Kjellberg, tack

kul att man kan inspirera!
Casca, jag också nyfiken på vilken det blev?? ha du fått den ännu??

Skillnaden på CQC-6 och CQC-7 är främst att handtaget ser aningens annorlunda ut, längden skall vara ung. den samma, CQC-6 finns bara i custom. CQC-7 kan du hitta i både produktion och custom.
Emerson tar inte imot några custom beställningar längre, tyvärr... leverans tid på dem som beställt ligger på typ 5-7 år, lite beroende på vad du beställt.
Kan rekommendera att om du köper en produktions modell att du tittar på Commander, och se till att du köper en med "wave" funktion.
En annan som är riktigt trevlig är SOCFK, finns här: www.tacticaledge.com mycket, mycket trevlig!
Jag tycker Oyabun och Kobun är för tunna, original tanto och san mai rockar benhårt, biffiga/hållbara och precis i rätt storlek tycker jag. Kanske liiite långa? men max men en 2-3 cm.
Rostfri damascus är ju helt ok på en brukskniv, men då det mest är en kosmetisk grej i dagens läge så ser inte jag någon anledning till det.
Vapenfett 101, LOL, sant, men jag brukar ju inte fästa den ena ändan i mig och den ena ändan i valfri gadget? hur skulle det se ut?? som ett garnnysta???