Nu är det så att jag i våras läste i actionbok med samma innehåll. ( har kollat på nätet, sökt på filmen, fann att den är baserad på Point of Impact av Stephan Hunter, men denna är ej utgiven på svenska.varken adlibris, bokus eller bibliotekets sökmotor libris kunde hjälpa mig)
Tyvärr (för mig i detta läget) så loggas inte vilka böcker man har lånat, pga PUL, så jag kunde inte få hjälp med vilka böcker jag lånat.
Annars är boken uppbyggd väldigt likt filmen, huvudpersonen är fd prickskytt som engageras för att kolla upp risker för mord på president/guvenör, han kollar upp 3 olika platser som höga hönset ska besöka under en turne/valkampanj. kommer ihåg att ett kyrktorn, där sedan den "snälla" FBI-agenten hittar märkena efter det "datorstyrda" sniperriflet. Givetvis blir H-personen uthängd som "mördaren" och blir jagad. Slutar med någon sorts uppgörelse i någon byhåla/öknen där han likviderar alla badguys och kontaktar den "snälla" och berättar vart han kan finna "liken".
Kan någon hjälpa mig vilken bok det är/ författare???
Någon i detta superba forum borde ha läst boken, kanske fått samma dej'a vu som jag...