Jag springer 5-6 mil i veckan och nu när det var dags att köpa nya skor så gick jag till ett löpplabb med mina gammla.
Vi kom där fram till att mitt högra ben är 1-2 cm kortare än det vänstra
Detta är något jag inte märkt av i min träning, värken i march träning med 35 kg pakning, löppning, tyngdlyftning mm. alltså inga smärtor som kan berro på detta så som ryggont.
Men kan detta ändå göra att jag inte kommer att få göra jägartjänst?
Att ena benet var kortare kunde berro på att man inte växt färdigt eller att man har strecthat dåligt och de blivit muskelspänningar som drog ihop de högra benet... detta kunde man åtgärda genom att en naprapat skulle dra ut benet eller sträcka/stretcha.
är 17 år och 10 månader (kan vara bra oo veta om kroppen nu skulle växa mer)
Tränar för övrigt 7 gånger i veckan tungt vilket är fördelat på 5 dagar (både löppning och uv-rugby vissa dagar.) och har inte märkt av någon alls nackdel av att det högra benet vart kortare.
Självklart känns det här mycket hårt att känna sig handikapad på detta sätt då jag gått från soffligare och latast i skolan till träningsnarkoman och ligga på top på de fysiska bara för att komma in i lumpen pådet jag vill, och hoppas därför att detta inte ska ge mig frisedel.., ska till en människa imorn och göra några test för att se hur det går och eventuelt gå till en naprapat som kan dra ut benet för detta stör mig något enormt att man inte är perfekt
Min fråga var alltså om Man kan göra jägartjänst trots de här handikapet om någon missade det i min text.
Mycket Tacksam för svar