QUOTE (Gator @ Nov 4 2003, 17:14 )
Har återigen talat med Fredrik och det stämmer att hans internetanslutning är nere. Fler i hans fastighet har anmält samma sak och leverantören (Chello) menar att dom inte kan hitta något fel. Får se hur vi går vidare med detta...

Jag har också Chello...och vad jag anser har nog många noterat..
Men, det är ju flera här som sitter på BBB eller bättre, kan han inte skicka filmerna på cd till frivillig som lägger ut på ftp?
VAD HÄNDER?
Amfibieslusken
Nov 9 2003, 16:39
Det är nu man börjar misströsta lite grann.
Ja, jag är den första att beklaga men det verkar inte bättre än att Fredrik har blåst oss. Enligt honom skickade han tillbaks filmerna till mig fredagen den 31/10, vilket inte ska ta mer än max 1 arbetsdag (Sthlm city -> Täby). Nu har det gått drygt en vecka och inga filmer. Jag har inte kunnat nå honom sen i slutet av förra veckan, ingen svarar i hans hemtel och mobilen är avstängd.
Dom som vill försöka ta kontakt med Fredrik för att framföra sina synpunkter på detta får gärna PM:a mig, så skickar jag över erforderliga uppgifter...
/Gator
Rokare
Nov 10 2003, 14:51
G'day
Monsieur Fredrik|sthlm har inte fått kalla fötter p.g.a diverse upphovsrättslagar m.m. ? Spekulationer...
GMY
Gotcha
Nov 10 2003, 15:39
QUOTE (Rokare @ Nov 10 2003, 14:51 )
G'day
Monsieur Fredrik|sthlm har inte fått kalla fötter p.g.a diverse upphovsrättslagar m.m. ? Spekulationer...
GMY
Inte omöjligt, men det vore bra med BESKED.
Panzerfaust
Nov 11 2003, 01:37
tror ni han sket i det helt?
Gotcha
Nov 11 2003, 09:09
QUOTE (Wittman @ Nov 11 2003, 01:37 )
tror ni han sket i det helt?
Tills vi vet besked kan vi undvika spekulationer och ryktesspridning.
Holmlund K4 97/98
Nov 11 2003, 15:56
Konstigt, av hans tidigare inlägg att döma så verkar han vara "seriös".......
Mysko att han helt plötslig har gått upp i rök.
Finns ingen på forumet som känner honom sedan "tidigare" som kan kontakta honom eller vet om det har hänt något.....
QUOTE (Holmlund K4 97/98 @ Nov 11 2003, 15:56 )
Konstigt, av hans tidigare inlägg att döma så verkar han vara "seriös".......
Jo, det är det intryck även jag fått efter att ha talat med honom. Om det nu finns en rimlig förklaring till hans frånvaro, skulle han ju kunnat
MEDDELA DETTA !!
/Gator
Peter_PB
Nov 11 2003, 17:42
Hehe, lustig situation...Bara ringa hem till honom igen?
Det är väl annars inte så konstigt att det ser ut som han "gått under jorden" om hans internet inte kopplar upp? Iofs så kan man väl använda datorer, som så vitt jag vet finns på de flesta skolor...
/Peter
bäfver
Nov 11 2003, 18:14
Men vafan! Han kan ju ha brutit tån eller fått något annat att tänka på.. börjar ni hänga han här lär han ju inte idas fixa nån ftp hur som helst...
Det tar väl ändå inte en vecka för ett paktet att komma fram? Vi får hoppas att han inte har blåst Gator och alla andra som är ute efter filmerna, även om det nu kanske verkar så. Änsålänge är iaf jag hoppfull.
QUOTE (Peter_PB @ Nov 11 2003, 17:42 )
Nja, lustig vet jag inte. Hittills är jag den ende som faktiskt förlorat något på det här, filmerna satte jag ganska stort värde på. Speciellt sen jag insett hur pass ovanliga de är. Såvida vår vän inte har råkat ut för en allvarlig olycka så tycker jag inte att han har någon ursäkt. Han har mitt mobilnummer så det är bara att ringa. Som jag ser det så har han gjort minst ett femtiotal personer riktigt besvikna genom sitt uppförande. Jag är inte långsint, och om han bara hör av sig så att vi kan lösa detta, så är det inte mer med det. Men att bara försvinna gör mig förbannad. Pga av arbete, familj så kan jag inte lägga ner tid på att spåra upp honom hemma mm. jag hör av mig i detta ärende igen så fort jag vet något.
/Gator
Panzerfaust
Nov 11 2003, 23:12
QUOTE (Gator @ Nov 11 2003, 19:11 )
QUOTE (Peter_PB @ Nov 11 2003, 17:42 )
Nja, lustig vet jag inte. Hittills är jag den ende som faktiskt förlorat något på det här, filmerna satte jag ganska stort värde på. Speciellt sen jag insett hur pass ovanliga de är. Såvida vår vän inte har råkat ut för en allvarlig olycka så tycker jag inte att han har någon ursäkt. Han har mitt mobilnummer så det är bara att ringa. Som jag ser det så har han gjort minst ett femtiotal personer riktigt besvikna genom sitt uppförande. Jag är inte långsint, och om han bara hör av sig så att vi kan lösa detta, så är det inte mer med det. Men att bara försvinna gör mig förbannad. Pga av arbete, familj så kan jag inte lägga ner tid på att spåra upp honom hemma mm. jag hör av mig i detta ärende igen så fort jag vet något.
/Gator
Hoppas för din skull att filmerna dykerupp!
Har dock lite svårt att tro att han blåst dig med tanke på att du har hem och mobil nummer, en telefon katalog bara så har du hans adress lixom... så det tvivlar jag på
Jag har glädjen att meddela, att jag idag återfått filmerna från Fredrik. Inlämnade på Posten ca två veckor efter vad han själv påstod, men iaf...
DÄREMOT, har jag inte lyckats få tag på mannen personligen. Därför vet jag inte hur det går med distributionen av filerna över nätet. Han hade lämnat en lapp i pkt, men där nämnde han ingenting om detta.
Såvitt jag vet finns det fortfarande intresse för filmerna, så därför föreslår jag följande:
Den som har en stabil internetleverantör, och vet hur man bär sig åt för att dela ut filerna hör av sig till mig, så kan vi få fart på den här följetången. En bra sak Fredrik gjort är att han bränt ett par CD med filerna, så nu har jag dom i rätt format sas.
Slut.
Alltså jag har en fråga... jag anmälde mig till detta för en herrans massa inlägg sedan... Då fick jag någon sorts bekräftelse på att jag skulle få tillgång till filmerna när dom kom och jag undrar om fortfarande den "listan" gäller eller om jag måste göra annat än att vänta för att få tillgång till dom i digital form?
QUOTE (Lund @ Nov 12 2003, 13:28 )
Alltså jag har en fråga... jag anmälde mig till detta för en herrans massa inlägg sedan... Då fick jag någon sorts bekräftelse på att jag skulle få tillgång till filmerna när dom kom och jag undrar om fortfarande den "listan" gäller eller om jag måste göra annat än att vänta för att få tillgång till dom i digital form?
Som framgår i inlägget ovan så får du fortsätta VÄNTA. Eftersom jag inte har lyckats få tag i personen som skulle distribuera filmerna, kan jag inte bekräfta ifall listan du hänvisar till gäller.
Sådär, nu har jag skrivit det två gånger...
Jag kan dela ut filmen bara det är rätt format så att man kan se på den. Gator du kan ju skicka mej ett PM om du vill skicka fimerna.
Gator ska skicka mej filmerna någon gång under nästa vecka

. Jag skriver en rad när dom ligger ute, så kan ni som är intresserad skriva ett mail eller PM så får ni addressen och lösen men börja inte skicka fören jag har laggt ut dom(lätt att glöma vilka som ska ha lösen)
Amfibieslusken
Nov 13 2003, 18:41
Gott mos Lima.
om jag var otydlig förut!!??? Börja inte skicka intresse anmälan fören jag har lagt ut filmerna
Jag har inte orkat läsa alla inlägg här inne, men jag kan skjuta till med information att jag har (tror mig ha) både Blod, Svett och Bajs, samt det avsnitt av 24 timmar som omnämndes tidigare från kanal 5. Kanske borde kontrollera innan jag påstår något sådant, men till saken hör att jag har både har filmerna och möjlighet att lägga upp dem på nätet. Eller i alla fall rippa om dem till digital form. Kanske kan börja producera CD:skivor till några som sitter på bredband så vi kan samlas på något fildelningsprogram (typ Direct Conect) och sprida filmerna mer eller mindre gratis.
Kan även erbjuda vissa dokumentärer om t.ex. Danska Jaegerkorpset och Franska Främlingslegionen. Har även vissa program inspelade typ Uppdrag Granskning när de ifrågasatte den KJ som avled (drunknade) under en övning i Karlskrona.
Samtliga dessa (sistnämnda) program är inspelade från SVT och TV4. De som jag skrev om först är ju redan konstaterade att de är från TV3 och Kanyl 5.
Om intresse finns borde jag kunna fixa dem från VHS till CD redan i helgen. Så... hur ska vi ha det?
//Henke
Tillägg: Jag sitter även på en informationsfilm om Amfibiebataljonen 2004 som jag tror den heter. ds
SITREP:
Följande filmer är rippade till SVCD-format och kommer att vara framme hos lima för distribution senast tisdag:
1) "Blod, svett och bajs"
2) "De fördömdas legion", utländsk film om Främlingslegionen
3) En svensk film om Främlingslegionen med fokus på svenskar, danskar o norrmän
4) "20:00", ett bildreportage om KJ samt påföljande diskussion (SVT)
Slut.
Gotcha
Nov 14 2003, 09:19
QUOTE (Gator @ Nov 14 2003, 07:45 )
1) "Blod, svett och bajs"
2) "De fördömdas legion", utländsk film om Främlingslegionen
3) En svensk film om Främlingslegionen med fokus på svenskar, danskar o norrmän
4) "20:00", ett bildreportage om KJ samt påföljande diskussion (SVT)
"Ja tack, gärna." ;)
Delta Golf
Nov 14 2003, 09:38
QUOTE (Berna @ Nov 14 2003, 00:40 )
Har även vissa program inspelade typ Uppdrag Granskning när de ifrågasatte den KJ som avled (drunknade) under en övning i Karlskrona.
vadå?Vad ifrågasatte gänget på uppdrag förvanskning?Skulle gärna se Janne i gropen....fast iofs så är det principiellt fel.
QUOTE (Berna @ Nov 14 2003, 01:40 )
Tillägg: Jag sitter även på en informationsfilm om Amfibiebataljonen 2004 som jag tror den heter. ds
Jatack, klart intresserad!
Jag tycker att jag vet för lite om hur amf, flygbassäk och andra lite mer specialförband opererar, skulle gärna lära mig mer.
Gotcha
Nov 14 2003, 11:15
QUOTE (jed @ Nov 14 2003, 09:50 )
Jatack, klart intresserad!
Jag tycker att jag vet för lite om hur amf, flygbassäk och andra lite mer specialförband opererar, skulle gärna lära mig mer.
Jag har en från 1990 (samt "utländska marinstridskrafter"), jag kan ta med när vi ses nästa vecka.
You da man Gotcha!

Kommer du med på onsdagen också?
Är det jag som är felinformerad, men mannen som dog i Karlskrona var väl Amfibiesoldat?
Är intresserad av alla möjliga filmer som kan fås tag på! Förresten, har någon här den Amerikanska propaganda filmen för deras flygvapen? Airshow2000 eller nåt sådant? Dom spränger en massa saker i öknan med div. USAF flygplan?
Gotcha
Nov 14 2003, 12:25
QUOTE (jed @ Nov 14 2003, 11:25 )
På förträffen? U bet, det var det jag tänkte på.

VH: det var en Amf'are, ja. Senaste KJ'n som avled såvitt jag känner till var adyk S******* som förolyckades i dyktanken på KA2.
(@alla: nej, fråga mig inte mer om detta)
Amfibieslusken
Nov 14 2003, 15:52
QUOTE (Gotcha @ Nov 14 2003, 12:25 )

VH: det var en Amf'are, ja. Senaste KJ'n som avled såvitt jag känner till var adyk S******* som förolyckades i dyktanken på KA2.
(@alla: nej, fråga mig inte mer om detta)
OT: Så vitt jag vet så var denna ingen A-dyk utan Röjdyk som drabbades av lungbristning, men han ska inte ha avlidit av detta, han fick fortsätta sin vpl men inte i stridande befattning och han kunde aldrig dyka mer.
Rokare
Nov 14 2003, 16:11
Godmiddag
OT: Så vitt jag vet så var denna ingen A-dyk utan Röjdyk som drabbades av lungbristning, men han ska inte ha avlidit av detta, han fick fortsätta sin vpl men inte i stridande befattning och han kunde aldrig dyka mer.
Gotcha har rätt. Det var en A-Dyk som förolyckades under F.U i KKR 1997.
Förbannat tråkigt. :(
GMY
vadå?Vad ifrågasatte gänget på uppdrag förvanskning?Skulle gärna se Janne i gropen....fast iofs så är det principiellt fel.
Kanske var en lite klantigt formulerad mening av mig... Det jag menade var att UG granskade försvarsmaktens övning, och ur det kunde gå så fel att en person avled. Personen jag hänvisar till var enligt uppgift kustjägare och drunkade i ett vattenhinder i stridshinderbanan. Vattnet var tydligen 50 cm högre än normalt om jag minns rätt.
Får jag möjlighet ska jag försöka lägga över den till digital form så ni själva kan få se vad det är jag talar om.
Ska även försöka fixa filmen om Amfibie2004 som jag lovat.
De andra filmerna var inte av intresse eller?
//Berna
QUOTE (Gotcha @ Nov 14 2003, 12:25 )
Gräjt!
Bravo One
Nov 14 2003, 17:11
QUOTE (Berna @ Nov 14 2003, 16:25 )
Ska även försöka fixa filmen om Amfibie2004 som jag lovat.
De andra filmerna var inte av intresse eller?
//Berna
Allt är av intresse för min del...
Allt är av intresse för min del...
Jag ska se vad jag kan göra!
Amfibieslusken
Nov 14 2003, 17:59
QUOTE (Rokare @ Nov 14 2003, 16:11 )
Godmiddag
Gotcha har rätt. Det var en A-Dyk som förolyckades under F.U i KKR 1997.
Förbannat tråkigt. :(
GMY
hmm då har jag hört fel då..... :(
skall bli gött om man kan få lägga vantarna på de där filmerna, de skulle värma nu i "vinter" mörkret
Nu ska vi skilja på tillfällena!!
En Adyk-aspirant (KA 1/AMF 1) dog till följd av skadorna han ådragit sig under fri uppstigning (FU) i dyktornet Karlskrona.
Det var en ren olycka, killen gjorde allt rätt men pga av något dolt fel (kroppsligt ej tidigare upptäckt trots dykmedicinsk undersökning!!) så fick han problem. Trycktanken som finns i direkt anslutning hjälpte ej.
En "KA2-KJ" dog under vadnig av ett vattehinder under sin utbildningskontroll.
Uppdrag granskning gjorde ett program om detta. Order samt övningsplan granskades nogrannt.
Slut, frågor?
//C
Amfibieslusken
Nov 14 2003, 21:48
QUOTE (69:an @ Nov 14 2003, 21:39 )
Slut, frågor?
//C
Inga frågor men en rättelse. Killen var PB-AMF. Det året ska PB-KJ och PB-AMF ha gått samma UBK. PB-KJ gick på Övning Neptun senare under året tillsammans med GB-KJ. De gick inte i blandade grupper men några amf-soldater sprang stridshinderbanan som sista moment under ubk:n tillsammans med KJ för att "tvinga dem vidare" så att säga. En av dessa KJ som gick den övningen är FBU:are här nere i Malmö och har berättat detta för mig, och han vet, eftersom han var där på plats när det hände.
Åter till filmerna: @Lima: Keep us informed B)
Rokare
Nov 14 2003, 21:51
Godafton
Nu är vi way OT, och på ett förbannat tråkigt ämne också.
Som broder 69.e, jag och flera sa.
PB AMF omkom stridshinderbana
A-Dyk omkom F.U 1997.
SLUT::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
:::::::::
Åter till KJ-filmen... Ni har väl de media-kritiska glasögonen på er den dagen ni ser den?
TV3
GMY
Panzerfaust
Nov 15 2003, 05:56
QUOTE (Rokare @ Nov 14 2003, 21:51 )
Godafton
Nu är vi way OT, och på ett förbannat tråkigt ämne också.
Som broder 69.e, jag och flera sa.
PB AMF omkom stridshinderbana
A-Dyk omkom F.U 1997.
SLUT::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
:::::::::
Åter till KJ-filmen... Ni har väl de media-kritiska glasögonen på er den dagen ni ser den?
TV3
GMY
Jodå... dessa glasögon har jag låtit operera in i skallen... så jag har permanenta linser kan man säga...

så fort tv överhuvud taget sänder något om FM eller Polisen eller likande så bankar jag skallen i väggen

3 gånger... Dels av spirituella skäl, sen även en vane sak.
Tar en flaska virre, förbereder mig med ägg...
Alltså jag må ju vara dum i huvudet men jag är inte säker på hur jag ska göra för att få u/p till FTp som dessa filmer skulle ligga... Jag läste limas inlägg om att inte skicka PM föränn filmerna var utlagda men jag vet inte.... Jag kommer vänta någon dag för att sedan Pm mitt intresse!
Rokare
Nov 16 2003, 00:08
> Lund..
Då ska vi se.. Lima skrev...
Jag skriver en rad när dom ligger ute, så kan ni som är intresserad skriva ett mail eller PM så får ni addressen och lösen men börja inte skicka fören jag har laggt ut dom(lätt att glöma vilka som ska ha lösen)
om jag var otydlig förut!!??? Börja inte skicka intresse anmälan fören jag har lagt ut filmerna
Lund:QUOTE
Alltså jag må ju vara dum i huvudet
Nja.. inte dum, bara lätt förvirrad ;)
GMY
Goder Afton.
Jag håller i skrivande stund på att redigera (klippa ner) filmen om Amfibiebataljonen 2004. Den informationsfilm som jag tidigare skrivit om här i tråden. Om allt går som det ska kommer jag att lägga upp den på nätet för allmän nedladdning. (Beror på storleken när den är klar).
Anledningen till att jag klipper i filmen är att den person som hjälpte mig med att rippa den från VHS till Digitalt format inte stängde av "avspelningen" när filmen var slut, utan fick med fem-tio minuter av det program som var efter. (Uppdrag Granskning om Vådaskjutningen på högvakten och drunkningsolyckan i Karlskrona på stridshinderbanan.) Men eftersom inte hela det programmet kom med finner jag ingen större idé att lägga upp den. Om intresse finns kan jag ju försöka få med hela programmet nästa gång jag besöker min kamrat.
Nåväl.
Ska väl inte ta upp onödig plats. Återkommer istället om/när jag lyckats med att lägga upp filmen (Amf2004) på internet för nedladdning.
Ha en god söndagskväll allihopa där ute!
//Henke
Rokare, tack ska du ha. För att du bringar ordning i mitt förvirrade och miserabla liv!
Rokare
Nov 18 2003, 19:24
Lund
Pas de problème, hoppas inte att du tog illa upp ;) Å nåja, fövirrat kanske, men miserabelt, är det så illa på OHS nu för tiden? Då kommer säkert filmerna göra dig gott.
GMY
En glad nyhet: Filmerna ligger nu på min ftp, bara att börjag skicka PM
Ett stort tack till Gator

<------Gator
wow.....det var inte lite folk som var intresserad

. om ni inte kommer in så prova senare, jag har maximerat ftp till 10 konton( vill gärna ha lite bandbred själv). servern kommer nog att ligga nere från fredag em till söndag em.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.