QUOTE (Andreas_901 @ Jan 30 2008, 16:54 )

QUOTE (trädet @ Jan 30 2008, 14:40 )

Gick helt OK för mig. Fick tjänstbarhet B pga allergi.
Men är prelimenärt inskriven som GB-MP/SÄK, vilket jag är jävligt glad för.
det låter mycket bra =) kan du skriva ner dina resultat om du orkar? och vad du kände på alla delar och så ;D
Själv mailade jag pliktverket yttligare en gång till och fick reda på att jag ska mönstra 11 juni. Det är alltså gott om tid =)
Som du vill. skriver upp värdena här:
Längd: 184cm
vikt: 93 kg
BMI: 27.5
muskelstyrka: 8
Fysisk arbetsförmåga (kondis) 3.7watt/kg= 7
syn höger öga: 1,0
syn vänster öga: 1,0
färgseende: 0 fel
hörsel: godkänd
blodtryck: 138/71
I-prov: 6
Ledarskapsförmåga: 7
psyke: 7
Dagen började med att man kom till PV, la fram hälsodeklarationen och fick ett hänglås med nyckel, där man skulle hänga av sig i. Efter det så var det en infostund på ca 30 min.
Därefter så skickades vi till I-provet. kändes ganska normalt (alla som gjort ett riktigt IQ-test kommer känna igen sig lite), men ord-delen kändes helt åt helvette, gissade på hälften ungefär. Då jag var en av de första som blev klara så blev jag direkt skickad att testa B.la. hörsel, syn, styrka. hörseltestet består av att man sitter i ett bås med hörlurar modell FETA och ska trycka på en penna varje gång man hör ett ljud. Synen var den klassiska "titta och säg va du ser på den raden". Färgseende är ju att man ska se siffror i en stor "blob" av olika färger. Strykan är en av dom sakerna jag var ganska övertygad om att få godkänt i, 500meter koaxkabel väger lite. Tekniken var dock helt annorlunda än den jag bruakr använda, men det kändes endå ganska bra att få en åtta på den. därefter så fick jag kolla hos en sjuksköterska om jag hade rak rygg, plattfot eller liknande. Där mättes även fötterna samt omkretsen på huvet (FM har tydligen dåligt med kängor samt hattar i rätt storlek). därefter fick jag gå hem och skulle göra resten nästa dag.
Nästa dag kändes lite mer pirrig då jag visste att man skulle göra cyckeln (dålig kondis). Men det startade med lite Info igen, och sedan psykologsamtal. Hade redan innan bestämt mej för att absolut inte ljuga, utan skulle säga sanningen i allt. Det kändes till en början ganska läskit (alla har ju hört historierna), men efter ett tag så släpptes det och man kände sig jävligt säker. Det frågades bland annat om förhållanden, alkohol, familj, dunster med polis mm. Jag fick även i uppgift att säga några ord som jag tyckte beskrev mig. Det tyckte jag var det jobbigaste, då jag lider av ganska dåligt självförtroende. När man var klar så fick ma nett kort omdöme om vad psykologen tyckte om en, och Jag fick även veta mina siffror. därefter så fick jag gå in hos en läkare som frågade lite om träning, allergi mm. efter det så gjorde jag EKG, som kändes ganska läskit då jag aldrig gjort ett innan. Men det var jävligt trevligt att hon som gjorde det pratade hela tiden, och berättade vad hon gjorde (men var endå ganska creepy känsla när man får saltvatten sprutat på sig för att sen få en massa "saker" fästa på sig). Efter jag fick OK på det så blev det till att hoppa på cyckeln. cyckelträna mycket, jag kände att det hjälpte OTROLIGT. Uppvärmningen kändes knappt (mitt problem var att hålla mej i rätt takt), men efter en ca 3 min så kände man av det. jag cyklade i en ca 8-9 min (utan uppvärmning) så sista minuten var bara på viljestyrka. efter det så blev det dush och sedan inskrivaren. Han jag hade var förbannat trevlig och berättade lite om de tjänsterna han tyckte kunde passa mig, jag höll med, men ändra om lite i ordningen, så var jag klar.
Fråga gärna på om olika saker och grunks =)
OBS!!!! Ala gör INTE saker i samma ordning, men jag tror att I-testet är samtidigt för alla (dvs först)
/trädet