QUOTE (Cesium @ Feb 3 2008, 14:25 )

Japps, precis vad jag tänkte på.
När vi ändå har en erfaren kolhydratladdare här:
Ungefär hur mycket hjälper det på en skala 1-10?
Ja alltså, jag skulle ju inte rekommendera ett kolhydratuppladdning inför en hel helgs aktiviteter, som en extramönstring antagligen kommer att betyda för er del.
Jag kör den metoden inför mina lopp, ungefär 2-3 timmars aktivitet. Har gjort det kanske 5 gånger, och jag har bara positivt att säga om det. Jag skulle inte våga springa ett Varv eller liknande utan det, så jag kan faktiskt inte jämföra med hur det skulle gått utan. Men rent generellt så känner man sig lite tung innan man kommer igång och man känner sig smockfull med energi i musklerna och kan inte vänta på att få börja. Skön känsla.
Det finns flera hemsidor om det här, googla för inspiration. Jag har min högst egna variant som jag genom empiri har kommit fram till att den passar mig, men den vill jag inte rekommendera till andra. Testa er fram, kör ett riktigt långpass och kolla hur ni själva känner er. Gör om efter några veckor, testa lite olika kost. Om ni inte är så bevandrade inom näringslära så finns det böcker, idrottslärare, hemsidor och annat att söka information ifrån.
Det är imho. högst personligt vilken metod som fungerar för just Dig bäst.