Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Kniv, yxa &såg
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > HV/Friv > Ungdom
Animal
Har en kompis som håller på med ungdomsutb. inom FBU.
Han söker ett kniv, yxa och såg-utb. paket för deras verksamhet.

Någon som möjligen vet var man kan få tag på det?
23:e komp.
QUOTE (Animal @ Oct 13 2007, 23:46 ) *

Prova att beställa utb. anvisningar/reglemente via utb.avd. De kan ordna det hos närmsta regementes bokförråd. Annars kan de beställa hos FMLOG.

MVH
Riffel tittaren
Prata med den som är ansvarig för ungdomsverksamheten vid utb.grp.
Ofta en Utb.int eller utbbef. Dom löser det.
Nordman
Finns färdigt pm i säki-cd. Allt klart med bilder och information samt hänvisnignar. ca 2 timmar
Stella-Polaris
Kolla med en skogsbruksskola..
Styltenhielm
QUOTE (Nordman @ Oct 15 2007, 12:39 ) *
Finns färdigt pm i säki-cd. Allt klart med bilder och information samt hänvisnignar. ca 2 timmar

Instämmer i detta, visst kan det kännas konstigt att ha utb i kniv, yxa & såg. MEN det är faktiskt bra att ha den, för i dag så är det få ungdomar som är vana just vid kniv, yxa & såg. Så man måste ha en säk genomgång på detta, så inget allvarligt händer.
Krizan
UTBILDNING på Kniv, yxa och såg? Vår var såhär: "YXA!! VEDTRÄ!! Du vet vad du ska göra!" Och sen vart det vedhuggning i ett par timmar... laugh.gif

Edit: hala tangenter...
spacekaiser
QUOTE (Krizan @ Dec 11 2007, 22:41 ) *
UTBILDNING på Kniv, yxa och såg? Vår var såhär: "YXA!! VEDTRÄ!! Du vet vad du ska göra!" Och sen vart det vedhuggning i ett par timmar... laugh.gif

Edit: hala tangenter...

Hm.. Vår var liknande. "Det här är en kniv. Farlig sida. Snäll sida. Tälj ifrån er, slut - frågor?"
Fk BJU
Tjena Animal!
visst ska jag hjälpa dej o dina kamrat. Jag har powerpoint presentation som inerhåller kniv yxa o såg utb. men utb. är till för vpl o inte ungdomar så den måste anpassas där efter.jag kan maila powerpoint presentation till dej.
//BJU

QUOTE (Animal @ Oct 13 2007, 22:46 ) *

Animal
QUOTE (Fk BJU @ Dec 18 2007, 11:22 ) *
Tjena Animal!
visst ska jag hjälpa dej o dina kamrat. Jag har powerpoint presentation som inerhåller kniv yxa o såg utb. men utb. är till för vpl o inte ungdomar så den måste anpassas där efter.jag kan maila powerpoint presentation till dej.
//BJU

QUOTE (Animal @ Oct 13 2007, 22:46 ) *

Lite sent... men ja tack.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.