Agentorange67
Sep 24 2007, 23:15
Är det någon som har provat cod4, det har inte släppts en men det finns ett beta test som man kan få till 360?
Jag har iaf provat och det är att rekomendera, jag borde inte vara ensam 360 ägare.
http://www.charlieoscardelta.com/
Doggydriver
Oct 12 2007, 16:22
Spelade igenom pc-demot några varv idag. Flyter väldigt bra, fullt ös (nästan lite väl mycket fullt ös), snyggt, och action delagrande kan jag nog sammanfatta det ;)
Magnus
Oct 13 2007, 12:30
Jag har också testat det nu. Riktigt bra! Det blir garanterat ett köp när det kommer.
Spelet flöt på väldigt bra med ganska höga inställningar, trots att min dator ligger strax över minimumkravet. Första gången som ett spelföretag satt realistiska specifikationskrav?
Spartacus
Oct 13 2007, 14:58
Väldigt likt sina föregångare fortfarande. Dock, fortfarande jävligt underhållande.
Det enda jag har att klaga på är väl ljuden. Alla vapen låter så enormt veka.
I CoD är det ju strid nästan hela tiden. Hade varit kul att se lite brejk i all strid och ha lite lugna bitar med i spelet för att få lite omväxling.
Körde också igenom demot och undrar en sak. Det flöt förvånansvärt bra på burken och det jag undrar är om helversionen kommer flyta lika bra eller är det så att demot inte "kräver" lika mkt? Vet inte hur burken ligger till med specifikationskraven på spelet men det är en 3ghz p4, grafiken geforce 6600gt 256mb, 2gb ram. Skulle tro att grafikkortet är den svagaste länken.
Magnus
Oct 14 2007, 11:58
Jonne: Spelet kommer säkert flyta lika bra som demot.
stefanf
Oct 14 2007, 12:50
Jag håller med (utan att 100%
veta). Av alla speldemo jag hittills testat, så är det inget som varit "snällare" än fullversionen. Funker demot, så funkar fullversionen - minst lika bra.
Laddar ner just nu...

EDIT: nerladdat och testat.
Ja, det är ju CoD. Det känns lite fräscht att dom flyttat sig från VK2. Jag kommer inte rusa till affären för att skaffa det, men det verkar helt ok.
Hannes
Oct 15 2007, 20:00
Jaja, då får man väl se till att få tummen ur röven och klara GRAW 2 då innan man ger sig på detta, om jag hinner med i och med allt skolarbet förstås.
Demot var roligt, lite kort. Men det är ju ett detmo.
Kommer inte att springa till affären som Stefan sade men visst verkar det lovande
Fu Kjellberg
Oct 21 2007, 16:26
Har spelat lite på demot.
Som sagt fullt ös. Gillade när man slog på nightvision och använde laserpek. såg även sådana smådetaljer som soldaternas ir-beacon på axlarna, det är sådana smådetaljer som förhöjer känslan.
Agentorange67
Oct 21 2007, 17:29
Jo, men grafkortet får jobba.
Rockbjörnen
Oct 30 2007, 15:34
tja,jag har precis köpt en bärbar dator till jobbet.kan inget om datorer men är jäkligt sugen på call of duty 4.undrar om nån kan bedöma min prestanda på datorn och om det överhuvudtaget går att spela spelet
processor:AMD Turion 64 X2 Mobile techology 1.80 GHz
minne: 2047 MB
grafik kort:Geforce Go 7600 256 mb
det är väl den infon som behövs antar jag.det vore riktigt schyst om nån kunde säga om det går att spela.
Magnus
Nov 10 2007, 12:15
Har kört igenom hela kampanjen nu. Riktigt kul, riktigt snyggt och tyvärr riktigt kort. Jag hade klarade det på näst lättaste svårighetsnivån på ca 7 timmar. Jag kommer nog att kör om det i alla fall.
Tips: När ni har klarat det rekommenderar jag att ni väntar tills eftertexterna är slut. Det kommer en liten överraskning.
Mikael
Nov 10 2007, 13:23
Nästa steg i Call of Duty serien borde helt klart vara att man bara är en C-130 tv-nisse, helt klart roligaste delen av spelet.
*edit* Kan ju stava också
Magnus
Nov 10 2007, 15:23
QUOTE (Mikael @ Nov 10 2007, 13:23 )

Nästa steg i Call of Duty serien borde helt klart vara att man bara är en C-130 tv-nisse, helt klart roligaste delen av spelet.
Spoiler:
Prickskytteuppdraget var riktigt kul också.
MatsLennarth
Nov 10 2007, 16:14
QUOTE (Magnus @ Nov 10 2007, 15:23 )

Spoiler:
Prickskytteuppdraget var riktigt kul också.Bästa delen någonsin i ett CoD spel
QUOTE (MatsLennarth @ Nov 10 2007, 16:14 )

QUOTE (Magnus @ Nov 10 2007, 15:23 )

Spoiler:
Prickskytteuppdraget var riktigt kul också.Bästa delen någonsin i ett CoD spel
Håller med! 130 och det andra uppdraget var helskönt!
Jag hoppas att ni kollade igenom hela creditsen, eftersom att man fick lite extramaterial då. Bl.a ett extra uppdrag.
Satt fastnaglad och tittade på när min kusin spelade igenom hela spelet nu i helgen. Fantastiskt kul och sanslös detaljrikedom (XBox 360). Satt och gav glada tillrop "Akta! Skyttar kl 2, hörnet!" eller "Se upp! BMP från vänster!". Det var minst lika underhållande som att spela själv.
Marmoth
Nov 13 2007, 13:13
Jag säger bara:
VILKET SPEL!!
Det är den bästa campaignen jag har spelat på flera år. Grafiken har de verkligen lyckats med för att inte prata om informationen som man får i hörlurarna hela tiden om var fienden finns, var man ska gå osv. Helt komplett!
Kräver det en monstermaskin eller?
Har själv en AMD 64 4600+ X2, 3GB ram och ett Geforce 7600GS 512MB
QUOTE (BJK @ Nov 13 2007, 13:27 )

Min uppfattning är att det är relativt snällt. Jag ( dual core Intel 2.13Ghz+2gig+8800GT), kör på maxinställningar i 1600*1200 och det flyter bra, bättre än tex Medal of Honor: Airborne. Detta trots att grafiken är några klasser bättre.
Spelet i sig är i stolt CoD tradition en knock out på allt annat i genren.
Överlag bra återgivning av flygstridskrafter (ståpäls under AC-130 insatsen och delar av luftlandsättningen) även om det finns vissa skumma fel.
Magnus
Nov 13 2007, 13:39
QUOTE (BJK @ Nov 13 2007, 13:27 )

Jag lirade på en AMD64 3500+, 2 gig ram, Geforce 6800 GT under Windows XP SP2. Jag körde med rätt höga inställningar och det flöt riktigt fint och såg ruskigt snyggt ut. Hade dock problem med att spelet kraschade i början, men jag köpte en burk tryckluft och blåste rent i datorn, särskilt fläktarna (hade inte gjort det tidigare, och jag köpte datorn för 3 år sen). Jag uppdaterade även drivrutinerna till grafikkortet och ljudkortet, sen funkade det perfekt!
Du kommer inte ha några problem alls med att spela det.
Edit: Körde i upplösningen 1650*1050 på en 22" widescreen.
Låter som om jag får en skojig kväll då! ;)
Marmoth
Nov 13 2007, 18:16
QUOTE (BJK @ Nov 13 2007, 15:52 )

Låter som om jag får en skojig kväll då! ;)
Jag kör mitt på 1024x768(?) 100hz, normal/high på alla grafikinställningar och det flyter på hur bra som helst!
Min burk är : AMD 64 3400+, 1024ram, nVidia GeForce 6600 gt ^^
Så din lär räcka till den också!
Munken_swe
Nov 13 2007, 19:48
CoD är ju som alltid underbart, men jag säger som jag alltid säger när jag hittar G3 i ett spel.
UNDERBART!!!
Marmoth
Nov 15 2007, 01:08
QUOTE (Magnus @ Nov 10 2007, 12:15 )

Har kört igenom hela kampanjen nu. Riktigt kul, riktigt snyggt och tyvärr riktigt kort. Jag hade klarade det på näst lättaste svårighetsnivån på ca 7 timmar. Jag kommer nog att kör om det i alla fall.
Tips: När ni har klarat det rekommenderar jag att ni väntar tills eftertexterna är slut. Det kommer en liten överraskning.
!!!

Tack! Nu vet jag visserligen inte om man hade fått bonusen även om man inte hade sett eftertexterna. Men det var verkligen en actionfylld avslutning på spelet som fick mig att inte vara så less över att det var slut på det roliga
Schmutte
Nov 15 2007, 09:45
Kanske dags att starta en klan i CoD4 nu då när man kna spela på internet
stefanf
Nov 15 2007, 16:02
QUOTE (Schmutte @ Nov 15 2007, 09:45 )

Ja, varför inte. Du var väl riktigt aktiv i BF2-klanen?
Är med i en klan (Men Of Slaughters) som har en egen server och kommer att spela tuneringar och pcw matcher.Så komigen och fixa en klan så vi får mötas

alt om nån är intresserad av att gå med i klanen kanske det går att ordna.http://www.bf2now.be/news.php
MVH:Garm
Erik_G
Nov 16 2007, 10:42
QUOTE (Danne @ Nov 13 2007, 13:37 )

Min uppfattning är att det är relativt snällt. Jag ( dual core Intel 2.13Ghz+2gig+8800GT), kör på maxinställningar i 1600*1200 och det flyter bra, bättre än tex Medal of Honor: Airborne. Detta trots att grafiken är några klasser bättre.
Kanske jag till och med kan köra det på min dator då.. (1,86GHz Dual Core, 2Gb, Ati Mobility Radeon X1600) i nån "lägsta-nivå" på grafiken..
Tycker det alltid har varit bra flyt i CoD-spelen, men det kanske beror på att när jag spelade det första så var det på en helt nyligen uppgraderad dator med för tiden bra prestanda...
/E
Oh ja, du klarar att spela CoD4. du kan ju alltid ladda ner demot och testa hur det går där.
Mattsson
Nov 16 2007, 13:28
Då har man klarat spelet, och det märks att utvecklarna har lärt sig av dom tidigare spelen i serien och att man lägger in smådetaljer som förhöjer spelupplevelsen.
Finns det någon som har koll på vad som händer om man samlar alla datorerna i spelet?
Efter att ha spelat början på singleplay delen och en massa multiplay... Det är ett bra och roligt spel, vet inte om jag tycker det är mer spännande än warhawk i multiplay dock.
Det absolut roligaste är att dom har kvar kapten Price som ju varit med i samtliga spel nu
Schmutte
Nov 16 2007, 19:35
QUOTE (stefanf @ Nov 15 2007, 16:02 )

Tja, till en början i alla fall
Tycker personligen att det vore väldigt kul att ha en klan som är "seriösa" utan det där:
"spring kuta dö, spring svära dö".. istället för att köra enligt SiB principerna (i viss mån

)
Men det kan ju vara något att tänka på.. man kan ju kanske starta en ny tråd där vi kan börja med att
de som är intresserade skriver ett inlägg så vi vet om det hela är värd mödan

Annars går det säkert bra att fortsätta i den här tråden (C Tråd eller BG kan ju avgöra)..
Vore även kul med en TS.. Nordman som skötte det hela så fint förra gången kanske kan organisera en till?
Agentorange67
Nov 16 2007, 23:48
Köpte collector's edition idag, det som generellt dyker upp i min hjärna är, Irakkriget, då man ska hitta Al-nånting/Saddam. Roligaste uppdraget hittills: var den med FLIR på A-130 (tror jag planet heter) Herkules. ¨Har precis dött med SGT Johnsson eller Jacksson. Synd att det inte var några bevaknings uppdrag med.:P
Agentorange67
Nov 17 2007, 17:51
Nån som har lyckas klara Pripyat banan? Är på sista, saken när den där hpkn ska landa. Man ska bära in sin SAS kollega.
Munken_swe
Nov 17 2007, 20:51
QUOTE (Agentorange67 @ Nov 17 2007, 17:51 )

Nån som har lyckas klara Pripyat banan? Är på sista, saken när den där hpkn ska landa. Man ska bära in sin SAS kollega.
Klarade spelet i dag. Vad är din fråga? Om du behöver tips: När helikoptern landat, skjut de närmaste fienderna (automatkarbinsavstånd) och ta sedan upp kaptenen, gå runt pariserhjulet till höger och kom fram till helikoptern bakifrån. 4 man täcker er. (ja, det är frustrerande med 30 anstormande fiender och man har ett gevär med 10 skott i magasinet)
Omspelning på svåraste följer nu, samt utprovande av alla vapen på vägen
Grymt nöjd med spelet. Rätt så kort men intensivt, men jag har alltid haft för vana att spela om de olika CoD-spelen flera gånger, och ha på datorn för att spela nån bana då och då.
Agentorange67
Nov 18 2007, 00:43
Glöm, jag fixade det. Men det blev ett hål i bordet, av all arghet.
Halldén
Nov 20 2007, 02:25
QUOTE (Schmutte @ Nov 16 2007, 19:35 )

QUOTE (stefanf @ Nov 15 2007, 16:02 )

Tja, till en början i alla fall
Tycker personligen att det vore väldigt kul att ha en klan som är "seriösa" utan det där:
"spring kuta dö, spring svära dö".. istället för att köra enligt SiB principerna (i viss mån

)
Men det kan ju vara något att tänka på.. man kan ju kanske starta en ny tråd där vi kan börja med att
de som är intresserade skriver ett inlägg så vi vet om det hela är värd mödan

Annars går det säkert bra att fortsätta i den här tråden (C Tråd eller BG kan ju avgöra)..
Vore även kul med en TS.. Nordman som skötte det hela så fint förra gången kanske kan organisera en till?

Så Schmutte lirar COD4?
Själv så kunde det inte ha gått värre, dagarna innan det släpps ska ens 360 stängas av när det plötsligt börjar bara lysa rött i "ringen" på konsolen. summa sumarum: Jag har blivit drabbad av "the ring of death" (ett känt hårdvarefel som i princip alla 360-användare har drabbats av, 2a gången för mig) och måste därför skicka ner schabraket till Tyskland för att det ska lagas vilket tar ca 2-4 veckor innan det är hemma igen
Agentorange67
Nov 20 2007, 16:17
Samma som mig... Har fått ROD (Ring of death). Men nu har dvd läsaren gått sönder!
Iaf på PS3 versionen så finns det ett "hemligt" uppdrag när man klarat spelet. Låt eftertexterna rulla och du får köra som SAS igen.. Ganska kort uppdrag men jag tyckte det var värt väntan
Raffsec
Nov 20 2007, 20:11
QUOTE (dxl @ Nov 20 2007, 17:16 )

Iaf på PS3 versionen så finns det ett "hemligt" uppdrag när man klarat spelet. Låt eftertexterna rulla och du får köra som SAS igen.. Ganska kort uppdrag men jag tyckte det var värt väntan

På pc också jag hoppas det kommer en uppföljar snart.
Schmutte
Nov 24 2007, 18:29
QUOTE (Halldén @ Nov 20 2007, 02:25 )

Så Schmutte lirar COD4?
Själv så kunde det inte ha gått värre, dagarna innan det släpps ska ens 360 stängas av när det plötsligt börjar bara lysa rött i "ringen" på konsolen. summa sumarum: Jag har blivit drabbad av "the ring of death" (ett känt hårdvarefel som i princip alla 360-användare har drabbats av, 2a gången för mig) och måste därför skicka ner schabraket till Tyskland för att det ska lagas vilket tar ca 2-4 veckor innan det är hemma igen

Ooo ja, men inte på nått äckligt xbox eller ps3 ;)
PC är det enda rätta
Trident
Nov 24 2007, 19:40
jaha då var man uppe på Level 55. Nu tog det roliga nästan slut. Spänningen som man kände när man hela tiden strävade efter att stiga i rang har nu försvunnit.
Nu gäller det bara att klara av alla uppgraderingarna på vapnen.
Nu får man försöka ändra spel stil o utmana sig själv lite mer.
Schmutte
Nov 24 2007, 21:41
QUOTE (Munken_swe @ Nov 17 2007, 20:51 )

QUOTE (Agentorange67 @ Nov 17 2007, 17:51 )

Klarade spelet i dag. Vad är din fråga? Om du behöver tips: När helikoptern landat, skjut de närmaste fienderna (automatkarbinsavstånd) och ta sedan upp kaptenen, gå runt pariserhjulet till höger och kom fram till helikoptern bakifrån. 4 man täcker er. (ja, det är frustrerande med 30 anstormande fiender och man har ett gevär med 10 skott i magasinet)
Omspelning på svåraste följer nu, samt utprovande av alla vapen på vägen
Grymt nöjd med spelet. Rätt så kort men intensivt, men jag har alltid haft för vana att spela om de olika CoD-spelen flera gånger, och ha på datorn för att spela nån bana då och då.
Har problem med det momentet..
Det kommer ju minst 100 stycken på level Hard (som jag kör nu).. Det finns ju ingen chans i hela världen att jag ska klara det.. har kört igenom banan ett 20-tal gånger men det går ju inte.. Om jag dödar en grp på 10 man så kommer en ny grp på 10 man direkt borta vid huset.. Jag har satt ut alla claymores och provat att ligga på olika ställen alt. springa runt med en g3 men det går ju inte hur jag än försöker..
Hur göra? Hur genomförde ni det momentet? (även om ni körde på en annan level)
Blir så frustrerad!
BG får förlåta om det är mycket svordomar, det blir lätt så när det inte funkar för en.. EDiT: Ja nu efter Erik_Gs inlägg så har jag hunnit lugna ner mig och sansat mina tankar och känslor och fixat till posten
Erik_G
Nov 24 2007, 23:45
QUOTE (Schmutte @ Nov 24 2007, 21:41 )

BG får förlåta om det är mycket svordomar, det blir lätt så när det inte funkar för en..

Ja, det kan jag förstå, men då tar man några djupa andetag, sen tar man några till innan man skriver.
Då har man större chans att formulera en bra, och koncis fråga, samt att ta till sig eventuella svar.
Nu finns det inga regler som förbjuder ett mustigt språk, men vi blågula föredrar ett vårdat språk framför ett ovårdat.
mvh
Erik G
BlåGul
Agentorange67
Nov 25 2007, 00:51
Vet inte hur långt du har kommit men, jag antar att du klarat första etappen, när du ska placera ut claymores. Första vågen m.a.o.
Andra ettapen/vågen är när de första fientliga hkp:arna anländer. När du står vid parishjulet så springer du till där jag har visar på bilden.
På vägen tar du ett maskingevär, det kan stå några nissar där du ska till så kasta nån nade skadar inte. Sedan är det bara stå & nöta, ta gärna en mp5 lr liknande, som back-up & akta dig för voffarna. Döda de innan de kmr i närheten. När den rätta hkp:n har anlänt så rushar du till den, kasta ett par nades igen. Hämta sas-kollegan och gå till hkp:n
http://img164.imageshack.us/img164/3551/cod4fk8.jpg
Munken_swe
Nov 25 2007, 13:11
Den metod jag fick köra på på svåraste nivån var att hålla stånd med geväret tills helikoptrarna kom, växla till en AK-47, springa till första helikoptern längst till vänster och ge alla varsitt dubbelskott när dem landar (från ca 10-15 meters håll) springa längs staketet till helikopter två som landsätter folk bakom några parkbänkar, samma sak där och springa till radiobilarna. Stå bakom det norra "båset". Alltså du står på själva radiobilsbanan, men vid väggen på det lilla bås som är åt hus 1 och 2 på Agentorange 67:s karta.
Fi kommer att avancera mot kaptenen, så det är i princip bara att kötta dem från sidan när de springer förbi. Vissa beskjuter dig från skydd bakom bilvraken, men det är bara att besvara elden och fortsätta så. Krypskyttegeväret fann jag överflödigt. Akta dig för hundarna.
När hkp kommer så sprinta till kaptenen, skjut ev. fi på pariserhjulet, ta upp kaptenen, runda hjulet och sitt upp i helikoptern. Du har ca 40 sekunder på dig. Som vanligt på de svåra ställena så måste man köra många gånger, men tillslut så lyckas det. Jag höll ut mycket längre innan jag dog med den här taktiken istället för att stå vid kaptenen och skjuta.
Nu väntar jag med spänning på Call of Duty: Ancient Warfare, med skjöldar, svärd och spjut
Agentorange67
Nov 25 2007, 20:01
Troligtvis har du ingen känsla när det gäller fps. Det gäller att kötta med p90, cas:a hela tiden. Tillslut rusha till hkp:n. Sen är du där.
Munken_swe
Nov 26 2007, 22:17
Vad är det meningen ska hända när man hittat alla 30 laptops? Jag har hittat alla och väntade mig någon slags bonus, men inget har hänt. Trodde man samlade ihop dem av någon anledning. Nån som vet?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.