Angående balen.
Vad besviken jag blir på många av er...
23:komp skrev
Hahahaha...jag läste detta för en timma sedan, å tänkte länka. Valet å kvalet, men nä...orkar inte. Du orkade så.....nu e väl cirkusen i gång igen?
Visar på den förljugenhet vi ägnar oss åt i Hemvärnet. Medaljer i högervarv å fina tal, trots att verkligheten ser annorlunda ut. Detta exempel e snudd på osmakligt, eller?
Vadå "Hahahaha" är det fel att fira att saker händer, eller blev du bara så lycklig för inblandades skull?
Eller anser du att det är fel att ha en bal? är det kanske för snofsigt, kanske t.om. diskriminerande och orätvisst för de som ej har fru eller/och flickvänn?
Vilken cirkus syftar du egentligen på här?
Sedan det där med förljugenhet vi ägnar oss åt... vad menar du med vi, kan du verkligen påstå att alla, eller äns majoriteten av alla soldater i HV är skyldiga till detta?
För övrigt så anser jag att det vore lite dumt, på snudden till ohyfsat, att hålla ett dåligt tal (motsatsen till ett fint tal), jag föredrar fina... det känns lite som det är det som är meningen.
Det delades endast ut (mig veterligen) 1st förtjänstmedalj den natten, jag såg inget fel i detta. Var vänlig och motivera varför Bataljonchefen Mike Braun inte skulle få den & vem (om någon) som skulle fått den & varför.
Slutligen som svar på din fråga om detta är osmakligt eller ej så blir mitt svar, Nej. Det var en vacker tillställning som gav bassen en chans att träffa bossen.
Nu blev det kanske lite mycket kritiserande av ditt inlägg 23:komp, ber om ursäkt för det men ditt inlägg upprörde mest & väckte flest frågetecken hos mig.
Skickar en känga till mig själv för det & för att jag postar om något som inte alls har med trådens ursprungliga syfte att göra.
cf112 är också välkommen att yttra sig om syftet att posta om balen här. Själv har jag missat den
ps.
Eventuella stavfel eller andra grammatiska avvikelser skylles på skolverket då de uppenbarligen ej lyckats med att ge mig en erfoderlig utbildning. Så det så!