probic
Dec 26 2007, 00:13
QUOTE (JoelFfs @ Dec 26 2007, 00:01 )

Skämt åsido. Angående när man blir kallad till mönstringen, är det som någon sa att Januari-barn kallas först? Ni 90:or här som har blivit kallade, när är ni födda?
jag mönstrade samma månad som jag fyllde år, så jag antar att det är så nu också
MatsLennarth
Dec 26 2007, 11:03
Om man är född sent och känner för att mönstra tidigare är det bara att slå ett samtal till PV så brukar det ordna sig. Det gjorde i alla fall jag.
JoelFfs
Dec 26 2007, 15:45
QUOTE (MatsLennarth @ Dec 26 2007, 11:03 )

Om man är född sent och känner för att mönstra tidigare är det bara att slå ett samtal till PV så brukar det ordna sig. Det gjorde i alla fall jag.
Okej grymt, fick du säga ungefär när du ville mönstra eller bara tidigare?
MatsLennarth
Dec 26 2007, 16:58
QUOTE (JoelFfs @ Dec 26 2007, 15:45 )

QUOTE (MatsLennarth @ Dec 26 2007, 11:03 )

Okej grymt, fick du säga ungefär när du ville mönstra eller bara tidigare?
Han gav mig ett datum då de skulle skeppa 89or från min ort till Göteborg och frågade om det var okej och jag tackade ja.
jenstheaviator
Dec 29 2007, 00:26
hur gör man om man skulle vara temporärt skadad så att man känner att man inte kan prestera 100% på mönstringen....finns det då möjligheter till att skjuta upp på den?
Sköldberg
Dec 29 2007, 10:31
Ja, ring pliktverket och be att få skjuta upp det.
jenstheaviator
Jan 6 2008, 00:57
nu har det varit tyst på denna tråd allt för länge
hur går de för alla med träningen? själv så införskaffar jag mig ett gymkort imon.
nu har vårt år kommit (för de födda 1990)
snart dags för de första 90:orna att mönstra...hur känns de?
Fyller i november och skall mönstra nu den 31e januari, var inte alls berädd på det trodde man blev skulle mönstra den halvan av året man fyller. Dom plockar av alla som skall mönstra från mitt områda under samma månad. Mitt mål är AMF-skytte, och det tror jag inte ska blir några större problem, perfekt syn och hörsel och bra fysik.
Känns lite pirrigt at tman snart ska mönstra (24 jan).
Men har dragit upp motionscykeln från förrådet, så man trampar som en tok...
Är lite orolig för cykeln, Hur lång tid är det man cyklar ungefär? någon som vet?
Försöker satsa på LBB så jag lär behöva minst 7 va?
jenstheaviator
Jan 7 2008, 14:38
QUOTE (vedor @ Jan 7 2008, 14:08 )

Fyller i november och skall mönstra nu den 31e januari, var inte alls berädd på det trodde man blev skulle mönstra den halvan av året man fyller. Dom plockar av alla som skall mönstra från mitt områda under samma månad. Mitt mål är AMF-skytte, och det tror jag inte ska blir några större problem, perfekt syn och hörsel och bra fysik.
var någonstans ska du mönstra?
QUOTE (jenstheaviator @ Jan 7 2008, 14:38 )

I Göteborg. Själv då? Samma tid? Tänker du dig någon speciel tjänst?
jenstheaviator
Jan 7 2008, 17:03
QUOTE (vedor @ Jan 7 2008, 15:20 )

ok. jag har inte fått reda på det än, men det blir antagligen i höst. hoppas på luftburen befäl
QUOTE (jenstheaviator @ Jan 7 2008, 17:03 )

QUOTE (vedor @ Jan 7 2008, 15:20 )

ok. jag har inte fått reda på det än, men det blir antagligen i höst. hoppas på luftburen befäl

Ok najs. Har en polare som skulle ryckt in som de nu i januari egentligen. Men efter informationshelgen så villa han inte längre.
QUOTE (vedor @ Jan 7 2008, 17:49 )

Ok najs. Har en polare som skulle ryckt in som de nu i januari egentligen. Men efter informationshelgen så villa han inte längre.
Samma här faktiskt. Minns inte om han skulle in som befäl dock, men han var där på deras extramönstring och tyckte efterråt att det inte direkt verkade vara hans grej, så nu ska han in som stridsfordonsförare på samma kompani som jag

Just for the record, vad heter din polare?
jag har lökat ihop totalt under lovet, inte sprungit en enda gång... bara degat :S Ska ut en 7km @ 5min/km runda vid 21-tiden jag tror inte det ska vara några större problem ändå, klarade att hålla 4:10min/km innan lovet så 5min borde gå... hoppas jag.
Styrkan tappade jag nästan de två veckor jag hade börjat köra innan lovet men det är bara skärpa sig igen.
QUOTE (Fredas @ Jan 7 2008, 18:13 )

Samma här faktiskt. Minns inte om han skulle in som befäl dock, men han var där på deras extramönstring och tyckte efterråt att det inte direkt verkade vara hans grej, så nu ska han in som stridsfordonsförare på samma kompani som jag

Erik heter han. Han berätta att dom fick göra armhävningar på knogarna i regnet på grus eller vad det var, och han tyckte det var för mycke sånt.
QUOTE (vedor @ Jan 7 2008, 19:09 )

QUOTE (Fredas @ Jan 7 2008, 18:13 )

Erik heter han. Han berätta att dom fick göra armhävningar på knogarna i regnet på grus eller vad det var, och han tyckte det var för mycke sånt.
Ah, då var det inte samma kille, min polare heter Jacob. Han nämnde något om att de var tvungna att springa med tunga anti-tankminor i ryggan som hade legat fel eller något så den höll på att paja hans rygg. Nåväl, vissa pallar, andra inte.
Sköldberg
Jan 8 2008, 23:18
Ett litet tips, ha en reservplan så blir ni inte allt för besvikna i fall ert förstaval inte går att söka utav någon anledning.
GordonFreeman
Jan 8 2008, 23:31
Jag har också blivit inkallad för mönstring. Är lyrisk.. Siktar på en jägartjänst, men jag blir glad om det slutar med en plats hos skytte ^^.. Hoppas allt går vägen, bara..
Förmodade resultat:
Cykel: 8, förhoppningsvis. Jag har cykeltränat under hela sommaren. Det blev tre-fyra mil per dag. Nu är det löpning som gäller, dock, speciellt intervallträning över berg..
Styrka: 7? Jag har bra grundstyrka, men det finns saker att fila på. Är dock starkare än de flesta av mina vänner..
Inskrivningsprovet: jag tycker inte om att skryta.. Men det blir nog ganska högt, vågar jag säga.. Enligt Mensa bör jag ha 131 i IQ, men det tar jag med en nypa salt.. De flesta som jag känner som gjort ett IQ-test sa att de fick 130 och uppåt, vilket låter jävligt löjligt eftersom de som har 131 i IQ omfattar 2% av vår befolkning. Jag vet inte hur så många personer med en sådan hög intelligens känner mig - en jäkla slump.
Syn: 1,25.
Hörsel: perfekt, enligt läkare..
Kör löpning 2 gånger i veckan, 5 km, kuperat. Kör intervall på måndagar i plugget. Tränar styrka 3 ggr i veckan och vandrar ungefär 1-1.5 h så ofta som jag kan.. Jag vill ju inte att något krockar med plugget.
EDIT: grammatiska fel..
QUOTE (GordonFreeman @ Jan 8 2008, 23:31 )

Jag har också blivit inkallad för mönstring. Är lyrisk.. Siktar på en jägartjänst, men jag blir glad om det slutar med en plats hos skytte ^^.. Hoppas allt går vägen, bara..
Förmodade resultat:
Cykel: 8, förhoppningsvis. Jag har cykeltränat under hela sommaren. Det blev tre-fyra mil per dag. Nu är det löpning som gäller, dock, speciellt intervallträning över berg..
Styrka: 7? Jag har bra grundstyrka, men det finns saker att fila på. Är dock starkare än de flesta av mina vänner..
Inskrivningsprovet: jag tycker inte om att skryta.. Men det blir nog ganska högt, vågar jag säga.. Enligt Mensa bör jag ha 131 i IQ, men det tar jag med en nypa salt.. De flesta som jag känner som gjort ett IQ-test sa att de fick 130 och uppåt, vilket låter jävligt löjligt eftersom de som har 131 i IQ omfattar 2% av vår befolkning. Jag vet inte hur så många personer med en sådan hög intelligens känner mig - ett jäkla slump.
Syn: 1,25.
Hörsel: perfekt, enligt läkare..
Kör löpning 2 gånger i veckan, 5 km, kuperat. Kör intervall på måndagar i plugget. Tränar styrka 3 ggr i veckan och vandrar ungefär 1-1.5 h så ofta som jag kan.. Jag vill ju inte att något krockar med plugget.
Ska bli synnerligen intressant att se vad resultaten blir efter mönstringen då.
Tjenare! Jag är född 1990 och pliktverket har bestämt sig för att kalla också mig till mönstring. När har jag däremot ingen aning om. Jag har till och med mailat Pliktverket och frågat om när dom har tänkt att kalla mig, så man kan planera träningen lite. Men fick som svar att dom inte hade koll på det och att dom inte kallar efter nån speciell ordning ( vilket låter konstigt, nån ordning måste väl till och med Pliktverket ha?)
Hur som helt, jag är sjukt orolig för den fysiska delen av mönstringen. Har inte tränat mycket alls. Det enda är väl skol idrotten, vilket inte är mycket att hurra för, och så tränar jag en frisbee sport som heter Ultimate. Jag hade tänk att gymma lite nu under vintern och sen börja springa och vandra lite frammåt vårkanten. Men gymmandet har det blivit dåligt med.
Vad gäller befattningar att söka så är jag jävligt sugen på MP/Säk då jag vill bli polis efter lumpen och utlandstjänst. Så MP/Säk-kompanibefäl är det jag satsar på, men det blir väl till avv välja MP/Säk-gruppbefäl som andra hands val också, ifall man inte får plats på kompanibefäl. Som tredje hands val hade jag tänkt mej någon befattning med stor chans att komma in, så man har så stor chans att göra lumpen som möjligt.
jenstheaviator
Jan 9 2008, 17:49

Inskrivningsprovet: jag tycker inte om att skryta.. Men det blir nog ganska högt, vågar jag säga.. Enligt Mensa bör jag ha 131 i IQ, men det tar jag med en nypa salt.. De flesta som jag känner som gjort ett IQ-test sa att de fick 130 och uppåt, vilket låter jävligt löjligt eftersom de som har 131 i IQ omfattar 2% av vår befolkning. Jag vet inte hur så många personer med en sådan hög intelligens känner mig - en jäkla slump.
det där met IQ-tester är mycket olika beroende på vilken referens man har, på en del kan 200 vara samma som 100 på andra.
men det ska säkert gå bra ändå
Hur länge är det man cycklar uingefär?
jag vet att det är beroende på hur mycket man väger, men ett ungefärligt tal?
jag väger en ca 90kg.
Sköldberg
Jan 9 2008, 20:15
Jag behövde cykla en knapp kvart vill jag minnas för att precis uppnå en nia och vid mönstringstillfället vägde jag 76 kilogram.
Nyllet:
Det finns EN sak som kan hjälpa dig att komma i form till mönstringen, och det är att du tar arslet ur vagnen och börjar träna. Det känns lite motigt i början men det släpper, enklast är det om du har ett schema. PMa så kan du få mitt om du vill, det börjar från allra första början.
Du behöver väll inte vänta till våren för att springa? Jag lovar att det finns väg under snön på vintern precis som på sommaren. Visst är det lite skönare på våren men om du har otur så kallar de dig då och det vore ju inte bra. Så ut och spring nu!
QUOTE (Nyllet @ Jan 9 2008, 04:56 )

Vad gäller befattningar att söka så är jag jävligt sugen på MP/Säk då jag vill bli polis efter lumpen och utlandstjänst. Så MP/Säk-kompanibefäl är det jag satsar på, men det blir väl till avv välja MP/Säk-gruppbefäl som andra hands val också, ifall man inte får plats på kompanibefäl. Som tredje hands val hade jag tänkt mej någon befattning med stor chans att komma in, så man har så stor chans att göra lumpen som möjligt.
När jag var o mönstra hörde jag att om man har tänkt att bli polis senare i livet är MP/Säk inte en tjänst som dom vill ge dig eftersom det i krigstid skulle kunna uppstå "tvister" (polis eller militärpolis).
GordonFreeman
Jan 9 2008, 22:13
QUOTE (jenstheaviator @ Jan 9 2008, 17:49 )

det där met IQ-tester är mycket olika beroende på vilken referens man har, på en del kan 200 vara samma som 100 på andra.

Precis.. Men i och med att det var Mensa, den största intelligentian i Sverige, så kan jag tro på det - något..
jenstheaviator
Jan 9 2008, 22:21
QUOTE (GordonFreeman @ Jan 9 2008, 22:13 )

QUOTE (jenstheaviator @ Jan 9 2008, 17:49 )

Precis.. Men i och med att det var Mensa, den största intelligentian i Sverige, så kan jag tro på det - något..
de lät u iallafall inte som att du fick något dåligt resultat

Enligt Mensa bör jag ha 131 i IQ, men det tar jag med en nypa salt.. De flesta som jag känner som gjort ett IQ-test sa att de fick 130 och uppåt, vilket låter jävligt löjligt eftersom de som har 131 i IQ omfattar 2% av vår befolkning. Jag vet inte hur så många personer med en sådan hög intelligens känner mig - en jäkla slump.
Gjorde du möjligtvis det svenska mensatestet som tar 8 min på deras hemsida? Japp, det är bara för att locka folk så att de betalar för att göra deras riktiga test. Typ, samma strategi som försvaret använder på deras test på officer.nu för att få folk att känna sig speciella när de får bättre resultat än genomsnittet.
Bra att du tar det med en nypa salt. Lycka till på mönstringen :P
Nyllet
Jan 10 2008, 07:31
QUOTE (Nepto @ Jan 9 2008, 21:19 )

QUOTE (Nyllet @ Jan 9 2008, 04:56 )

När jag var o mönstra hörde jag att om man har tänkt att bli polis senare i livet är MP/Säk inte en tjänst som dom vill ge dig eftersom det i krigstid skulle kunna uppstå "tvister" (polis eller militärpolis).
Hmm, låter ju faktiskt logiskt. Det där tål att tänkas på då. Kanske får bli nån stridsfordodnsförare istället då :P
Calle90
Jan 10 2008, 20:56
Kan alla 90:or som fått besked om ett specifikt mönstringsdatum bestämt skriva här...
vore intressant att se hur många det kan vara.
Jag är själv sugen på att mönstra så tidigt som möjligt, jag är även född tidigt på året. När jag ringde pliktverket kunde de inte ge mig något svar på när det var dags.
QUOTE (Calle90 @ Jan 10 2008, 20:56 )

Kan alla 90:or som fått besked om ett specifikt mönstringsdatum bestämt skriva här...
Jag är själv sugen på att mönstra så tidigt som möjligt, jag är även född tidigt på året. När jag ringde pliktverket kunde de inte ge mig något svar på när det var dags.
Skall mönstra den 31e januari. Fyller i november. =)
jenstheaviator
Jan 10 2008, 23:33
hur stor betydelse har det angående vilken linje man läser på gymnasiet?
och vilka linjer läser ni?
helenius
Jan 10 2008, 23:47
QUOTE (Calle90 @ Jan 10 2008, 20:56 )

Hej.
Jag är dock 89:a pga privata anledningar gått om ett år i gymnasiet,
skall mönstra 14 Januari här i Kristianstad.
Siktar på MP, har ingen större uppfattning om testerna bara hur de genomförs men dock ej hur
"jobbigt" det är. Personligen ligger jag väl på en 65kg och erfarenhet utav 6års Taekwondo samt Thaiboxning, båda
fötterna på jorden, förhoppningsvis går det bra!
MatsLennarth
Jan 11 2008, 15:33
QUOTE (jenstheaviator @ Jan 10 2008, 23:33 )

Jag skulle säga att om du söker typ TolkS så är det bra med SP eller NV i ryggen, medan om du kanske vill bli mekaniker är ett yrkesprogram att föredra. I övriga fall skulle jag tro att det inte spelar någon som helst roll. Jag har vänner från alla olika program som har fått placeringar som inte härrör till deras gymnasieutbildning.
Hannes
Jan 11 2008, 16:33
QUOTE (jenstheaviator @ Jan 10 2008, 23:33 )

Om man vill bli mekaniker kan det väl vara bra att ha gått fordon, sjöfartsteknik lär väl vara rätt meriterande för vissa placeringar i flottan och en som satsar på att bli tolk kommer utan tvekan ha fördelar om han gått SP med språkinriktning för att ta några exempel. Annars spelar det ingen större roll skulle jag tro.
EDIT: Pucktvåa, så går det om man lämmnar sidan uppe medan man är borta.
Polisbil
Jan 12 2008, 20:10
Tror det beror mycket på var man bor vilken månad man mönstrar, olika mönstringslokaler tar väl emot vid vissa tider. Vet att mönstringslokalen i Boden brukar vara öppen i oktober-november någon gång och eftersom jag bor i Luleå så är det mest troligt att min mönstring blir förlagd där.
Även fast det inte är helt bundet av det (Vet en Luleåkille som mönstrar i Mars) så är det nog mycket så eftersom de inte vill skeppa varenda Norrbottning ner till Kristianstad för att sen skeppa tillbaks dem samma dag.
jenstheaviator
Jan 12 2008, 23:33
QUOTE (Polisbil @ Jan 12 2008, 20:10 )

Tror det beror mycket på var man bor vilken månad man mönstrar, olika mönstringslokaler tar väl emot vid vissa tider. Vet att mönstringslokalen i Boden brukar vara öppen i oktober-november någon gång och eftersom jag bor i Luleå så är det mest troligt att min mönstring blir förlagd där.
Även fast det inte är helt bundet av det (Vet en Luleåkille som mönstrar i Mars) så är det nog mycket så eftersom de inte vill skeppa varenda Norrbottning ner till Kristianstad för att sen skeppa tillbaks dem samma dag.
själv så blir det boden, fast jag egentligen bor i kristianstad, men pga skolgång förlagd i arvidsjaur så blir det boden.
för er som tränar, använder ni något kosttillskott? isåfall vilket? ger det resultat?
använder mig själv av ett prestationshöjande kosttillskott, som även ökar metabolismen, samt ökar/förbättrar förbränningen av fett.
funderar även på att införskaffa mig kosttillskott i form av proteinpulver, men har dock ej bestämt mig
Taureau
Jan 13 2008, 21:26

Hej min första post här.
Jag är ganska säker på att Pliktverket använder sig av systemet postnummer, vilket låter klokast och även i längden mest vänligt för deras ekonomi, eftersom de kan lasta in alla i en buss med samma första siffror i postnumret och på så sätt vinna på det. OM jag inte misstar mig börjar Stockholm på 1, och de ska ju mönstra snart, vilket verkar stämma överrens med min teori.
JoelFfs
Jan 14 2008, 17:56

Om det nu är på så vis, vilka månader har lokalen i Täby öppet?
jenstheaviator
Jan 15 2008, 19:05
hur går de för alla med träningen?
hur påverkas er skolgång av träningen?
Cesium
Jan 15 2008, 23:09
QUOTE (jenstheaviator @ Jan 15 2008, 19:05 )

Kondisen går bra men styrkan går sådär... Rätt brutal start på mitt schema på den punkten

Skolgången påverkas till och från, han inte göra en läxa idag p.g.a. träning, men det går att ta igen.
Om jag har prov brukar jag skippa UV-ruggbyn om det är sådan(tisdagar o torsdagar) och bara köra ett löpppass, det är bara bra att komma ut och få lite luft när man pluggar.
jenstheaviator
Jan 15 2008, 23:49
QUOTE (Cesium @ Jan 15 2008, 23:09 )

QUOTE (jenstheaviator @ Jan 15 2008, 19:05 )

Kondisen går bra men styrkan går sådär... Rätt brutal start på mitt schema på den punkten

Skolgången påverkas till och från, han inte göra en läxa idag p.g.a. träning, men det går att ta igen.
Om jag har prov brukar jag skippa UV-ruggbyn om det är sådan(tisdagar o torsdagar) och bara köra ett löpppass, det är bara bra att komma ut och få lite luft när man pluggar.
ok, för mig e det tvärtom, styrkan går bra men kondisen rent åt hel....
jag har tyvär prov ofta, så det blir lite av att välja om man vill satsa på skola eller träning
använde du kosttillskott cesium?
Cesium
Jan 17 2008, 18:03
Jo, det är tight när det är provtider(som nu).
Nej jag använder inga tillskott, det beror mest på att jag inte kan ett skit om sånt där.
Man borde kanske höra sig för efter något bra
Måste bli mycket starkare, klarar typ 30 seriösa armhävningar nu, inte bra

Just nu kör jag 5 löppass, 3 styrke(egna kroppen som vikt) och två UV-ruggby träningar i veckan.
Det är jäkligt lagom tycker jag

Hur går det för dig Jenstheaviator?
jenstheaviator
Jan 18 2008, 18:24
QUOTE (Cesium @ Jan 17 2008, 18:03 )

Jo, det är tight när det är provtider(som nu).
Nej jag använder inga tillskott, det beror mest på att jag inte kan ett skit om sånt där.
Man borde kanske höra sig för efter något bra
Måste bli mycket starkare, klarar typ 30 seriösa armhävningar nu, inte bra

Just nu kör jag 5 löppass, 3 styrke(egna kroppen som vikt) och två UV-ruggby träningar i veckan.
Det är jäkligt lagom tycker jag

Hur går det för dig Jenstheaviator?
haha ok
nej ja bygger mest upp en vettig grund nu. (jag e inte så liten just nu

)
ja e löper inegt än....e skåning i norrland så de e lite kylogt för mig....däremot kör ja träningscykel.
hade tänkt börja simma sen när man blir rik med.
men försöker komma till gymmet 4 ggr / vecka varav ett benpass, två överkropp, å ett endast på cykel.
du kan ju skicka iväg ett PM me msn om du känner för de
over and out
GordonFreeman
Jan 20 2008, 22:21
QUOTE (BBQ @ Jan 9 2008, 22:47 )

Enligt Mensa bör jag ha 131 i IQ, men det tar jag med en nypa salt.. De flesta som jag känner som gjort ett IQ-test sa att de fick 130 och uppåt, vilket låter jävligt löjligt eftersom de som har 131 i IQ omfattar 2% av vår befolkning. Jag vet inte hur så många personer med en sådan hög intelligens känner mig - en jäkla slump.
Gjorde du möjligtvis det svenska mensatestet som tar 8 min på deras hemsida? Japp, det är bara för att locka folk så att de betalar för att göra deras riktiga test. Typ, samma strategi som försvaret använder på deras test på officer.nu för att få folk att känna sig speciella när de får bättre resultat än genomsnittet.
Bra att du tar det med en nypa salt. Lycka till på mönstringen :P
OT:
Yes, det vet jag, glömde dock att inkludera det. Det kostar ungefär 380 kr att göra testet, så det är ganska uppenbart i och med att mina polare anser att de har cirka 130 också.. De kan ju ljuga i och för sig, men det kändes waaaay too easy för att få 131 i IQ.. Jag tycker att deras försök att tjäna pengar verkar vara mycket mer realistiskt..
Nog med OT...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Är det någon som fått veta när de ska mönstra och vart?
trädet
Jan 20 2008, 23:44
QUOTE (GordonFreeman @ Jan 20 2008, 22:21 )

OT:
Yes, det vet jag, glömde dock att inkludera det. Det kostar ungefär 380 kr att göra testet, så det är ganska uppenbart i och med att mina polare anser att de har cirka 130 också.. De kan ju ljuga i och för sig, men det kändes waaaay too easy för att få 131 i IQ.. Jag tycker att deras försök att tjäna pengar verkar vara mycket mer realistiskt..
Nog med OT...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Är det någon som fått veta när de ska mönstra och vart?
det finns ett 30min test på www.mensa.dk att göra... det verkar ge en ganska vettig iq... fick själv en 121
Nyllet
Jan 21 2008, 21:36
Tjenare!
Jag är i upplösningstillstånd! Skickade förra veckan ett mail till pliktverket o kollade om jag kunde få reda på ungefärligt mönstringsdatum, så att jag ska kunna planera min träning bättre, och fick idag beskedet att jag har ett preliminärt mönstringsdatum satt till slutet av mars! Det är inte ens 2 månader kvar! och jag har inte löptränat på ett halvår! Va fan ska jag ta mej till? nån som har några bra träningsidéer?
Jag skulle också gärna vilja veta om det är någon chans/risk att mönstringsdatumet blir flyttat? Eller är det i praktiken spikat?
Mvh Nyllet
Cesium
Jan 21 2008, 21:47
http://64.233.183.104/search?q=cache:JM7CI...lient=firefox-aDär är ett GRYMMT bra träningsschema. Tyvär i html då det av någon mystisk anledning inte gick att öppna PDFen som kom upp på google :S Samt att mian söktermer är väldigt färgglada.
Jag kan säga att såväl löpningen som styrkan ger resultat, och det snabbt.
Jag tror att om du sparkar igång imorn så kommer du vara i rätt hyffsad form på två månader.
Tänk på att _INTE_ hoppa över vilan vecka 3. Det kan ge upphov till skador som är mindre trevliga.
Sedan hurvida löpning är bästa sättet att träna inför mönstringen är tveksamt då jag hört att det krävs mycket benstyrka på cykeln.
Du kan ju tänka på att köra kuperad löpsträcka så får du lite styrka också
jenstheaviator
Jan 22 2008, 17:06
QUOTE (Nyllet @ Jan 21 2008, 21:36 )

Tjenare!
Jag är i upplösningstillstånd! Skickade förra veckan ett mail till pliktverket o kollade om jag kunde få reda på ungefärligt mönstringsdatum, så att jag ska kunna planera min träning bättre, och fick idag beskedet att jag har ett preliminärt mönstringsdatum satt till slutet av mars! Det är inte ens 2 månader kvar! och jag har inte löptränat på ett halvår! Va fan ska jag ta mej till? nån som har några bra träningsidéer?
Jag skulle också gärna vilja veta om det är någon chans/risk att mönstringsdatumet blir flyttat? Eller är det i praktiken spikat?
Mvh Nyllet
simma!!
att simma tränar hela kroppen
du kan simma snabbt för kondition å benstyrka eller långsamare för förbränning
det är också en liten skaderisk vid simning.
anners e de bara å köra på.
å som cesium säger: tänk på vilan
samt kosten
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.