Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Senaste film du såg?
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
Spartacus
Donnie Brasco
- Johnny Depp och Al Pacino. En då, rätt så fräsch och ny förmåga med en gammal veteran. Både på och utanför skärmen. Än idag en riktigt bra film. Al Pacinos gamla wiseguy börjar bli trött och ser sig själv i Johnny Depp.

Denna film är en typisk rulle man hittar för i "59kr st/2 för 99kr"-lådan. Värt varenda öre oavsett vilken film du köper med.

8 av 10
stefanf
Die Hard 4.0

Hade inte speciellt stora förväntningar på denna efter den trötta 3-an. Men oj och hoppsan. Vilken actionstänkare. Full fart från början till slut, och Bruce Willis är lika bra i denna som i de två första, och Timothy Olyphant funkar övertygande bra som skurken.

Jag ger den SSSS av fem möjliga. smile.gif
709
Iron Man

På bio nu, om du missat det!

Bara två kortare trailers, som inte avslöjat för mycket. Bra. Finns på Youtube.

Bra action, några segare partier, inte bara amrikanskt flaggviftande utan lite kritik mot verkligheten också.

Bonus för alla MÖPar är att allt vad jänkarna har i flyg och fordonsväg skymtar förbi...

Hur många produktplaceringar hittar DU? Vissar ÄR taffligt gjorda, tyvärr.

Klart sevärd på bio, om du gillar SciFi/superhjälte/prylar!

Fyra av fem.
Spartacus
Office Space
Såg om en liten klassiker med en god vän för ett tag sedan. Efter filmen kan jag konstatera att Office Space fortfarande är alltid lika pricksäker och aktuell. Man blir lika äcklad av kontorslivet varje gång. Ron Livingston (Lt.Nixon i Band of Brothers) är en klockren kontorsråtta som får ett uppvaknande och bestämmer sig för att inte bry sig lika mycket.

Jag var rädd att jag inte skulle gilla Office Space lika mycket nu. Men, jag hade fel. Office Space kommer nog alltid vara aktuell.

- Så länge det finns kontor d.v.s.

7 av 10

Idiocracy
Från regissören bakom Office Space. Handlar om Joe. Joe är medelbra på allt. Han är inte dålig, han är inte bra. Han är medel. Lagom. På allt. En dag blir han uttagen till ett experiment. Att resa in i framtiden. Saker och ting går inte perfekt och sen är Joe långt in i framtiden. Som inte är ljus....

Genomsnitts-IQ:n ligger på stabila 48, företag styr allt. Allt vatten i toaletter, kranar o.s.v. är Gatorade. Det är spårat.

Filmen kunde ha varit någonting riktigt speciellt. Men, Mike Judge (regissören) fumlar och går för mycket åt det oseriösa hållet.

Trots det är Idiocracy helt okej, och det känns inte helt omöjligt att våran framtid kanske ser ut som den här

5 av 10
Spartacus
The French Connection
- Gene Hackman och Roy Scheider som två snutar i NY på 70-talet. Det är någonting speciellt med filmer från 70-talet som utspelas i New York. Allt verkar så rått och bittert. Eller så är det bara Taxi Drivers fel. Hur som helst, grym rulle än idag! Droger på väg in från Frankrike till USA och våra snutar jagar de skyldiga. En grym 70-talsrulle. Slutet är riktigt bra också.

7 av 10
Bubbly
QUOTE (stefanf @ May 5 2008, 07:51 ) *
Die Hard 4.0

Hade inte speciellt stora förväntningar på denna efter den trötta 3-an. Men oj och hoppsan. Vilken actionstänkare. Full fart från början till slut, och Bruce Willis är lika bra i denna som i de två första, och Timothy Olyphant funkar övertygande bra som skurken.

Jag ger den SSSS av fem möjliga. smile.gif

Tycker Die Hard filmerna bara tappat mer å mer för varje film.
Låt oss hoppas att de inte släpper en till lika kass uppföljare.
Thess Vita
Ironman i VIP-salen på Kino (Bio) här i Tromsö. Det serverades öl och pizzaslize dribble.gif Bortsett från det var filmen ganska IG på min skala. Det började rätt bra, men som vanligt i sådana filmer blev det rena rama ketchup-effekten.
Spartacus
QUOTE (Thess Vita @ May 8 2008, 17:31 ) *
Ironman i VIP-salen på Kino (Bio) här i Tromsö. Det serverades öl och pizzaslize dribble.gif Bortsett från det var filmen ganska IG på min skala. Det började rätt bra, men som vanligt i sådana filmer blev det rena rama ketchup-effekten.

Bästa biografen i Sverige, EVER
Lt.Beavis
Något sent men men.
Var den 23/4 och såg "Slaget om Finland, Tali-Ihantala 1944".
Mycket bra drama/dokumentär om fortsättningskriget där frivilliga svenskar deltog.
Vargas
Just nu håller jag på att plöja igenom filmer om Sharpe. Klassiskt pojkboksäventyr med Sean Bean i huvudrollen. Det är som Hornblower, fast utan såna där flytetyg. biggrin.gif
Spartacus
QUOTE (Vargas @ May 8 2008, 23:25 ) *
Just nu håller jag på att plöja igenom filmer om Sharpe. Klassiskt pojkboksäventyr med Sean Bean i huvudrollen. Det är som Hornblower, fast utan såna där flytetyg. biggrin.gif

Ah, har första avsnittet här redo att tittas på!

Hur är ditt intryck so far? Good shit, eh?
Lethal_Impact
Jag var på OKQ8-macken i trakten och jag kunde inte motså deras utförsäljning av hyrfilmer. tongue.gif
3 begagnade filmer för en hundring:

NACHO LIBRE

Tråkig film helt enkelt. Handlingen var helt usel.
Vissa komiska tillfällen fanns dock.
Jag kanske hade höga förväntningar iom att Jack Black var med.

2 besvikna kärleksfulla munkar av 5 möjliga.
wub.gif wub.gif

THANK YOU
FOR SMOKING

Den här gillade jag! Intelligent film med mycket att ge.
Att han dessutom hela tiden måste berättiga hans agerande lyfter hela handlingen enligt mig.
Genomtänkta repliker och i övrigt härliga dialoger.
Att man får följa de "onda" och se dem fajtas mot det övriga samhället som inget annat än hatar dem är; underbart!
4 rappa lobbyister av 5 möjliga.
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

GUY X

Totalt värdelös!
Kass handling. vettighet, kom?
Vill du vara säker på att förlora 1½ timme av ditt liv? Se denna isåfall.
(jag vill ha mina 33 kronor tillbaka! rolleyes.gif ),
1 vilsen kärleksfull grönländsk snokande tidningsredaktör av 10 möjliga.
wacko.gif
Thess Vita
QUOTE (Spartacus @ May 8 2008, 18:31 ) *

Nja, jag befinner mig i Tromsø i Norge tongue.gif
709
QUOTE (Lethal_Impact @ May 9 2008, 02:12 ) *
GUY X

Totalt värdelös!
Kass handling. vettighet, kom?
Vill du vara säker på att förlora 1½ timme av ditt liv? Se denna isåfall.
1 vilsen kärleksfull grönländsk snokande tidningsredaktör av 10 möjliga.
wacko.gif

Jag måste hålla med om den här recensionen. Låt er inte luras av att det är en militärfilm.
Spartacus
QUOTE (Thess Vita @ May 9 2008, 10:26 ) *
QUOTE (Spartacus @ May 8 2008, 18:31 ) *

Nja, jag befinner mig i Tromsø i Norge tongue.gif

Haha, bra att jag är med i matchen!
Hannes
QUOTE (Vargas @ May 9 2008, 00:25 ) *

Tittade igenom alla dessa för ett tag sedan, Sean Bean är bra och krig i form av vackra uniformer, flintlås, krutrök, långa led av män som slaktar varandra och kanoner är vackert.
Ekvall
Såg precis [REC] tillsammans med brorsan. Trots att storyn är ganska ordinär och välbeprövad med ett simpelt slut, så funkar det förvånansvärt bra. Enkla och plötsliga skrämselknep filmat med skakig handkamera går alltid hem. Vid två tillfällen skrek jag högt som ett litet barn och hoppade i soffan biggrin.gif . Det var länge sedan jag gjorde det när jag såg en skräckfilm. Ett måste för den som gillar halvzombie-skräck. Att den dessutom är spansk ger lite mer krydda och tempo.

Betyg: 4 av 5 spanska brandmän (den femte föll ner i trapphuset)
darkjak
Såg

Iron Man
Ja, vad kan man säga. Som dataspelsutvecklare ser man att regissören har sneglat både en och två gånger på skärmdumparna ur Army of Two. Den första metallfärgade dräkten är oerhört lik dataspelduons uniformer.

Men faktiskt är filmen en överraskning. Den är betydligt mörkare och hårdare än de flesta andra superhjältefilmer.

HV.gif HV.gif HV.gif HV.gif
Fyra glada gubbar av fem.

Red Dawn
Jag är gissningsvis landets största antikommunist, så då jag hörde talas om en film där kommunisterna kommit till USA bara för att få storspö bestämde jag mig för att se den.
Detta är en b-film från 80-talet, och det visar sig att filmen handlar om en hög ungdomar som bildar motståndsrörelse. Saken är den att det här borde vara en djup psykologisk upplevelse om de fasor man skulle mötas av under ett tredje världskrig, och det är det inte. Det är hjärndöd action där dessa ungdomar överlever såväl att anfalla sovietiska förläggningar och pansarkollonner, som att obeväpnade i början av filmen sätta sig i en pickup och köra slalom mellan ryska soldater som beskjuter dom med såväl pskott och ak47. Visst, filmen är unik med sitt tema, interaktionen mellan karaktärerna är bitvis underhållande, och Charlie Sheen är kult, men det är bara för att jag är antikommunist som filmen får sitt höga betyg:

HV.gif HV.gif
Två besvikna kommunisthatare an fem.
Spartacus
Red Dawn är härlig, 80-talsaction när det är som charmigast. Svårt att tro att regissören bakom filmen ett finger med i Apocalypse Now.

Själv såg jag Blood Diamond senast (lite sent ute där)

- Jag diggade den. Leonardo DiCaprio blir bara bättre och bättre och kan ju omöjligen ha många haters kvar här i världen. Birollerna sköttes mycket bra och uppskattade det mesta i filmen.

7 av 10
Henil
Tecknad film. Heavy Metal

3 av 5.
Spartacus
Temple of Doom sågs för övrigt på femman i fredags

7 av 10

Mycket bra film, dock helt klart den vekaste i trilogin men ändå mycket bra. Inledningen och finalen är klockrena.
stefanf
Hjälp, jag såg precis klart "Shaun of the dead", men inspelningen räckte inte hela vägen.
Inspelningen tog slut precis när Shaun, Ed och tjejen kommit ner i källaren under Winchester. Hur slutar filmen?

I övrigt ger jag den SSSs av 5 möjliga S. smile.gif
Spartacus
QUOTE (stefanf @ May 12 2008, 16:46 ) *
Hjälp, jag såg precis klart "Shaun of the dead", men inspelningen räckte inte hela vägen.
Inspelningen tog slut precis när Shaun, Ed och tjejen kommit ner i källaren under Winchester. Hur slutar filmen?

I övrigt ger jag den SSSs av 5 möjliga S. smile.gif

Väl nere i källaren blir Eds tillstånd mycket sämre. Shaun och tjejen pratar om självmord och hurvida Shaun ska skjuta henne och sig själv eller om hon ska skjuta honom, eller om dom ska spendera kulorna på zombies. Kommer också fram att tjejen har cigg med sig (ciggen Shaun kastar i papperskorgen i hennes lägenhet tidigare samma dag). Precis innan källardörren bryts sönder så hittar dom en hiss som går upp till gatan. Shaun och Ed har ett sista snack. Shaun säger att han älskar honom och Ed svarar med "Gay...."

Väl uppe på gatan är det smockat med zombies, men i sista sekunden kommer Shauns gamla flamma med en golfklubba och en stor enhet militärer som räddar dem.

Sen blir det hopp till 3 månader efter, Shaun sitter i soffan och kollar på roliga nyheter med zombies. Tjejen kommer och sätter sig i soffan. Dom pratar om vad dom ska göra. Shaun säger att han ska sätta sig i trädgården en sväng.

I trädgårdsskulet sitter Ed fastkedjad som zombie. Och spelar samma spel som i inledningen. Dom kör mulitplayer.

THE END

För övrigt, klockren film. Skandal att den inte gick upp på biograferna här i Sverige.
stefanf
Aha. Tack!!
Då måste jag höja betyget till SSSS. smile.gif
För det var säkert fler än jag som trodde att Shaun skulle vara smittad eftersom folk hela tiden påpekade att han hade något rött på skjortan.
Spartacus
QUOTE (stefanf @ May 13 2008, 12:42 ) *
Aha. Tack!!
Då måste jag höja betyget till SSSS. smile.gif
För det var säkert fler än jag som trodde att Shaun skulle vara smittad eftersom folk hela tiden påpekade att han hade något rött på skjortan.

Håller med dig om betyget!

För övrigt så är ju Shaun of the Dead smockad med referenser till andra filmer (om man gillar sånt).

- We're coming to get you, Barbara!

- By removing the head or destroying the brain

T.ex.

Hot Fuzz är för övrigt också precis lika härlig. Inte samma käftsmäll som Shaun of the Dead var när den kom men ändå enormt sevärd. Simon Pegg som Londons bästa snut och Nick Frost som Englands sämsta. Med enormt grymma biroller, framför allt de två bittra snutarna på kontoret som ska bitcha konstant.
Spartacus
För övrigt såg jag igår följande:

The man who would be king
- En av John Houston's större filmer med en (relativt) ung Michael Caine och (ännu mer relativt ung) Sean Connery. Handlar om två män som lämnar Englands armé under dess storhetstid för att lämna Indien och bege sig norrut mot en avlägsen del av Afghanistan för att bli kungar. Det börjar bra. Dom tar över små stammar och byar runt omkring och tränar upp männen att strida som britter.

- He wants to know if you're Gods
- Tell him we're not Gods, we're British. The next best thing.

En gammal storfilm av den gamla skolan kan man säga. Connery och Caine är perfekta och förvandlar nästan filmen till en kompis-rulle med en härlig charm. Men, allt går inte bra. Ju mer stammar och byar som ansluter så blir det problem....

En bra film helt klart, väldigt fint berättad och slutet är sådär magiskt som bara en riktigt bra film kan erbjuda.

8 av 10

Amélie från Montmarte
- Första gången jag såg den faktiskt! Väldigt annorlunda och mysig stil rakt igenom. Om den unga flickan Amélie som är väldigt speciell, som en dag bestämmer sig för att hjälpa folk och göra goda gärningar dagligen.

En mycket varm film som underhåller rakt igenom.

8 av 10

Och för övrigt så såg jag Sharpe's Rifles (S101) här om dagen. Diggade det som faen. Sean Bean är klockren som badass. Synd dock att dom inte hade större budget då pengabristen lyser igenom ibland :_(
Lt P
QUOTE (Spartacus @ May 13 2008, 12:44 ) *
För övrigt såg jag igår följande:

The man who would be king
- En av John Houston's större filmer med en (relativt) ung Michael Caine och (ännu mer relativt ung) Sean Connery. Handlar om två män som lämnar Englands armé under dess storhetstid för att lämna Indien och bege sig norrut mot en avlägsen del av Afghanistan för att bli kungar. Det börjar bra. Dom tar över små stammar och byar runt omkring och tränar upp männen att strida som britter.

- He wants to know if you're Gods
- Tell him we're not Gods, we're British. The next best thing.

En gammal storfilm av den gamla skolan kan man säga. Connery och Caine är perfekta och förvandlar nästan filmen till en kompis-rulle med en härlig charm. Men, allt går inte bra. Ju mer stammar och byar som ansluter så blir det problem....

En bra film helt klart, väldigt fint berättad och slutet är sådär magiskt som bara en riktigt bra film kan erbjuda.

8 av 10

Ahh, en underbar film. Härliga frimureriska referenser. Fast bland filmer Sean Connery medverkat i är ändå Sidney Lumets "the Hill" min favorit.

/P
Ragulin
No Country For Old Men på bio. En otroligt bra film som seglade rakt in på min personliga topp 5-lista. En djupt pessimistisk odyssé i människans mörkaste skrymslen levererad med en glimt i ögat av bröderna Coen. Rekommenderas varmt!
Spartacus
QUOTE (Ragulin @ May 13 2008, 23:18 ) *
No Country For Old Men på bio. En otroligt bra film som seglade rakt in på min personliga topp 5-lista. En djupt pessimistisk odyssé i människans mörkaste skrymslen levererad med en glimt i ögat av bröderna Coen. Rekommenderas varmt!

Indeed, nästan alla bröderna Coens filmer är värda att se (förutom Ladykiller's).
Schmutte
Straight Into Darkness (länk)

Helt klart den sämsta filmen jag sett i mitt liv. Tillochmed Skurt, den dryga gröna varelsen med kepsen på tvärs, är intressantare och mer spännande. En av personerna har något psykiskt problem och man får se hur han tänker motsv. under vissa (många) konstiga perioder.
Dålig handling, dålig filmidé, dåliga skådespelare, dålig rekvisita. Fanns det något bra?
Tja, omslaget med texten: "Helt klart den bästa WWII filmen! 5 av 5 getingar", "Rysande filmvinklar med utmärkta skådespelare", "Utan tvekan den bästa krigsfilmen hittils"

Hur man kan kalla denna "film" för krigsfilm, får mig att vilja stämma filmbolaget. banghead.gif

BETYG:
banghead.gif banghead.gif banghead.gif banghead.gif -4/5 möjliga/omöjliga

MOTIVERING:
Det enda bra med filmen var att dom åtminstone FÖRSÖKTE återskapa en tysk strv (minnet sviker vilken strv det var).
Helt enkelt var filmen Hel Skum!

---

Hitman (länk)

Helt klart en klockren film. Trevliga bilder, coollugn hitman och snygga ryska insatspoliser.
Coola teknikmojänger och snygga actionscener. Helt klart en sevärd film.

Perfekt en lördagskväll med polarna och ett par kannor öl med tilltugg.

BETYG:
worthy.gif worthy.gif worthy.gif worthy.gif worthy.gif worthy.gif worthy.gif worthy.gif worthy.gif 9/10 möjliga
Yxa
QUOTE (darkjak @ May 10 2008, 15:29 ) *
Iron Man
Ja, vad kan man säga. Som dataspelsutvecklare ser man att regissören har sneglat både en och två gånger på skärmdumparna ur Army of Two. Den första metallfärgade dräkten är oerhört lik dataspelduons uniformer.

Men kära nån! De har nog knappt hört talas om Army of Two - däremot har de knutit ann till hur Iron Man såg ut när han först lanserades 1963:

M00nStalker
QUOTE (Schmutte @ May 14 2008, 01:27 ) *
Helt klart en klockren film. Trevliga bilder, coollugn hitman och snygga ryska insatspoliser.

BETYG:
worthy.gif worthy.gif worthy.gif worthy.gif worthy.gif worthy.gif worthy.gif worthy.gif worthy.gif 9/10 möjliga

Kan verkligen inte hålla med dig där, en av de absolut sämsta licensfilmerna som någonsin har gjort.

Det finns ingen likhet med spelen vare sig det gäller bakgrund, omgivning eller herr 47 själv.
Snubben är klonad, gjord för att inte ha känslor och så börjar han flumma runt med allt möjligt som rör sig.

Och det absolut värsta av allt, de återanvände scener från serien Dark Angel! Och filmen fortsätter i den andan, åsidosätter alla referenser till spelen och hittar på en egen historia.

Man kan plocka bort mindre än 10 saker i filmen (inklusive namnet) och visa den för någon som spelat spelen och han skulle omöjligt kunna säga att det finns någon sorts släktsskap.

Det är en ok film, men att kalla den Hitman och sedan spåra ur fullkomligt var otroligt korkat gjort. De kunde ha kallat den, ja vad ska man säga, Critical Mission eller något och den hade mottagits bra mycket bättre.
Spartacus
QUOTE (M00nStalker @ May 14 2008, 10:42 ) *
QUOTE (Schmutte @ May 14 2008, 01:27 ) *

BETYG:

Och det absolut värsta av allt, de återanvände scener från serien Dark Angel!

Min polare pratade om det, billigare trick får man ju leta efter
sleget
sicko.

Av M Moore. Fy faen vad deprimerande att se den.
Och yippee vad bra vi har det i europa!
Razgriz
Enemy of the state. Lite gammal kanske men kändes väldigt passande med tanke på FRA-lagen då den handlar om avlyssning och div. Sen är jag lite av ett fan av Will Smith som ofta brukar ha en viss stil på sina roller laugh.gif 4/5 blev det.
Spartacus
Kan bara hålla med Schmutte

Straight into darkness, den äckligaste dynga jag sett på år och dar
Lethal_Impact
Idag drar vi till med en dublé:

_______________Vanishing Point____Versus____Vanishing Point

______________________1971_______________________1997

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I den här duellen var det en klar seger till nyinspelningen från 1997. Till skillnad mot 1971an så hade den en riktig och meningsfull handling. 1971an handlar mest om en själlös individ som tar "speed" (ironi?) och kör som en dåre utan egentlig orsak.
I 1997an däremot så har han en riktigt bra anledning att skynda sig hem, dessutom så försökte han även ta flyget hem.
En av de bättre scenerna var i 1971an då han fick hjälp av paret i öknen! tongue.gif
Jo, just det. FINA bilar!

1971 Vanishing Point: 4 st trimmade 440 magnum av 10 st möjliga.
1997 Vanishing Point: 8 st trimmade 426 Hemi av 10 st möjliga.

En kaka till den som kan lista ut vad för sorts bil jag har köpt? rolleyes.gif
(levereras på onsdag)
Yxa
QUOTE (Lethal_Impact @ Jun 27 2008, 16:33 ) *
I den här duellen var det en klar seger till nyinspelningen från 1997. Till skillnad mot 1971an så hade den en riktig och meningsfull handling. 1971an handlar mest om en själlös individ som tar "speed" (ironi?) och kör som en dåre utan egentlig orsak.
I 1997an däremot så har han en riktigt bra anledning att skynda sig hem, dessutom så försökte han även ta flyget hem.
En av de bättre scenerna var i 1971an då han fick hjälp av paret i öknen! tongue.gif
Jo, just det. FINA bilar!

1971 Vanishing Point: 4 st trimmade 440 magnum av 10 st möjliga.
1997 Vanishing Point: 8 st trimmade 426 Hemi av 10 st möjliga.

En kaka till den som kan lista ut vad för sorts bil jag har köpt? rolleyes.gif
(levereras på onsdag)

Såg 97:an före 71:an. Båda har sin charm - 71:an är väl tidstypisk med en anti-hjälte som huvudrollsfigur. Och ja, jag vill också ha en sån bil.
Prickskytten
Såg Forgetting Sarah Marshall häromdan och måste säga att den var riktigt rolig. Är inte precis en vanlig rom-com då den är gjord av grabbarna bakom 40-year Old Virgin och Knocked Up, liknande humor som i de filmerna alltså. Rekommenderas starkt, skulle nog ge den en nia av tio om jag var tvungen att sätta betyg på den.
Spartacus

Rescue Dawn

Jag vet inte vad jag skall säga. Filmen är rätt simpel om man ser till själva historien. En Tysk-Amerikan blir nedskjuten över Laos i ett tidigt skede av Vietnamkriget och hamnar i fångläger. Det är bara en tidsfråga tills den stora flykten skall göras.

Filmen är regisserad av Werner Herzog (en av Tysklands största) och började först som en dokumentär som heter "Little Dieter needs to fly" och blev bara för något år sedan en större Hollywood-rulle.

Resultatet är mycket bra. Dieter (huvudpersonen) spelas av Christian Bale. Men de personer som verkligen förvånar när det gäller skådespel är de andra karaktärerna Dieter träffar i fånglägret. Steve Zahn (som tidigare bara gjort skit) spelar en pilot som blev nedskjuten något år innan Dieter och förvånar verkligen något enormt. Även Jeremie Davis som spelar den smått desperata Eugene DeBruin förvånar också. Framför allt hans vikt. Han är så tunn att man blir rädd. En omvänd DeNiro.

Filmen har fått lite skit på senare tid för att vissa karaktärer i filmen framställts fel enligt anhöriga m.m.

Hur som helst. Alla som gillar bra film borde ta och se den här en kväll.

En bra film om, vilja och överlevnad
Krizan
No Country For Old Men. Så j-la bra! Anton Chigurh i Javier Bardems tolkning var min favvo, men varför måste han se ut nästan exakt som den här snubben?
Spartacus
The War Lover
- Andra världskriget, Steve McQueen. Går ut på att McQueen går omkring och är tuff. Träffar en brud som ser rakt igenom honom och blir ihop med McQueens andre pilot, Bolland som också han flyger B17 mot Tyskland konstant.

Otippat bra faktiskt

McQueen är precis så tuff som han vill framstå i den här filmen

6 av 10
stefanf
Såg precis Hostel.
Jag är alldeles stum. Det skulle vara kul att se inuti manusförfattarnas och regissörens huvuden. Det sjukaste jag sett på länge.

Jag vet inte - går det överhuvudtaget att sätta betyg på en film som denna? 7.gif

Tittade på Pans Labyrint häromdagen.
Fint filmad, och skarpa karaktärer. Men tyvärr hade jag väntat mig mer av den. Besvikelsen ligger nog i att jag hellre sett mer av sagovärlden.

Betyget blir SSS.
SwePace
Såg nyss Eastern promises.

Stundtals obehaglig... Rysk maffia i London, spädbarn, mattknivar (Inte de där med brytblad utan de med fast, ca 12cm böjt blad vasst på insidan.) dagbok med bevis om trafficing mm, dumpade lik, fängelsetatueringar, Ural motorcykel och en mycket "speciell" bastuscen.

Viggo Mortensen är klockren. Betyget blir 4/5.
martinator
DARLING
Lite sporadiskt från maskinrummet, mellan aktskiftena och med dåligt ljud.
/martinator
trädet
Såg precis den UNDERBARA filmen Zombie strippers.

Handlingen går ut på att en bunt strippor blir zombier, och äter upp folk som dom tar in på lapdances.
Hela filmen skriker B, men med kändisar som bland annat Jenna Jameson, Och stridsscener som får dagisbarn med pinnar att verka bättre än ett skyttekompani...

Helt underbar rulle att se med kompisgänget om man vill få sig ett gott skratt.

7 av 10 banan_rock.gif
Sjöbevakaren
Har sett Hittman nu. Filmen är ganska bra, inget överväldigande, men ALLA vet ju att Vin Diesel kulle spela Himan för att det skulle bli riktigt bra. Nuvarande skådespelare är helt enkelt för mjuk. Plus att vapenteknikerna var ganska bristfälliga ibland

5/10

Sen har jag sett repmånad också. Och ursäkta mig men vem f*n kunde sätta ihop en sådan skitfilm och kalla den kultrulle? Den filmen måste nog vara en av de 5 sämsta filmerna som jag sett. Kanske är jag för ung för att upskatta fimen men ändå.
1/10

Crank. En helt sanslöst bra film!! Full action hela tiden och mycket skjutande. MEN stäng av MÖP delan av hjärnan (eller helst hela hjärnan) för filmen är inte gjort för att vara realistisk. Men som sagt lite i shoot em up stil. Helt överdriven action.
Men hjärna inkoplad 4/10
Utan hjärna inkopplat 10/10

V för vendetta. Även denna helt sanslöst bra. Handlar om ett england som har blivit en militärstat och diktatur av DDR format. Så finns de eh hjälte med en lite annorlunda bakgrund som vill rätta till det hela. Handlingen är ganska oväntat och väldigt djupgående. Natalie Portman och Hugo Weaving gör en briliant rolltolkning som ger hela filmen en helt underbar atmosfär. Detta var faktiskt en av de få filmerna som jag vara satt och tänkte f*n va den var bra efter att jag hade sett den. Plus att jag faktiskt undrade hur läge det dröjer tills vi har en likande situation.
Helt klart 10/10

GI Jane. Mycket bra, men lite för mycket amerikanskt över det hela. Demi Moore gör en bra tolkning av rollen, men resten av filmen är baar stereotyper. Med ett undantag, nmligen under fångförhören, där regissören faktiskt tillåter sig att vara helt politiskt okorekt, vilket lyfter filmen några snäpp. En film som du kan kolla på med polarna en fredagkväll.
7.5/10

Full Metal Jacket - Behövs det verkligen en beskrivning för den?? :P Standoff cenerna när animal Mother argumenterar med Joker är ju helt underbar, likaså Pyles sista ord i toaletten(absurditeten är total).
Helt klart 10/10

Jarhead - En lite knasig film för man vet inte vad man ska klassificiera den som. Man kan ju tro att det är en krigsfilm men det är det inte. Det är inte en biografisk film heller. Lika lite är det en komedi. Och där ligger tilte av filmens svaghet, den vill vara allt men lyckas inte ricktigt med någonting. Men värt att se om man inte har ngt annat för sig.
6/10

Patch Adams - Betyget för denna film beror väldigt mycket på vem du är. Är du medelsvennsån så kommer du se det som en vanlig komedi (om än väldigt bra sådan). Men är du däremot insatt i läkarvetenskapen så kommer detta ge en helt ny dimension åt filmen då mycket som han pratar om i filmen faktiskt har vetesnkapligt bevisats de senaste 10 åren. Detta ger filmen en dubbel botten, först komedin, det roliga etc. Men sedan kommer en svidande kritik till läkare och proffesorer för att de ser patienter som objekt som ska "repareras" istället för männsikor
9/10

Team Amerika World police. Ni hör redan på namnet att detta är skummt. Och det är det. Tänk er marijonetter som dänger rundor i form av goda (USA i sina glittrade kläder) onda (terrorister) och Kim jong Il. Kim är en egen kategori för att han är helt underbar i den filmen. Allt i denna film är helt vridet, konstigt helt annorlunda, och därför är den helt underbar. MEN men måste ha en viss humor för att uppskatta filmen. Men den är helt klart sevärd biggrin.gif
8/10

10/10
stefanf
Infernal Affairs.

Vilken bra film! Unga polisaspiranter som står på varsin sida om lagen. Den ena som infiltratör hos triaderna, den andra som infiltratör hos polisen. Hur ska det gå. Vem kommer bli avslöjad. Bra skådespeleri. Bra manus. Bra regi. Ja, det mesta funkar i denna film.

Betyg SSSSs av SSSSS möjliga.
Lt P
QUOTE (Sjöbevakaren @ Oct 15 2008, 13:27 ) *
Sen har jag sett repmånad också. Och ursäkta mig men vem f*n kunde sätta ihop en sådan skitfilm och kalla den kultrulle? Den filmen måste nog vara en av de 5 sämsta filmerna som jag sett. Kanske är jag för ung för att upskatta fimen men ändå.
1/10

Man måste nog ha upplevt invasionsförsvarets glada dagar för att till fullo uppskatta repmånads storhet, eller levt under 80-talets kallakrigsfeeling. För oss som burit m/58 och faktisk haft repmånad medan de fanns är den nästan att betrakta som en dokumentär biggrin.gif
martinator
En förlorad värld, eller Brideshead revisited som den heter på eng.
En slätstruken samanfattning av boken eller om man så vill TV-serien.

/martinator
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.