QUOTE (HannesFury @ Nov 29 2007, 00:38 )

rätta mig om jag har fel, men visst känner ni er ändå inte lite mäktiga när ni med råge tillrättavisar någon i ord ev. handling?
Jo. Hannes, du är ung. Du kommer att förstå tids nog *nedlåtande klapp på huvudet*.
Först och främst
Detta är ett militärt forum, då går det ju inte ha mjäkiga BG som pekar med ett pekfinger. Hela handen och kommandospråk ska det vara. Frågor på det? Repetera! Framåt Arsch!
Sen är det så att många av oss är lite till åren, vi har fru/sambo och i många fall barn, vilket innebär att vi knappt får bestämma någonting längre. När du själv har bott några år med samma kvinna kommer du förstå vad jag talar om. Därför kan det vara extra skönt att verkligen får sätta ner foten och bestämma lite för en gångs skull.
Nä, skämt å sido (fast lite sanning kanske det ändå finns i ovanstående..eller?

) så beror nog den barska tonen på ett par saker, dels så är många BG aktiva eller före detta militärer. Som nyinrykt borde du ju ha kommit i kontakt med militärsvenska vid det här laget. Dels beror det nog på att många BG ser samma missar göras om och om igen (i vissa fall av samma medlemar som redan fått tillsägelser) och därför tröttnar på att ta på silkesvantarna. till sist kanske man försöker statuera exempel och verkligen tydliggöra misstag så att andra medlemar ska notera och ta lärdom.
Jag vet inte om du sjäv drabbats av någon tillsägelse, men du har uppenbarligen lagt märke till dem, och det är ju bra.
Men det är ju bra att du tycker forumet i övrigt är bra. När du väl kommit in i jargongen så ska du se att du inte kommer att reagera nästa gång någon drar till med fänrikspråk. SoldF är ju ett forum för militärnördar, av militärnördar, så det militäriska utseendet kommer liksom ett brev med eposten. I ett forum om segling så skulle du säkert hitta en massa båt-avatarer och nautiska kopplingar. Sen skulle man snacka en massa om att skota winchen och ta hem mesanen eller sånt, som vi landkrabbor (i armén) inte begriper nåt av..
Frågor på det? Lämna av!
mvh
Erik G