG2 plugins till Nero men lyckas ändå inte bränna den som VCD/SVCD. Är det någon som lyckats?? Upplys mig om hur man lyckas....
URAXvarg
Finns det på nåt sätt man kan komma åt och tanka ner den här filmen? För ett tag sen anmälde jag mitt intresse via mail till en kille men det verkar som det rann ut i sanden. Kommer inte ihåg hans namn. I helgen provade jag att via Direct Connect komma åt filmen, men på den hubben fick jag inte komma in p.g.a. fel ISP. Nån som har mycket bandbredd och exempelvis en FTP-server???? sad.gif
BigMann
Precis som många andra på forumet, så är jag enormt intresserad av denna film.
Har precis registrerat mig här, därav att jag inte anmält intresse innan...
Hur som helst - om någon lägger upp en ftp eller liknande, så skulle jag vara enormt tacksam.

Mvh /Martin 6n.gif
Björkman
Är sedan igår en nöjd ägare av bredband (2mbit?) så jag skulle vara evigt tacksam om någon av Er kunde förklara och berätta var jag kan ladda hem någon av dessa filmer. "24 timmar" har jag själv och "Blod,Svett & Bajs" äger min bror. Därav är jag mer intresserad av filmerna från FFL, Jaegerkorpset o dyl.
Tack på förhand!
//E.B Rangern.gif (ingen röd?)
Runqvist
Jag vill ha alla möjliga filmer om det svenska försvaret. Men jag förstår bara inte hur jag ska göra... PM med slutdatum och massor med skit, kan ingen förklara?
softfeel
QUOTE (Björkman @ Dec 16 2003, 23:27 )
Är sedan igår en nöjd ägare av bredband (2mbit?) så jag skulle vara evigt tacksam om någon av Er kunde förklara och berätta var jag kan ladda hem någon av dessa filmer. "24 timmar" har jag själv och "Blod,Svett & Bajs" äger min bror. Därav är jag mer intresserad av filmerna från FFL, Jaegerkorpset o dyl.
Tack på förhand!
//E.B Rangern.gif  (ingen röd?)

Här finns det 46 st längre filmer om olika förband enheter osv.: http://www.gign.org/galleries/videos5.php (länkar till sidan med FFL). De är på franska vilket kan innebära problem för vissa, men de är ändå roliga att titta på.

Har du blivit musiksoldat, Björkman? Musikn.gif :P
Björkman
@ softfeel:
Tack för tipset! Ska spana in sidan så fort jag kommer hem från Sälenresan (påbörjas 18:e).
Musiksoldat, nästintill fun_icon_nana.gif
Pata
Gå in på www.mil.se- Hela filmen finns där nu!!!

MVH/Patrik horny.gif
Peter_PB
Blod, Svett och Bajs var ju helgo.. laugh.gif

Kust, kust, KUSTJÄGARE!

En kompis har de (filmerna) på datorn sin, nu återstår bara att bränna till DVD..*mums!* Roliga filmkvällar väntar, snacka om motivationshöjare!

/Glad Peter_PB biggrin.gif
Gator
QUOTE (Pata @ Dec 22 2003, 21:47 )
Gå in på www.mil.se- Hela filmen finns där nu!!!

Exakt vilken film syftar du på, Pata ? unsure.gif
HV.gif
Peter_PB
Ja, hittade ingen film där hur mycket jag än sökte.. tveka.gif
Men för länge sedan (hmm..mil.se 96-98) så fanns det två stycken korta videoklipp KJ om jag inte minns fel? Dessa är väl borttagna sen länge..

/Peter
VH
Nej Peter_PB, dom finns kvar! Såg dom igår, finns en länk på FMs hemsida.
Se på nya och gamla filmer i högerspalten på www.mil.se !
Nubben
Ja, var får man tag på filmen nu?
Fk Andersson
Om det är OP Nordandvind du tänker på Som Mj X KA1 och Mj Y K1 så var det pengarna ja. Annars så var det väldigt lyckat
Är själv personlig vän med (Fd) Mj Y MP K1 och var även själv med och hjälpte till.

Edit:
Är det verkligen så intelligent att lägga in namn på svenska officerare i ett öppet forum??
Jag har mottagit flera klagomål angående detta, därav editeringen.
Skärpning!

//Yman, Blågul.
petviken
Hej!

Vet någon hur man kan få tag på serien Kustjägarna som gick på Tv3 för några år sedan?

Vet någon nån bra affär i Stockholm som säljer mycket krigsrullar...tex om elitstyrkor i världen osv? clap.gif
robot
Jag har filmerna på min hårddisk. Första gångerna när jag skulle kolla på dem visades de uppochner och spegelvänt. Efter att ha installerat diverse spelare på datan för att se om det skulle gå bättre kan jag nu inte se dem alls.

Windows media player anger codec-fel.
windvd ber mig sänka upplösningen.
powerdvd anger error, liknande ovanstående.
Winamp kan jag lyssna på filmen men det visas ingen bild.

Aja, ni märker att jag försökt iallafall. Det är säkert ett mycket simpelt problem med en enkel lösning. Men jag har inte en susning om hur jag ska göra.
Att tillägga är att polaren som laddade ner filmerna åt mig kunde se dom med windvd.

Hoppas nån vet vad problemet är :(
M4A1
Var kan man få tag på filmen då?? Orka läsa 7 sidor camo.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.