Den var helt svart, om man lös på den med en ficklampa kunde man se vad som var på skärmen men skärmen gav inte alls ifrån sig något ljus.
Jag startar om den, med samma resultat. Jag stänger av den och startar igen, samma resultat. Nästa dag gör jag om samma sak, samma resultat.
Jag efter ett par dagar går jag in i affären där jag köpte den och säger "Ni har en kund som inte är nöjd" och förklarar problemet för killen i affären. Han blir ganska förbryllad över mitt klagomål, när jag förklarat klart trycker han på startknappen på laptoppen för att testa hur det ser ut (och för att fatta vad jag menar).
Då händer något som gjorde mej ännu mer förbryllad: datorn startar OCH SKÄRMEN LYSER!
Helt plötsligt går datorn igång och skärmen lyser upp och jag ser med stor förvåning vistas (ganska fina) välkomstskärm.
Jag förklarar hur förvånad jag är, killen loggar in (hade inget lösenord på då) och klickar runt lite, allt fungerar. Efter ett tag säger killen "hmm, den hade väl hemlängtan..." och jag tror ta mej tusan att han har rätt. Efter någon månad hemma hos mej ville datorn hem, när den väl kom i affären var den nöjd och glad igen.
Nu sitter jag här uppe på mitt rum och skriver detta inlägg på den dator jag pratar om...
Jag är förbryllad