Har sett
Hittman nu. Filmen är ganska bra, inget överväldigande, men ALLA vet ju att Vin Diesel kulle spela Himan för att det skulle bli riktigt bra. Nuvarande skådespelare är helt enkelt för mjuk. Plus att vapenteknikerna var ganska bristfälliga ibland
5/10
Sen har jag sett repmånad också. Och ursäkta mig men vem f*n kunde sätta ihop en sådan skitfilm och kalla den kultrulle? Den filmen måste nog vara en av de 5 sämsta filmerna som jag sett. Kanske är jag för ung för att upskatta fimen men ändå.
1/10
Crank. En helt sanslöst bra film!! Full action hela tiden och mycket skjutande. MEN stäng av MÖP delan av hjärnan (eller helst hela hjärnan) för filmen är inte gjort för att vara realistisk. Men som sagt lite i shoot em up stil. Helt överdriven action.
Men hjärna inkoplad 4/10
Utan hjärna inkopplat 10/10
V för vendetta. Även denna helt sanslöst bra. Handlar om ett england som har blivit en militärstat och diktatur av DDR format. Så finns de eh hjälte med en lite annorlunda bakgrund som vill rätta till det hela. Handlingen är ganska oväntat och väldigt djupgående. Natalie Portman och Hugo Weaving gör en briliant rolltolkning som ger hela filmen en helt underbar atmosfär. Detta var faktiskt en av de få filmerna som jag vara satt och tänkte f*n va den var bra efter att jag hade sett den. Plus att jag faktiskt undrade hur läge det dröjer tills vi har en likande situation.
Helt klart 10/10
GI Jane. Mycket bra, men lite för mycket amerikanskt över det hela. Demi Moore gör en bra tolkning av rollen, men resten av filmen är baar stereotyper. Med ett undantag, nmligen under fångförhören, där regissören faktiskt tillåter sig att vara helt politiskt okorekt, vilket lyfter filmen några snäpp. En film som du kan kolla på med polarna en fredagkväll.
7.5/10
Full Metal Jacket - Behövs det verkligen en beskrivning för den?? :P Standoff cenerna när animal Mother argumenterar med Joker är ju helt underbar, likaså Pyles sista ord i toaletten(absurditeten är total).
Helt klart 10/10
Jarhead - En lite knasig film för man vet inte vad man ska klassificiera den som. Man kan ju tro att det är en krigsfilm men det är det inte. Det är inte en biografisk film heller. Lika lite är det en komedi. Och där ligger tilte av filmens svaghet, den vill vara allt men lyckas inte ricktigt med någonting. Men värt att se om man inte har ngt annat för sig.
6/10
Patch Adams - Betyget för denna film beror väldigt mycket på vem du är. Är du medelsvennsån så kommer du se det som en vanlig komedi (om än väldigt bra sådan). Men är du däremot insatt i läkarvetenskapen så kommer detta ge en helt ny dimension åt filmen då mycket som han pratar om i filmen faktiskt har vetesnkapligt bevisats de senaste 10 åren. Detta ger filmen en dubbel botten, först komedin, det roliga etc. Men sedan kommer en svidande kritik till läkare och proffesorer för att de ser patienter som objekt som ska "repareras" istället för männsikor
9/10
Team Amerika World police. Ni hör redan på namnet att detta är skummt. Och det är det. Tänk er marijonetter som dänger rundor i form av goda (USA i sina glittrade kläder) onda (terrorister) och Kim jong Il. Kim är en egen kategori för att han är helt underbar i den filmen. Allt i denna film är helt vridet, konstigt helt annorlunda, och därför är den helt underbar. MEN men måste ha en viss humor för att uppskatta filmen. Men den är helt klart sevärd

8/10
10/10