QUOTE (rnc @ Nov 8 2007, 16:49 )

Jag kanske är vanskapt, men för mig så tar knäböj, stepups, utfall (spec med vikt) ordentligt på hela benmuskulaturen och chins finner jag mycket svårt att inte känna av i armarna och då i synnerhet biceps.
Specielt med vikt

hmm räknas inte de som gym utrustning? Stång? hmm jag har ingen stång hema men vänta, de finns ju på gymet ;) föresten så tar bättre på ryggen och armhävningar-Räckhäv i stång bättre på biceps :P men iaf, man kan få bra mycket effektivare träning med hjälp av gym, och bara för att man gymar behöver inte de betyda att man inte kan springa efter gymet eller någon annan dag... för övrigt tror jag att många har mycket fördomar om själva gymet, när man säger ordet gym så tänker man på stora biffiga killar som käkar testeronhöjande, så kanske det var (för 20 år sedan) idag när man går på gymet så kan man se alla sorters människor, folk som tränar för att bli stora, folk som tränar för att förrebygga skador, folk som tränar för att klara av vardagen, folk som tränar för att stärka upp ngn muskel i kroppen efter en skada, folk som ser tränar för att gå ner i vikt och bli mer fasta i kroppen osv.... Men som sagt inget negativt med att träna hema men man har så mycket mer möjligheter på gymet på styrketräningssätt... bara för att låta mer dryg så ger jag 2 st jämförelser

... gammla människor tycker att gå till bibloteket när dom vill ha fakta är mycket bättre än att söka på internet, vilket tycker du är enklast? eller att skicka email, vafan vad finns posten för? man kan ju skicka brev, båda funkar men vilket är bäst

...
inte för att det kanske var allt för stor likhet men man förstår principen