QUOTE (Calle90 @ Feb 15 2008, 18:47 )

QUOTE (J.Nilsson @ Feb 14 2008, 20:24 )

När jag var hos läkaren så klämde han lite på mina kärlekshandtag och lyssnade på mitt hjärta och rygg
Sen så fick jag ta av byxorna så började han vrida och greja med mina ben...
Men de kollar även EKG och blodtryck och synen och hörsel.
Haha, klämde han på fläsket asså?
(skämt åsido)
Aldrig hört att han har kollat på benen sådär noga dock, hade du fyllt i att du hade besvär med dem eller nåt, i hälsodeklarationen?
Ni andra som mönstrat, hur noga är egentligen sjuksyrran och läkaren när du undersöker de mönstrande?
Har hört väldigt olika svar på den frågan. Kan förstå att de undersöker folk som skrivit att de har diverse problem i hälsodeklarationen noggrannare, men alla borde väl genomgå samma undersökning tycker man...
eller har jag fel?
Har man problem med någonting så SKA det fyllas i hälsodeklarationen, och vid mönstringen så kollas det om skadan kan vara ett hinder. Har man fyllt i deklarationen rätt så kommer läkare/sköterska ha all information de behöver för att göra en korrekt utvärdering över dina möjligheter att medicinskt klara av en tjänst.
Har man däremot mörkat skador för att försöka få en tjänst man egentligen inte är kapabel till så finns möjligheten att du får den just vid mönstringstillfället, men det finns inte en chans i helvetet att du lyckas mörka en skada under GSU/GJU. Detta innebär att du blir hemskickad med svansen mellan benen och någon stackare som var fullt frisk aldrig ens fick den chansen som du sumpade.
Dvs, fyll i hälsodeklarationen sanningsenligt och låt läkaren göra sin bedömning... Varken mer eller mindre.